سرمایه‌گذاری نهصد میلیون دلاری Japan Display برای تولید پنل‌های اولد محصولات اپل

اپل از مدت‌ها پیش به سیاست‌ خود مبنی بر استفاده از پنل‌های LCD در محصولات خویش پایبند بود؛ تا این‌که چنین اتفاقی با تولید آی‌فون X و استفاده از پنل‌های OLED در تولید آن به وقع پیوست. پنل‌های LCD که در گوشی‌های آی‌فون قبلی و البته آی‌فون 8 و 8 پلاس استفاده شده توسط شرکت Japan Display Inc یا به اختصار JDI تولید می‌شوند، اما با تغییر سیاست‌های اپل در استفاده از پنل‌های بی‌حاشیه اولد در آی‌فون X، این سامسونگ است که تبدیل به تولیدکننده پنل‌های تصویری اپل شده است.

در گزارشی که به‌تازگی توسط Wall Street Journal منتشر شده، بیان گردیده است که سامسونگ به عنوان یکی از ذی‌نفعان در فروش آی‌فون X، از فروش هر دستگاه از این محصول حدود 110 دلار سهم می‌برد. با این حساب و براساس تخمینی که از فروش 130 میلیونی آی‌فون X تا سال 2019 حکایت دارد، سود حاصل از فروش برای این غول فناوری کره‌ای حتی بیشتر از خود اپل خواهد بود. از طرف دیگر برخی تحلیل‌گران بازار اعلام می‌کنند تنها در فروش بیست ماهه اول آی‌فون X، سامسونگ می‌تواند 14.3 میلیارد دلار به جیب بزند.

در شرایط حاضر که بیشتر پرچم‌داران به سمت استفاده از پنل‌های اولد بدون حاشیه پیش می‌روند، اپل بزرگ‌ترین مشتری محصولات JDI است. به همین خاطر شرکت مذکور به دنبال یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن 900 میلیون دلاری در حوزه تولید پنل‌های اولد بوده که حتی امکان دارد منجر به وجود آمدن روشی سریع‌تر و موثرتر در تولید آن شود. همانطور که عنوان شد، با تقاضای روزافزون بازار برای این‌گونه پنل‌ها، حرکت فوق به نظر تصمیم درستی برای سودآوری است. به گزارش رویترز، اقدامات لازم جهت تهیه سرمایه 900 میلیون دلاری برای تولید پنل‌های JOLED و تولید انبوه آنان صورت پذیرفته است. جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

جدای از شرکت Japan Display، شرکت LG نیز در فکر برنامه‌ای مشابه برای تولید اولدهایی با اندازه کوچکتر است. در حال حاضر سامسونگ تنها فرمانروای بازار تولید اولدهایی با اندازه کوچک و متوسط محسوب می‌شود. محصولات این شرکت در گوشی‌های گلکسی و تلویزیون‌های تولیدی خود شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، سامسونگ برای دیگر شرکت‌ها نیز محصولات مشابهی تولید می‌کند که اپل اخیرا به آن‌ها پیوسته است.

تولید انبوه پنل‌های اولد هزینه زیادی به همراه دارد؛ به خصوص در مراحل اولیه آن. این هزینه‌ها دست تولیدکننده را برای به‌کارگیری روش‌هایی برای افزایش بازده محصول و همچنین دقت رنگ به‌کار رفته در پنل‌ها محدود می‌کند، اما تقاضای بالای بازار و رقابت به‌وجود آمده میان شرکت‌های مختلف نیازمند انجام حرکات اصلاحی در آینده‌ای نه چندان دور، در این حوزه است. شاید رسیدن به جایگاه سامسونگ در تولید پنل اولد برای شرکت‌های JDI یا LG نیازمند مدت زمانی طولانی و سرمایه‌ای عظیم باشد، اما در صورت تحقق هدف، جدایی اپل از سامسونگ با توجه به رقابت تنگاتنگ دو شرکت حتمی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH