همکاری بلک‌بری و Timex برای تولید یک ساعت هوشمند!

در ماه سپتامبر سال گذشته، کمپانی بلک‌بری تائید کرد که شاید دیگر به سمت تولید تلفن‌های همراه نرود. از سوی دیگر در ماه دسامبر سال گذشته اپراتور TCL چین در قراردادی با این شرکت کانادایی پذیرفته است که تلفن‌های همراه هوشمند این برند صاحب نام را تولید نماید. شرکت TCL در حال حاضر گوشی هوشمند بلک‌بری مدل KeyOne را تولید و عرضه کرده است که از سوی منتقدین و همچنین کاربران با استقبال خوبی مواجه شده است.

طی هفته گذشته، کمپانی بلک‌بری با همکاری شرکت Timex توافقنامه مربوط به ثبت یک پتنت را به امضا رسانده است. به نظر می‌رسد که این توافقنامه و معامله دو طرفه این دو شرکت بزرگ مربوط به تولید یک ساعت هوشمند با نام و برند مشترک بلک‌بری و تایمکس باشد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد پتنت‌های ثبت شده مشترک بلک‌بری و تایمکس منتشر نشده است. این شرکت کانادایی در مقام ثبت اختراع تاکنون حدود 40 هزار پتنت مختلف در حوزه تکنولوژی نظیر ارتباطات وایرلس، زیرساخت‌های شبکه، آکوستیک، پیام‌رسانی، نرم افزار سازمانی، سیستم‌های عامل، مجازی سازی و امنیت سایبری را به ثبت رسانده است.

از این رو، این معامله بین دو شرکت نام برده لزوما به این معنا نیست که آن‌ها تولید یک ساعت هوشمند را به زودی شروع خواهند کرد. در واقع انتشار عمومی این نوع قراردادهای دو طرفه شامل همه بندهای قرار داد نبوده و تنها شامل اطلاعاتی در خصوص پرداخت‌های هزینه‌های حقوقی مربوط به این دو شرکت برای مدت زمان نامعلومی می‌شود.

آقای Gnuschke مدیر ارشد بخش مالکیت فکری و معنوی کمپانی بلک‌بری ادعا می‌کند که پروژه ثبت اختراع و توافقنامه صدور مجوز با Timex، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای فرصت‌های بیشتر در بازار مخابرات تلفن‌های همراه متمرکز شوند. خانم سارا مک کینلی، افسر ارتباطات شرکتی با کمپانی بلک‌بری از به اشتراک گذاری هر گونه اطلاعات دیگری به جز آنچه به طور عمومی منتشر شده است، جلوگیری کرد.

اخیرا، کمپانی Timex، ساعت‌های هوشمند هیبریدی مانند Timex IQ را تولید و راه اندازی کرده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که کمپانی بلک‌بری به تدریج وارد بازار گجت‌های پوشیدنی شده و اقدام به تولید نرم افزارهای آن‌ها کند. عرضه عینک هوشمند Vuzix M300 همراه با نرم افزار خاص بلک‌بری از آن نمونه‌ها شمرده می‌شود. از این رو معامله دو طرفه بلک‌بری تایمکس می‌تواند به معنای آن باشد که اسمارت واچ Timex با نرم افزار بلک‌بری تضمین شده و عرضه شود.

انتظار می‌رود که با روند فوق، بلک‌بری در ماه اکتبر از اولین اسمارت واچ خود رونمایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH