بیل گیتس با تخصیص مبلغ 100 میلیون دلار، شخصا به مبارزه با بیماری آلزایمر می‌پردازد

بیل گیتس مدیر عامل سابق شرکت مایکروسافت و دومین فرد ثروتمند در جهان اعلام کرده است که قصد دارد مبلغ 100 میلیون دلار را در طرح‌های تحقیقاتی یافتن روش درمان بیماری آلزایمر، سرمایه‌گذاری کند.

این بیماری انعقادی مغزی تا 50 درصد افراد با سن بالای 80 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گیتس به دلیل سابقه بیماری آلزایمر در خانواده خود، نسبت به این سرمایه‌گذاری علاقه شخصی دارد.

بیل گیتس در وبلاگ خود نوشت:

من می‌دانم تا چه حد وحشتناک است که افرادی vh که دوستشان دارید در حال دست و پنجه نرم کردن با مریضی ببینید که آن‌ها را از ظرفیت‌های ذهنی‌شان محروم کرده است و شما هم نتوانید هیچ کاری برای آن‌ها انجام دهید. این به شما احساسی شبیه تجربه مرگ تدریجی فردی که می‌شناسید را القا می‌کند. در این مورد من چیزهای زیادی می‌دانم، زیرا مردانی در خانواده من از بیماری آلزایمر رنج می‌بردند.

گیتس در حال تخصیص پولی است که متعلق به اوست و از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس تامین نمی‌شود. مجموعا در دو قسمت، 50 میلیون دلار به صندوق کشف بیماری‌های زوال عقل اختصاص می‌یابد. این صندوق، مسئول کاوش پیرامون روش‌هایی جهت درمان زوال عقل است که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. 50 میلیون دلار بعدی نیز در راستای حمایت از تلاش استارتاپ‌ها جهت ارائه محصولات مقرون به‌صرفه به بازار، صرف خواهد شد.

بیل گیتس

با وجود صرف میلیاردها دلار برای امور تحقیقاتی، تاکنون راه مشخصی برای درمان یا حتی درک کامل این بیماری که 5 میلیون آمریکایی را درگیر خود کرده، یافت نشده است. گیتس در توییتی اظهار می‌کند:

من معتقدم که می‌توانیم مسیر بیماری آلزایمر را تغییر دهیم. به همین دلیل در صندوق کشف بیماری‌های زوال عقل سرمایه‌گذاری می‌کنم.

بیل گیتس روی حمایت‌ها از رویکرد خود حساب باز کرده است.

جورج ورادنبورگ، از بنیان‌گذاران کمپین حمایتی ” آمریکا بر علیه آلزایمر (UsAgainstAlzheimer)” می‌گوید:

اعلام پیوستن بیل گیتس به کمپین مبارزه با بیماری آلزایمر، پتانسیل ایجاد تغییرات کافی در این پارادایم را دارد. امروزه نبرد جهت یافتن درمانی برای بیماری آلزایمر نیازمند سرمایه‌گذاری، فوریت، مشارکت و رویکردهای کارآفرینی است.

با توجه به ضرورت تحقیق و توسعه، بیل گیتس گفته است:

با وجود کلیه ابزارها و نظریه‌های جدید در حال توسعه، معتقدم که ما در نقطه عطفی در زمینه تحقیق و توسعه، پیرامون آلزایمر قرار داریم. به‌عنوان اولین قدم، من مبلغ 50 میلیون دلار در صندوق کشف بیماری‌های زوال عقل سرمایه‌گذاری کردم، صندوقی خصوصی که مشغول تنوع بخشی به شبکه‌های کلینیکی و شناسایی اهداف جدید برای درمان است.

وی خاطر نشان می‌کند:

یک شبکه دارویی متنوع‌تر، شانس ما را برای عبور از موانع پیش رو افزایش می‌دهد. ما نیازمند درک بهتری نسبت به چگونگی شیوع آلزایمر هستیم. اگر قصد داریم پیشرفت کنیم، بایستی درک بهتری از علل اساسی و بیولوژیکی این بیماری داشته باشیم. من می‌خواهم از ذهن‌های مستعدی که روی این موضوع کار می‌کنند، حمایت کنم. امیدوارم که این رویکردها موفق شوند. اما ما بایستی مجددا در صورت لزوم، توجه دانشمندان را به سمت ایده‌های متفاوتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، معطوف نماییم.

5 در مورد “بیل گیتس با تخصیص مبلغ 100 میلیون دلار، شخصا به مبارزه با بیماری آلزایمر می‌پردازد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH