احتمال تصاحب برند اسپاتیفای توسط کمپانی چینی Tencent تا پایان سال!

این موضوع که اسپاتیفای علی‌رغم ضررهای مالی گذشته می‌خواهد به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهد، بر کسی پوشیده نیست. اگر هم بخواهد سهام خود را واگذار کند، باید مشتری‌های زیادی داشته باشد. به نظر می‌رسد هلدینگ چینی Tencent برای خرید اسپاتیفای در سال جاری پیشنهادی ارایه داده که با پاسخ منفی طرف مقابل روبرو شده است.

اسپاتیفای در سال گذشته 568 میلیون دلار سرمایه از دست داد. مطابق آخرین گزارش‌های پیرامون این کمپانی، ظاهرا تصمیم بر این شده که این سرویس فعالیت خود را در ایالات متحده توسعه دهد تا این اوضاع پایان یافته و برای گزارش مالی سال 2018 از شرایط ضرردهی خارج شوند.

بر اساس گزارش ارایه‌ شده در وب‌سایت TechCrunch، کمپانی تنسنت که سرمایه آن بالغ بر 380 میلیارد دلار است، در ماه‌های اخیر تلاش زیادی انجام داده تا اسپاتیفای را تصاحب کند و بتواند از این طریق، سرویس استریم موزیک خود در چین و آسیا را توسعه دهد. اسپاتیفای محبوب‌ترین سرویس استریم موزیک در جهان است. این سرویس بیش از 140 میلیون کاربر فعال و بیش از 60 میلیون اشتراک ثابت دارد که سرمایه‌ای حدود 13 میلیارد دلار را به دنبال داشته است.

در طرف دیگر، واحد استریم موزیک تنسنت نیز 600 میلیون کاربر در سه سرویس استریم خود دارد. با این همه سرویس تنسنت به منطقه چین و آسیا محدود می‌شود، در حالی که اسپاتیفای در 60 کشور جهان قابل دسترسی است. این که رقم پیشنهادی چینی‌ها چقدر بوده و دقیقا این پیشنهاد چه زمانی ارایه شده هنوز مشخص نیست و هر دو طرف نیز در رابطه با این موضوع سکوت اختیار کردند و واکنشی به این شایعات نداشته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH