اپل در حال مذاکره با Japan Display برای تولید صفحه نمایش آی‌فون‌های آینده

با تولید آی‌فون X به عنوان اولین آی‌فونی که از صفحه نمایش اولد بهره می‌برد، انتظار می‌رود تا هر سه آی‌فون سال بعد اپل دارای پنل‌های اولد باشند. با توجه به این مورد، گزارشی از Wall Street Journal منتشر شده که در آن بیان شده اپل در حال مذاکره با Japan Display برای استفاده از LCDهای پیشرفته تولیدی این شرکت است.

طبق برآوردها، پنل‌های LCD هوشمند شرکت ژاپنی که به نام Full Active خوانده می‌شود، تا سال 2019 بیش از 70 درصد سهم فعالیت در زمینه گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیجیتال را تشکیل خواهند داد. تا به حال ابراز علاقه به Full Active از طرف شرکت شیائومی بوده که در گوشی هوشمند بدون حاشیه خود یعنی Mi MIX 2 از آن استفاده کرده است. اندازه حاشیه‌های دور صفحه نمایش مذکور حدود 5 میلی‌متر بوده که در مقایسه با LCDهای قدیمی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. حاشیه در صفحه نمایش‌های اولد کنونی تنها یک میلی‌متر است.

Japan Display

اگرچه قرار است مدل‌های 2018 گوشی‌های آی‌فون 8 و 8 پلاس با صفحه نمایش اولد عرضه شوند، اما شرکت Japan Display ادعا می‌کند محصول تولیدی خود مزایای پنل‌های اولد را با قیمتی به مراتب کمتر ارائه می‌کند. در حال حاضر پنل‌های اولد استفاده شده در آی‌فون X توسط سامسونگ تولید می‌شوند و هر کدام از این قطعات 110 دلار قیمت دارند؛ حدود دو برابر صفحه نمایش LCD.

Japan Display تولید انبوه اولدهای خود را از آوریل سال 2019 آغاز خواهد کرد. شاید هدف از مذاکره اپل با این شرکت در خصوص صفحه نمایش LCD مربوط به بازتولید برخی محصولات مانند آی‌فون SE در آینده‌ای نه‌چندان دور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH