نسل جدید پردازنده‌های سامسونگ به هسته‌های اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی سامسونگ در حال تحقیق و توسعه نسل آینده چیپ‌های خود بوده که قرار است به هسته‌های اختصاصی به منظور پردازش اطلاعات مرتبط با فناوری هوش مصنوعی مجهز شوند. اقدامی‌که چندان هم عجیب نیست، چراکه این روزها، هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند راه یافته و تولیدکنندگان را با چالشی مبنی بر فراهم کردن توان پردازشی کافی برای پردازش دقیق اطلاعات مبتنی بر این فناوری روبه‌رو کرده است.

برخی از رقبای سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، چیپ‌ست‌های مشابهی را تولید کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت هواوی اشاره کرد که اخیرا از پردازنده کایرین 970 پرده برداشت. این چیپ‌ست از واحد پردازش عصبی برای ارتقای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد.

وب‌سایت Korea Herald، به نقل از یک منبع آشنا به صنعت گوشی‌های هوشمند نوشت که مهندسان سامسونگ در حال طراحی و توسعه چندین مدل چیپ هستند که قادر به پردازش حجم قابل‌توجهی از اطلاعات گردآوری شده از اپلیکیشن‌های تحت فناوری هوش مصنوعی هستند. این امر می‌تواند دستگاه‌های هوشمند را از سرویس‌های ابری (کلاود) بی‌نیاز کرده و بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقا یافته‌ای را برای این دستگاه‌ها به ارمغان آورد.

کیم کیا-نام، مدیر بخش محصولات نیمه‌هادی کمپانی سامسونگ، در این رابطه عنوان کرد که چیپ‌ست‌های جدید این شرکت به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز خواهند بود. وی ادامه داد که در حال حاضر واحد پردازشی مرکزی و واحد پردازشی گرافیکی موجود در چیپ‌های کنونی، کار ما را در دستیابی به بهره‌وری در پردازش هوش مصنوعی دشوار می‌کنند.

انتظار می‌رود که چیپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ در طی یکی دو سال آینده، تولید و روانه بازار شوند. این شرکت هنوز جزییاتی را در خصوص برنامه‌های مربوط به نسل جدید پردازنده‌های خود اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH