با تمام ویژگی‌های جدید اندروید اوریو 8.1 آشنا شوید

گوگل به‌تازگی نسخه پیش‌نمایش اندروید 8.1 اوریو را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. اگر صاحب یکی از دستگاه‌های نکسوس یا پیکسل باشید می‌توانید هم‌اکنون از نسخه پیش‌نمایش استفاده کنید. قصد داریم در این مطلب شما خوانندگان گرامی آی‌تی‌رسان را با ویژگی‌های جدید این نسخه آشنا کنیم.

در ابتدا به خاطر داشته باشید که نسخه منتشر شده تنها پیش‌نمایشی از اندروید 8.1 است و نسخه نهایی و کامل آن در ماه دسامبر منتشر خواهد شد. به همین خاطر ممکن است در این نسخه با برخی ایرادات و مشکلات مواجه شوید؛ پس بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید. اندروید 8.1 جهت بهبود و تعمیر برخی ویژگی‌های سیستمی عرضه خواهد شد اما در کنار این بهبودها، دستخوش تغییراتی در بخش ظاهری نیز شده است. با این‌که تغییرات عمده‌ای در این نسخه نمی‌بینیم اما بد نیست نگاهی به همین تغییرات اندک داشته باشیم.

تم سیاه و سفید خودکار

خوشبختانه اندروید 8.1 نیز همانند گوگل پیکسل 2 از قابلیت تنظیم خودکار تم سیاه و سفید بهره می‌برد. این یک ویژگی واقعا مفید است. زمانی‌که شما از یک تصویر پس زمینه تیره استفاده کنید، App Drawer به‌طور خودکار به‌صورت تیره نمایان می‌شود و به همین ترتیب زمانی‌که از والپیپر روشن استفاده کنید App Drawer با حالتی روشن‌تر ظاهر خواهد شد.

نوار جست‌وجو در بالای بخش تنظیمات

یک نوار جست‌وجو در بالای منوی تنظیمات قرار گرفته تا کاربران به راحتی در بخش تنظیمات جست‌وجو کنند.

سطح باتری دستگاه‌های متصل به بلوتوث

اندروید 8.1 به‌طور پیش‌فرض سطح باتری تمام دستگاه‌هایی را که توسط بلوتوث به دیوایس اندرویدی شما متصل شده باشند در کنار آیکون بلوتوث نشان خواهد داد. این یک تغییر کوچک اما عالی محسوب می‌شود؛ به خصوص برای کسانی‌که از لوازم جانبی بلوتوثی مانند Pixel Buds و یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنند.

تار شدن خودکار دکمه‌های ناوبری

دکمه‌های ناوبری که در قسمت پایینی صفحه نمایش اسمارت‌فون‌ها قرار می‌گیرند عموما از کنتراست بالایی برخوردارند که به دیده‌شدن بهتر و راحتی استفاده از آن‌ها کمک کرده است. با این حال در اندروید 8.1، زمانی‌که در منوی تنظیمات و یا دیگر برنامه‌ها اسکرول می‌کنید متوجه تارشدن و کم‌رنگ شدن این دکمه‌ها خواهید شد. این قابلیت مفیدی است که به تمرکز بر روی کاری که انجام می‌دهید کمک خواهد کرد.

فونت جدید گوگل

فونت جدید Google Sans که به فونت San Francisco اپل شبیه است خوانایی مطالب را راحت‌تر کرده است.

طراحی جدید منوی پاور

بخش پاور یا همان خاموش و ری‌استارت کردن گوشی با طراحی جدیدی به اندروید 8.1 آمده است.

آیکون جدید اندروید برای اعلانات سیستمی

در اندروید 8.1 از آیکون جدید اندروید برای اعلانات سیستمی استفاده شده است.

تغییر در بخش صدای هشدار اعلانات

حتما زیاد اتفاق افتاده که مثلا بخواهید به استراحت بپردازید و از گوشی خود استفاده نکنید اما توسط صداهای ناهنجار اعلانات و هشدارهای مکرر بمباران شده‌اید. اندروید 8.1 این مشکل را حل کرده است. در این نسخه صدای هشدار اعلانات به مقدار یک بار در ثانیه محدودیت شده است.

حذف آپشن sRGB از تنظیمات

این آپشن ابتدا در تنظیمات صفحه‌نمایش وجود داشت، سپس به بخش accessibility منتقل شد و اکنون کاملا ناپدید شده است.

4 در مورد “با تمام ویژگی‌های جدید اندروید اوریو 8.1 آشنا شوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH