بهبود قابلیت‌های واقعیت‌ مجازی و HDR به لطف تکنولوژی‌های نمایشی جدید شرکت ARM

کمپانی ARM از فناوری‌های نمایشی جدید خود با هدف بهبود قابلیت‌های واقعیت‌ مجازی و نمایش تصاویر HDR رونمایی کرد. اگر صاحب یک گجت اندرویدی باشید، به استثنای تعدادی محدود، سایر آن‌ها قدرت خود را از پردازنده‌های ARM می‌گیرند. شرکت‌هایی نظیر کوالکام، اپل و سامسونگ از تکنولوژی ARM استفاده می‌کنند. لذا وقتی شرکت ARM به بهبود برخی قابلیت‌ها می‌پردازد، همگی ما ذینفع خواهیم شد. شرکت ARM تعدادی فناوری نمایشی جدید را معرفی کرده که براساس ادعای آن، قادرند تجربه HDR را در هر صفحه‌نمایشی ارائه نمایند و در عین حال مصرف انرژی پایین‌تر و کارایی بالاتری برای برخی کاربردها نظیر واقعیت مجازی داشته باشند.

به‌طور کلی ARM سه تکنولوژی جدید را براساس معماری کمدا (Komeda) که خود مبتنی بر مجموعه‌ای از معماری‌های قبلی است، معرفی می‌کند. ایده نمایشی جدید از پردازنده گرافیکی Mali D-71، واحد مدیریت حافظه CoreLink MMU-600 و فناوری Assertive Display 5 تشکیل شده است. در این میان پردازنده نمایشی جدید و تکنولوژی Assertive Display 5، جزو جذاب‌ترین المان‌ها خواهند بود.

شرکت ARM ادعا می‌کند که فناوری Assertive Display 5 حتی در نمایشگرهای با محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) نیز قادر است تصاویر HDR تولید کند. ما ناچارا بایستی منتظر بمانیم تا ببینیم که این تکنولوژی دقیقا چطور عمل می‌کند، البته این یک وعده بزرگ است. فناوری مذکور از تکنولوژی‌های HDR10 و گامای ترکیبی (HLG) که نوع دیگری از HDR است نیز پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های واقعیت‌ مجازی

Assertive Display 5 دارای چند ویژگی جذاب دیگر مانند حالت شبانه یا فیلتر نور آبی سخت افزاری است و همانند اجداد خود می‌تواند کمبود نور محیط را جبران کرده و ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، وضوح تصویر را در زیر نور خورشید بهبود دهد. تمامی این امور بدون مداخله GPU دستگاه انجام می‌شود.

علاوه‌بر این، پردازنده نمایشی جدید Mali-D71 قادر است کارهایی را برای کاهش بار پردازشی GPU انجام دهد. این پردازنده می‌تواند ترکیب پنجره‌ها تا 8 لایه را مدیریت کرده و تصاویر را مقیاس‌بندی و پردازش کند. Mali-D71 جهت پردازش ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه بهینه شده است و این موضوع آن‌ را به عنوان کاندیدی مناسب برای کاربردهای واقعیت مجازی مطرح می‌کند. از دیدگاه ARM، ترکیب این پردازنده با واحد مدیریت حافظه CoreLink MMU-600، آن‌ را کوچک‌تر و سریع‌تر کرده است و کاهش مصرف انرژی، فضای موردنیاز و زمان تاخیر را به دنبال خواهد داشت.

5 در مورد “بهبود قابلیت‌های واقعیت‌ مجازی و HDR به لطف تکنولوژی‌های نمایشی جدید شرکت ARM”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH