انتشار آمار جالبی در خصوص استفاده مردم دنیا از گوشی‌های هوشمند

گزارش جالبی در مورد استفاده افراد از گوشی‌های هوشمند توسط Counterpoint منتشر شده است. براساس تحقیقات، نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند بیش از 5 ساعت در روز را برای کار با دستگاه خود اختصاص می‌دهند و در 26 درصد کاربران این مقدار به 7 ساعت در روز می‌رسد. هزینه سالیانه صرف شده برای گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان به بیش از 370 میلیارد دلار رسیده است.

در این گزارش آمده که کاربران در کشورهای توسعه یافته نسبت به کشورهای در حال توسعه تمایل کمتری برای خیره ماندن به صفحه گوشی خود دارند. به عنوان مثال، 53 درصد کاربران در مالزی بیان کرده‌اند که روزانه 5 ساعت به گوشی خود زل می‌زنند، در صورتی‌که در ژاپن افراد تنها 3 ساعت به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می‌کنند.

بیشتر فعالیت صورت گرفته توسط گوشی‌های هوشمند مربوط به گشت و گذار در اینترنت با 64 درصد، انجام بازی 62 درصد، برقراری تماس صوتی 55 درصد و پیام‌رسانی با 55 درصد می‌شود. البته در مورد آخر اشاره‌ای به نرم‌افزار خاص یا حتی پیامک‌های معمولی نشده است.

تعویض گوشی‌های هوشمند کاری زمان‌بر و در بعضی موارد خسته‌کننده است. میانگین جهانی تعویض گوشی‌های هوشمند هر 21 ماه، یک‌بار بوده که این رقم در مکزیک به 18 ماه می‌رسد. در طرف دیگر این طیف نیز بار دیگر ژاپنی‌ها قرار دارند که به‌صورت میانگین در هر 26 ماه یک‌بار اقدام به تعویض گوشی هوشمند خود می‌کنند.

قیمت گوشی‌های هوشمند و هزینه‌های صرف شده برای خریداری آن‌ها، بخش دیگر گزارش را تشکیل می‌دهند. در کشورهای توسعه یافته کاربران علاقه بیشتری برای صرف هزینه گزاف جهت خرید تلفن‌های هوشمند دارند. عربستان سعودی، استرالیا و آلمان از جمله کشورهایی هستند که کاربران حاضرند برای خرید محصول مورد نظر بیش از 400 دلار هزینه کنند. یک سوم آن‌ها حاضرند تا 500 دلار نیز این هزینه را افزایش بدهند. این در حالی بوده که در کشور هند تنها 5 درصد جمعیت حاضرند چنین هزینه‌ای را برای داشتن گوشی هوشمند پرداخت کنند؛ اگرچه همین 5 درصد نیز می‌تواند برابر با جمعیت کشورهای مذکور باشد.

پرداخت دیجیتالی و نرم‌افزارهای کیف پول از جمله سرویس‌هایی هستند که در حال محکم کردن جای پای خود در آسیای شرقی هستند. حدود 45 درصد مالزیایی‌ها و تایلندی‌ها از یکی از سرویس‌های یاد شده استفاده می‌کنند.

7 در مورد “انتشار آمار جالبی در خصوص استفاده مردم دنیا از گوشی‌های هوشمند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH