بررسی بازی The Pirate

بررسی بازی The Pirate؛ طاعون مردگان!

چالش‌های تازه، همیشه طرفداران خاص خود را دارند به‌طوری که وقتی درباره یک موضوع یا بازی جدید صحبت می‌کنید اغلب با جمله “چه مسخره!” مواجه می‌شوید و همه شور و اشتیاقتان از بین می‌رود و فقط تعداد کمی با شما همراه خواهند شد.

این مسئله در دنیای گیم بیشتر از هرچیزی احساس می‌شود. بازی‌های متفاوتی وجود دارند که به دنبال پرداختن به موضوعات بکر و دست نخورده هستند و باید افزود استودیوهایی که کمی شجاعت به خرج می‌دهند و برای ارایه تجربه‌ای متفاوت به گیمر پا پیش می‌گذارند، معمولا مزد تلاش خود را می‌گیرند ولی چه کنیم که تعداد آنها اندک است!

استودیوی Home Net Games، یکی از مراکزی است که با انتشار بازی The Pirate سعی کرده تا نسبت به بقیه مسیر متفاوت‌تری را طی کند و این بار حس یک کاپیتان روی عرشه را به کاربر منتقل نماید. اگر شما هم همیشه دوست داشتید به عنوان یک کاپیتان (احتمالا جک اسپارو!) کشتی دزدان دریایی خود را کنترل کنید و به غارت و جنگی تمام عیار بپردازید، با آی‌تی‌رسان همراه شوید تا باهم بازی The Pirate را بررسی نماییم…

 گیم‌پلی

بررسی بازی The Pirate

به جرات می‌توان گفت همه‌چیز بسیار ساده طراحی شده، به شکلی که وقتی برای اولین بار بازی را اجرا و گزینه Start Game را لمس می‌کنید، داستان بازی پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد که البته به‌جای داستان، اطلاعاتی از نحوه شکل‌گیری تا فروپاشی دزدان دریایی کارائیب بیان خواهد شد و بازی در این قسمت خیلی خشک و بدون روح است.

اما خب به محض گذر از یک توضیح نسبتا طولانی، سکان اولین کشتی در اختیارتان گذاشته می‌شود. بادبادهان را بکشید و در دنیای باز و دریای موجود حرکت کنید. تقریبا تمام بخش‌های ریز و درشت یک کشتی از جمله: بادبادهان، تاثیر قوانین فیزیکی، کنترل توپخانه درون کشتی و … به طور کامل برعهده گیمر گذاشته شده اما یکی از قسمت‌های جالب استفاده از همان دوربین تک چشمی معروف است که در اغلب فیلم‌های این چنینی مشاهده کرده‌ بودیم.

با استفاده از این دوربین می‌توان مسافت‌های دور را مشاهده کرده، خشکی و کشتی را از فواصل طولانی تشخیص داد و متوجه شد که برای حمله به کشتی پیش رو آماده هستید یا خیر! کنترل کشتی نیز بسیار ساده و مناسب طراحی گشته و امکان زوم و استفاده از نمای نزدیک در همه صحنه‌ها وجود دارد.

پس از انتخاب کشتی مورد نظر برای غارت، کافیست به سمت آن حرکت نمایید و پس از این‌که به محدوده مناسب رسید به خدمه دستور آتش دهید! در چشم بهم زدنی همه افراد آماده یک حمله همه‌ جانبه خواهند شد و چیزی جز صدای توپ‌های سنگین و انفجار به گوش نمی‌رسد تا هیجان بازی در لحظات درگیری در اوج خودش قرار بگیرد.

البته باید بدانید که همه چیز جنگ نیست و گاهی نیاز است کمی سیاست به خرج داده و بدون استفاده از توپ و گلوله (!) و با انداختن لنگر روی کشتی دشمن آن را با ارسال خدمه تصرف نمایید. پس از تصرف کشتی دشمن باید به فکر تعمیر قسمت‌های معیوب کشتی خود باشید. به نظر می‌رسد این قسمت به دلیل جلوگیری از پیچیده شدن بازی، به صورت خودکار و با لمس یک دکمه فراهم شده است.

باید افزود مناطق جالبی مثل: سرزمین‌های ناشناخته و … در بازی طراحی شده که بر جذابیت آن می‌افزاید. همچنین یکی دیگر از نکات قابل ذکر، نقشه گسترده بازی و تنوع مناسب کشتی‌های موجود در بازی بوده که باعث می‌شود کاربر در اکثر مواقع برای تجربه یک چالش جدید و غیر تکراری آماده گردد.

گرافیک

خوشبختانه بازی The Pirate در این بخش هم یکی از خوب‌های موجود در بازار است. در حین بازی هنگامی که مقدار زوم روی افراد حاضر در کشتی را افزایش می‌دهید حتی چهره افراد نیز قابل مشاهده است. با این‌که جزییات اطراف و بدنه کشتی می‌توانست کمی بهتر طراحی شود ولی وقتی به نمونه‌های مشابه، آفلاین بودن بازی و حجم اندک 50 مگابایتی آن نگاهی می‌اندازیم،‌ درمی‌یابیم که واقعا استودیوی سازنده تلاش قابل قبولی را در این بخش ارایه کرده است.

از سوی دیگر هم وجود آب و هوای متغیر و چرخش شبانه روز باعث جلوگیری از یکنواختی گیم و خستگی کاربر خواهد شد. گاهی آن‌قدر هوا مه آلود است که با دوربین هم چندان نمای پیش رو مشخص نیست و هر لحظه ممکن است با یک صخره برخورد کنید و به سرنوشت زیبای کشتی تایتانیک دچار شوید!

به طور کلی گرافیک بازی در حد قابل قبولی قرار گرفته و همه‌چیز کم نقص و مناسب طراحی گشته و کمتر می‌توان به این بخش ایرادی گرفت.

صداگذاری و موسیقی

با وجود این‌که موسیقی متن یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک بازی خوب است ولی در این بازی با یک موزیک یکنواخت و بدون تغییر روبرو هستیم که نه آن‌قدر به گیمر هیجان می‌دهد که طعم لذتی باورنکردنی را بچشد و نه آن‌قدر کسل‌کننده و بی‌روح است که باعث شود پس از مدتی کوتاه، از بازی خسته شوید.

علی‌رغم این‌که صداگذاری‌ها در بخش شخصیت‌های بازی و هنگام استفاده از ادوات جنگی مناسب بوده ولی موسیقی را می‌توان بخشی از این بازی دانست که به طرز محسوسی از دیگر قسمت‌ها یک گام عقب‌تر است.

جمع‌بندی

بازی The Pirate واقعا تجربه جالب و زیبایی را با کاربر به اشتراک می‌گذارد و به گیمر اجازه می‌دهد با تصرف کشتی‌های مختلف یک ارتش تمام عیار ساخته و به عنوان پادشاه دریای کارائیب شناخته شود. هوش مصنوعی بازی در حد خوبی قرار گرفته و همه المان‌ها متناسب با نیاز کاربر و با سادگی خاصی در اختیار گیمر هستند. اگر به فکر تجربه یک بازی جدید و چالشی تازه هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازی The Pirate را از دست ندهید!

لبخندها

  • گیم‌پلی خوب
  • امکانات جالب
  • دینامیک بودن شب و روز و آب‌ و هوا

اشک‌ها

  • موسیقی متن می‌توانست بهتر باشد

4 در مورد “بررسی بازی The Pirate؛ طاعون مردگان!”

  1. ناخدای اون کشتی جک اسپارو نیس
    جک رکهم یه دزد دریایی مشهوره تو گوگل سرچ کنید میاد لطفا اصلاح کنید بازی خارق‌العاده ای هم هست من که لذت بردم???

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH