مایکروسافت تولید کینکت را متوقف می‌کند

شرکت مایکروسافت تائید کرد که تولید کینکت را متوقف می‌کند. مایکروسافت اولین کینکت را در نمایشگاه E3 سال 2009 معرفی و یکسال بعد، رسما آن را روانه بازار کرد.

کینکت مایکروسافت از ابتدا با رقیبان خود متفاوت بود، برخلاف کنسول‌های بازی Wii و پلی‌استیشن که از سیستم دنبال کردن حرکت بدن به‌وسیله کنترلر استفاده می‌کردند، مایکروسافت این قابلیت را بدون هیچ واسطه‌ای فراهم کرده بود و کاربران تنها با حرکت بدن با استفاده از سنسورهای دوربین، می‌توانستند بازی کنند.

کینکت در ابتدای عرضه توانست رکورد بشکند و تنها در اولین روزهای عرضه، نامش را در گینس ثبت کند، ولی این عطش بازار همان‌طور که سریع شعله‌ور شده بود، از بین رفت و حال تولید کینکت متوقف می‌شود.

مایکروسافت

در زمان عرضه ایکس باکس وان، مایکروسافت آپدیت جدیدی برای کینکت ارائه کرد. قیمت بالای ایکس باکس وان یکی از دلایل کم شدن استقبال کاربران از این کنسول بازی شد و پلی‌استیشن 4 فروش بیشتری را تجربه کرد. مایکروسافت برای افزایش فروش خود، تصمیم به عرضه کنسول بدون کینکت گرفت، این نسخه بهبود یافته با نام ایکس باکس وان اس عرضه شد و اتصال کینکت به کنسول در این ورژن سخت‌تر شد و کاربران برای اتصال باید از دانگل جداگانه استفاده می‌کردند.

عمر کینکت دیگر به پایان رسیده است ولی کار مایکروسافت همین‌جا تمام نمی‌شود، این شرکت در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به هدست واقعیت مجازی «هولولنز» اشاره کرد که در آن از تکنولوژی کینکت استفاده‌ شده است.

یکی دیگر از زمینه‌های استفاده از سنسورهای کینکت، کاربرد آن در سیستم تشخیص چهره ویندوز 10 است. کینکت نتوانست در زمینه سرگرمی موفق عمل کند ولی کمک کرد تا در بسیاری از زمینه‌های دیگر به تکنولوژی بسیار خوبی دست‌ پیدا کند.

3 در مورد “مایکروسافت تولید کینکت را متوقف می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH