طراحی هواوی میت 10

نگاهی به طراحی هواوی میت 10 (Mate 10): شاهزاده‌ای غول‌پیکر!

تنها چند روز از معرفی فبلت پرچم‌دار جدید هواوی موسوم به میت 10 زمان می‌گذرد. این کمپانی طی مراسمی اختصاصی در شهر مونیخ آلمان از این شاهزاده‌ غول‌پیکر رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به طراحی هواوی میت 10 داشته باشیم.

طراحی کلی بدنه

همانگونه که می‌دانید سری میت هواوی، فبلت‌های پرچمدار این کمپانی را تشکیل می‌دهند، بنابراین با محصولات درشت اندامی روبرو هستیم. طراحی میت 10 نسبت به نسل گذشته تغییراتی را تجربه کرده و سنسور اثر انگشت از پشت بدنه در میت 9، به زیر نمایشگر انتقال یافته است. میت 10 به یک صفحه نمایش 5.9 اینچی مجهز شده و تقریبا تمام بخش جلویی را پوشش می‌دهد که نشان از حاشیه‌های ناچیز نمایشگر دارد. در بالای صفحه‌ نمایش شاهد قرارگیری دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه هستیم. همانطور که قبلا اشاره شد، در پایین آن نیز سنسور اثر انگشت خودنمایی می‌کند.

به سراغ پنل پشتی می‌رویم. در این بخش با یک طراحی ساده ولی زیبا روبرو می‌شویم. در بخش بالایی دوربین دوگانه عمودی به همراه فلاش LED دو رنگ و فوکوس لیزری درون یک نواری قرار گرفته‌اند که رنگ آن نسبت به رنگ اصلی بدنه متفاوت است. برخلاف نسل قبلی که دو دوربین در یک محفظه قرار داشتند، در این محصول شاهد جدا بودن دو سنسور از یکدیگر هستیم که نسبت به نمونه‌های دیگر موجود در بازار، طراحی متفاوتی دارد. در پایین پنل پشتی، برند هواوی به چشم می‌خورد.

فریم دور دستگاه که کیفیت بسیار بالایی دارد، میزبان دکمه‌ها و ورودی‌های مختلف است. در سمت راست میت 10 دکمه‌های یکپارچه تنظیم صدا قرار دارند و در پایین آن‌ها، کلید پاور جای خوش کرده است. این نحوه قرارگیری کلیدهای تنظیم صدا و پاور به علت عرض زیاد دستگاه (فبلت بودن آن)، یک امتیاز محسوب می‌شود. در سمت چپ میت 10 شاهد قرارگیری درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه هستیم.

در بخش بالایی خوشبختانه جک 3.5 میلی‌متری صدا حضور دارد و علاوه‌بر آن، اینفرارد برای کنترل تجهیزات مختلف و میکروفون را مشاهده می‌کنیم. در بخش پایین دستگاه پورت USB-C به همراه اسپیکر و میکروفن قرار گرفته که برخلاف نسل گذشته، حفره‌های اسپیکر به‌صورت قرینه در دو طرف پورت USB-C دیده نمی‌شوند. نهایتا مهندسان هواوی در بخش بالایی و زیرین دستگاه، خطوط آنتن را قرار داده‌اند تا به زیبایی آن آسیبی وارد نشود.

ابعاد

با توجه به رایج شدن دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تمام صفحه، شاهد کوچکتر شدن ابعاد گوشی‌ها را نسبت به نسل‌های گذشته هستیم که چنین امری در رابطه با میت 10 نیز صدق می‌کند. این فبلت دارای طول و عرضی برابر با 150.5 و 77.8 میلی‌متر بوده که نسبت به نسل گذشته کوچک‌تر شده است. این موضوع نشان از قدرت بالای مهندسی هواوی دارد، چرا که با وجود یکسان بودن اندازه نمایشگر و حتی انتقال سنسور اثر انگشت به زیر آن، شاهد کاهش ابعاد کلی این فبلت هستیم. انحنای موجود در پنل پشتی، خوش‌دستی بیشتر میت 10 را در پی داشته است.

ضخامت درنظر گرفته شده برای میت 10 برابر با 8.2 میلی‌متر بوده که اندکی افزایش را نسبت به نسل قبلی با ضخامت 7.9 میلی‌متر نشان می‌دهد. باید بگوییم که این افزایش ضخامت کاملا طبیعی بوده، چرا که شاهد بیرون‌زدگی دوربین از بدنه نیستیم.

یکی از مواردی که اخیرا در رابطه با گوشی‌های هوشمند حائز اهمیت شده و نشان از خوش دستی آن‌ها دارد، نسبت نمایشگر به بدنه است. هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، یعنی نمایشگر بخش بیشتری از پنل جلویی را دربر گرفته و شاهد حاشیه‌های کمتری برای آن هستیم. هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که نسل گذشته فبلت پرچم‌دار این شرکت دارای نسبت تصویر به بدنه 77.5 درصدی بود که در میت 10 این نسبت به 81.6 درصد افزایش یافته است.

کیفیت ساخت

امسال هواوی از ترند بازار پیروی کرده و محصول جدید خود را با بدنه‌ای شیشه‌ای روانه بازار ساخته است. برخلاف نسل‌های گذشته میت که بدنه یکپارچه فلزی داشتند، میت 10 از فریم فلزی به همراه پنل‌های شیشه‌ای بهره می‌برد که توسط گوریلا گلس محافظت می‌شوند.

همانند دیگر محصولاتی که از بدنه شیشه‌ای بهره می‌برند، این فبلت نیز مستعد جذب اثر انگشت است. برای افزایش مقاومت این شیشه، هواوی قبل از شکل‌دهی، دمای آن را تا 700 درجه سلسیوس بالا برده است. این فبلت به علت بهره‌مندی از استاندارد IP53، در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان می‌دهد.

رنگ‌بندی

در این محصول، هواوی از رنگ‌های جذابی استفاده کرده تا نیاز کاربران را پوشش دهد. در هنگام خریداری میت 10، قادر به سفارش یکی از رنگ‌های Mocha Brown ،Black ،Champagne Gold و Pink Gold خواهید بود که هر کدام جلوه خاصی به دستگاه بخشیده‌اند.

8 در مورد “نگاهی به طراحی هواوی میت 10 (Mate 10): شاهزاده‌ای غول‌پیکر!”

  1. دوستان من به شخصه خودم جز سامسونگ هیچ گوشی قبول نداشتم تا اینکه تو نقد و بررسی ها همگی از کیفیت ساخت و امکانات عالی نسبت به سامسونگ با قیمت کمتر….
    خلاصه امشب رفتم با گوشی میت ۱۰کار کردم واقعا عالی بود باطری ۴۰۰۰.پردازنده عصبی هوش مصنوعی دوربین خیلی خوب
    تا قبلش دنبال سامسونگ بودم ولی الان میخوام میت ۱۰ بگیرم فقط بین رنگ مشکی و قهوه ای موندم کدوم بگیرم ؟

  2. این همه افراد که خرید کردن از هر مدلی از هواوی اونا نمیدونستن تو میدونستی آشغاله خصوصا که کیفیت دوربین پرچمدارش میت ده پرو از اپل و سامسونگ نات هشت زد بالا و از گوگل پیکس ال پایینتر شد توی همین سایت هست کل سریالاى ترکی یا اپل دستشونه یا هواوی خدایی گوشی سامسونگ اصلا دستشون نمیگیرن توی اندروید

  3. هواوی. میت ۱۰۰ هم بسازن بازهم. هووآویه و. چینی ..و بی کیفیت.. فقط با تبلیغ میخوان گنده اش کنن.
    درست مث ماشینهای سمند و پراید و پژوی خودمون آشغال و بی کیفیت….

  4. طراحی خوبی داره ولی جا داشت بهتر باشه
    جای اثر انگشتشم خوبه فقط من با این که هواوی هست نمیتونم کنار بیام
    همین که مردم بهت میگن گوشیش هواوی خودش ادمو منصرف میکنه اونم با این قیمت

    1. عزیز من
      اولا الان هواوی دومین برند برتر گوشی هاست و فقط از سامسونگ پایینتره حالا بزار ملت شریف هر چی میخوان بگن…
      ثانیا شما احتمالا آخرین گوشی هواوی که استفاده کردی y530 و امثال این بوده
      به جرئت میگم امروزه هواوی تو رده قیمتی زیر ۸۰۰ تومن بهترین ها رو در اختیارت میذاره با کلی حق انتخاب و عین سامسونگ نیست که دامنه انتخابت فقط یه j5 و j7 باشه

  5. اشکان موسوی

    رنگ بندی اصلا قشنگی نداره خیلی یده..طرا حی دوربین پشتش هم زشت شده اثرانگشتش هم بدجایی هست

    1. اشکان جان متاسفانه کارگردان کامنتای این سایت، نظراتمو بلاک میکنه و دلبخواه هر شونصتا، یکیشو تایید میکنه … واسه همین فقط میتونم بگم کاملا موافق نظرتم …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH