شرکت AMD از پردازنده‌های سری Ryzen ویژه لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

شرکت AMD امروز از نسل جدید پردازنده‌های سری Ryzen خود که برای استفاده در انواع لپ‌‎تاپ‌های قابل‌حمل و سبک طراحی شده، پرده برداشت. اگر خاطرتان باشد این شرکت چندی پیش از پردازنده‌های Ryzen ویژه استفاده در پی‌سی‌های میان‌رده و بالارده رونمایی کرد و اکنون نوبت به لپ‌تاپ‌ها رسیده تا به خانواده پردازنده‌های Ryzen این شرکت مجهز شوند.

این دو پردازنده که با نام‌های Ryzen 5 2500U و Ryzen 7 2700U عرضه خواهند شد، جزو چیپ‌های APU و یا همان «واحد پردازش شتاب‌یافته» به حساب می‌آیند که AMD در ماه مه سال جاری میلادی، اطلاعاتی را در خصوص آن منتشر کرده بود. در این نوع از پردازنده‌ها، CPU و GPU بر روی یک چیپ واحد تعبیه می‌شوند. گفتنی است هر دو پردازنده جدید AMD به پردازنده‌های گرافیکی Radeon Vega مجهز شده‌اند.

مدل Ryzen 5 2500U از سرعت کلاک 2 گیگاهرتزی بهره می‌برد که می‌تواند تا 3.6 گیگاهرتز تقویت شود. همچنین، مدل Ryzen 7 2700U نیز به سرعت کلاک پایه 2.2 گیگاهرتزی مجهز شده و می‌تواند تا حداکثر سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتزی کار کند. هر دو پردازنده 15 واتی بوده و از چهار هسته و هشت رشته پردازشی بهره می‌برند.

پردازنده‌های سری Ryzen

در خصوص چیپ‌های گرافیکی این دو محصول نیز باید گفت که Ryzen 5 2500U به هشت واحد پردازشی Radeon Vega با سرعت کلاک حداکثری 1100 مگاهرتزی مجهز شده و Ryzen 7 2700U نیز از ده واحد پردازشی Radeon Vega با حداکثر سرعت کلاک 1300 مگاهرتزی برخوردار است.

به گفته AMD، توان و عملکرد پردازشی پردازنده‌های جدید سری Ryzen حدود 200 درصد بیشتر از پردازنده‌های قبلی این شرکت بوده و همچنین شاهد ارتقای 128 درصدی در عملکرد گرافیکی هستیم. این شرکت اعلام کرده که به‌زودی پردازنده‌های سری Ryzen در اختیار شرکت‌های اچ‌پی، ایسر و لنوو قرار خواهند گرفت.

4 در مورد “شرکت AMD از پردازنده‌های سری Ryzen ویژه لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH