حل مشکل دانلود نشدن پادکست

خیلی وقت‌ها پیش آمده که قصد داریم یک قسمت از پادکستی را دانلود کرده و بعدا سر فرصت آن را گوش دهیم. اما در حین دانلود آن پادکست با مشکل روبرو می‌شویم؛ علت مشکل دانلود نشدن پادکست چیست؟ و چه عواملی موجب می‌شوند که یک پادکست در حین دانلود شدن متوقف شود؟

اگرچه برنامه‌های پادکست بسیار خوب و منحصر به‌فرد طراحی شده‌اند و اطلاعات دقیقی درباره موضوعات مختلف در اختیار شنوندگان قرار می‌دهند، ولی باز هم ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

یکی از این مشکلات، دانلود نشدن برخی از قسمت‌ها عنوان شده است. مهم نیست که از کدام نوع برنامه برای گوش دادن به پادکست استفاده می‌کنید، هر کدام از این نوع از اپلیکیشن‌ها ممکن است با مشکل دانلود نشدن پادکست روبرو باشند.

اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید، باید بگوییم که در جای درستی قرار دارید؛ چرا که ما قصد داریم تمام اطلاعاتی که در زمینه دانلود نشدن پادکست اپل، گوگل، اسپاتیفای و غیره به آن نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشکل دانلود نشدن پادکست

گاهی اوقات دکمه دانلود یک پادکست نقش چندانی ندارد و نمی‌تواند دانلود آن قسمت را انجام دهد. یا اینکه احتمال دارد آنطور که انتظار دارید یک پادکست طبق تنظیمات دانلود پیش نرود. برای مثال، ممکن است آن قسمت از پادکست حذف شده باشد و یا اینکه در برنامه در دسترس نباشد.

به پادکست گوش داده و بیت‌کوین دریافت کنید!

علاوه بر این، وجود اشکالات جزئی، عدم دسترسی به مجوزها و مشکلاتی در تنظیمات شبکه همه از جمله عواملی هستند که موجب می‌شوند یک پادکست در پروسه دانلود شدن با مشکل روبرو شود یا اصلا از ابتدا دانلود نشود.

ما در ادامه به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت و مشکل دانلود نشدن پادکست را در اپل پادکست، اسپاتیفای، گوگل و غیره بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مشکل دانلود نشدن پادکست در اپل پادکست

پر بودن حافظه دستگاه

حتما مطمئن شوید که آیفون شما فضای ذخیره‌سازی کافی برای دانلود پادکست‌های جدید در اختیار دارد. بنابراین، اگر فضای ذخیره‌سازی کم است و حافظه دستگاه پر شده، از راهکارهای زیر استفاده کنید:

وارد تنظیمات شوید و General را انتخاب کنید.

روی iPhone Storage کلیک کنید تا میزان حافظه دستگاه را مشاهده کنید. اگر حافظه دستگاه پر شده، روی آن ضربه بزنید تا موارد اضافی را پاک کنید.

برنامه را ببندید و دوباره وارد شوید

اشکالات کوچک در برنامه‌ها موجب می‌شود که در حین کار با آنها مشکلاتی رخ دهد. برای حل این مشکل باید یک بار برنامه را ببندید و دوباره وارد آن شوید. احتمالا این بار دیگر مشکلی نظیر دانلود نشدن پادکست وجود نداشته باشد.

بهترین اپلیکیشن‌های رایگان پادکست برای اندروید و iOS

اتصال شبکه را بررسی کنید

ممکن است دانلود نشدن پادکست‌ها به دلیل مشکلاتی در اتصال به اینترنت باشد! بنابراین قبل از هر چیزی نسبت به عدم قطعی در اتصال شبکه مطمئن شوید. حتی می‌توانید برای اطمینان از این امر به تنظیمات دستگاه بروید و پس از مراجعه به cellular روی cellular data کلیک کنید. در این بخش می‌بینید که به کدام اینترنت شبکه متصل شده‌اید.

گزینه Cellular Data را روشن کنید

اگر به شبکه اینترنت 4G/5G متصل شده‌اید ولی نمی‌توانید پادکست خود را دانلود کنید، بهتر است که گزینه cellular data را روشن کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید و روی پادکست‌ها بزنید.

در نهایت دکمه Cellular Data را روشن کنید.

آیفون خود را ریستارت کنید

اگر قسمت‌هایی از یک پادکست دانلود نمی‌شوند، می‌توانید آیفون خود را ریستارت کنید. چون به هر حال ممکن است در آیفون باگی موقتی به وجود آمده باشد، بنابراین برای حل این مشکل یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید.

انتظار داریم که پس از این امر قسمت‌های پادکست بدون هیچ مشکلی دانلود شوند. برای این کار در ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید.

  • در آیفون ایکس و بالاتر، دکمه تنظیم صدای پایینی و دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • در آیفون SE 2  و SE 3  و سری آیفون 6، 7 و 8 دکمه کناری را فشار داده و کمی نگه دارید.
  • در آیفون SE و سری 5 (که شامل 5S ،5C و 5 است)، دکمه پاور را در بالا نگه دارید.

اکنون نوار پاور را بکشید تا دستگاه خاموش شود.

در مرحله بعد، دکمه پاور را نگه داشته باشید تا دستگاه دوباره راه‌اندازی شود.

به تنظیمات دانلود نگاهی بیاندازید

امکان دارد عدم دانلود شدن پادکست‌ها به تنظیمات آنها بازگردد. برای این کار وارد تنظیمات شوید و پادکست‌ها را انتخاب کنید. در بخش دانلود، مطمئن شوید که تمام گزینه‌های مربوطه را انتخاب کرده باشید. همچنین می‌توانید گزینه دانلودهای خودکار را فعال کنید تا پادکست‌ها به صورت خودکار دانلود شوند.

مشکل دانلود نشدن پادکست در گوگل پادکست

گوگل در طی این سال‌ها سعی کرده که برنامه پادکست خود را توسعه ببخشد و باگ‌های آن را برطرف کند. البته هنوز هم ممکن است این برنامه مشکلاتی داشته باشد و برخی از کاربران نیز درباره این مشکلات ابراز نارضایتی کرده‌اند. کاربران اعلام کردند که دانلود کردن قسمت‌هایی از پادکست‌های گوگل پادکست امکان‌پذیر نبوده و برنامه با خطا مواجه می‌شود.

بدیهی است که برای رفع این مشکل در ابتدا باید داده‌های تلفن همراه و شبکه وای فای خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید برای چند لحظه شبکه اینترنت خود را با استفاده از گزینه حالت هواپیما خاموش و روشن کنید.

حافظه دستگاه

تمام عکس و ویدیوهایی که می‌گیریم، می‌توانند حافظه دستگاه را اضافه کرده و دیگر جا برای دانلود پادکست‌های جدید نداشته باشیم. برای حل این مشکل به مسیر زیر بروید:

در ابتدا به تنظیمات بروید و پس از آن وارد Device care شوید. اکنون می‌توانید پس از ورود به Storage میزان باقی مانده از فضای ذخیره‌سازی را بررسی کنید (این مسیر ممکن است با توجه به مدل گوشی شما متفاوت باشد).

همچنین می‌توانید فایل‌های قدیمی که دیگر به آنها نیازی ندارید را پاک کنید تا حافظه بیشتری در دستگاه برای پادکست‌ها به وجود بیاید.

مدیریت دانلود خودکار

اکثر کاربران نمی‌دانند که پادکست‌ها می‌توانند چه میزان از فضای گوشی را اشغال ‌کنند! حالا فکر کنید که گزینه دانلود خودکار پادکست‌ها نیز روشن باشد! اگر این اتفاق بیافتد، دیگر فضای ذخیره‌سازی کافی برای دانلود پادکست‌های جدید وجود ندارد و خیلی سریع حافظه دستگاه پر می‌شود.

برای حل این مشکل به Activity بروید و روی دانلودها ضربه بزنید. در این بخش می‌توانید قسمت‌های قدیمی را حذف کنید.

همچنین در بخش دانلود خودکار پادکست‌ها (Auto Downloading) مطمئن شوید که این گزینه disable باشد. گوگل پادکست به دو گزینه جدید مجهز شده که شامل Remove completed episodes و Remove unfinished episodes هستند. شما می‌توانید روی هر کدام از آنها کلیک کنید و وضعیت قسمت‌های دانلود شده و دانلود نشده را به طور کامل مشخص کنید.

پادکست را دوباره دانلود کنید

ممکن است در همان زمانی که می‌خواستید قسمت پادکست خود را دانلود کنید، اینترنتتان قطع شده باشد. پس بد نیست که حتما یک بار دیگر دانلود فایل‌ را امتحان کنید. برای این کار به پادکست موردنظر بروید و روی قسمت موردنظر خود بزنید تا دوباره دانلود شود.

نسخه جدید برنامه را دانلود کنید

خیلی وقت‌ها قدیمی بودن نسخه برنامه پادکست موجب می‌شود که نتوانید قسمتی از پادکست خود را دانلود کنید. برای این کار باید به فروشگاه گوگل پلی استور بروید و روی گزینه آپدیت بزنید. پس از آن منتظر بمانید تا برنامه گوگل پادکست آپدیت شود. پس از آن روی باز کردن بزنید و دوباره سعی کنید که قسمت موردنظر خود را دانلود کنید.

حافظه پنهان را پاک کنید

پاک کردن حافظه پنهان برنامه می‌تواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل کند. برای این کار به تنظیمات بروید، نام برنامه را از بخش apps بیابید و روی clear cashe در قسمت پایین بزنید تا حافظه دستگاه پاک شود.

استفاده از برنامه پادکست شخص ثالث

برنامه‌های پادکست زیادی در فروشگاه گوگل پلی استور هستند که می‌توانید به جای گوگل پادکست از آنها استفاده کنید. این برنامه‌ها که شامل Pocket Casts و اسپاتیفای هستند، امکانات فراوانی دارند و بسیاری از کاربران هر روزه از آنها برای گوش دادن به پادکست‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مشکل دانلود نشدن پادکست و آهنگ‌ها در اسپاتیفای

دانلود قسمت‌هایی از پادکست‌ها و آهنگ‌ها ممکن است برای بسیاری از کاربران امری مهم و حیاتی تلقی شود؛ چرا که گوش دادن به آنها به صورت آفلاین می‌تواند تجربه خوبی را به ارمغان آورده و به شما اجازه دهد بعدا سر فرصت، بدون هیچ محدودیتی تمام آهنگ‌ها و پادکست‌های موردعلاقه خود را گوش کنید.

مشکل دانلود نشدن پادکست

اتصال به اینترنت را بررسی کنید

اگر یکی از مشکلاتی که در اسپاتیفای با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، دانلود نشدن قسمت‌های پادکست و یا موزیک‌ها است، می‌توانید در ابتدا اتصال به اینترنت خود را بررسی کنید. چرا که گاهی اوقات اینترنت ضعیف می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربر به وجود بیاورد. بنابراین کیفیت اتصال خود را بررسی کنید.

تنظیمات شبکه را ریست کنید

اگر اتصال شبکه مشکلی ندارد، ولی باز هم در سیگنال دستگاه مشکلاتی وجود دارد، می‌توانید تنظیمات شبکه را ریست کنید. برای این کار در اندروید به تنظیمات بروید و وارد System شوید.

مشکل دانلود نشدن پادکست

در این مرحله روی Reset options کلیک کنید و سپس Reset Wi-Fi, mobile, and Bluetooth را انتخاب کنید.

در نهایت، روی دکمه Reset settings در پایین بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مشکل دانلود نشدن پادکست

برای ریست تنظیمات شبکه در آیفون به تنظیمات بروید و وارد General شوید.

به پایین اسکرول کنید تا گزینه Transfer or Reset iPhone را ببینید.

مشکل دانلود نشدن پادکست

اکنون روی ریست بزنید و سپس در منو گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. پس از وارد کردن قفل دستگاه، تنظیمات شبکه ریست خواهد شد.

آزادسازی فضای ذخیره‌سازی دستگاه

برای اینکه برنامه اسپاتیفای خوب کار کند، باید حداقل 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی روی دستگاه خود داشته باشید. برای بررسی این امر به پایین نگاهی بیاندازید.

در ابتدا برنامه اسپاتیفای را باز کنید و وارد تنظیمات شوید.

مشکل دانلود نشدن پادکست

به پایین اسکرول کنید تا Storage را ببینید. در اینجا خواهید دید که چه مقدار از فضای ذخیره سازی گوشی شما توسط برنامه‌های مختلف اشغال شده‌اند!

مشکل دانلود نشدن پادکست

حافظه پنهان اسپاتیفای را پاک کنید

اسپاتیفای نیز مانند اکثر برنامه‌ها حافظه پنهان دارد. شما می‌توانید با مشاهده میزان حافظه پنهان، مشکل عدم دانلود پادکست‌ ها را در برنامه رفع کنید. در ابتدا وارد برنامه اسپاتیفای شوید و به تنظیمات بروید.

وارد تنظیمات Storage شوید و روی Clear cache کلیک کنید. حالا حافظه پنهان دستگاه پاک شده است و می‌توانید به راحتی پادکست‌های خود را دانلود کنید.

اسپاتیفای را بروز کنید

بروزرسانی‌ کردن برنامه‌ها معمولا منجر به ایجاد ویژگی‌های جدید و توسعه برنامه می‌شود. اگر مدتی است که برنامه اسپاتیفای خود را به روز نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید؛ چرا که به احتمال زیاد دیگر این مشکل در نسخه جدیدتر وجود نداشته باشد.

برای این کار وارد فروشگاه گوگل پلی استور یا اپ استور شوید و در قسمت سرچ نام برنامه را جستجو کنید. پس از مشاهده آن، روی گزینه Update بزنید تا نسخه جدید برنامه آپدیت شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH