بسیاری از کاربران گوشی گوگل پیکسل 2 قادر به باز کردن قفل بوت‌لودر دستگاه خود نیستند

ظاهرا معضل دیگری گریبان جدیدترین گوشی‌های شرکت گوگل با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را گرفته است و کنترل کیفی این محصولات، در بازار رقابتی گوشی‌های اندرویدی را زیر سوال برده است.

به‌نظر می‌رسد تعدادی از دستگاه‌های گوگل پیکسل 2 که مستقیما از فروشگاه پلی‌استور و نه از طریق خرده‌فروشان مشکوک، خریداری شده‌اند، دارای بوت‌لودرهای غیر قابل بازگشایی هستند. همان‌گونه که احتمالا تصور می‌کنید، این مسئله اولین‌بار در انجمن‌های مرکزی XDA developer مطرح شد. جایی‌که چندین کاربر از ناتوانی خود در گشودن قفل بوت‌لودر دستگاه‌های جدیدشان ناراحت بودند؛ در حالی‌که به‌صورت پیش‌فرض، انتظار عملی بودن چنین اقدامی را داشتند. چراکه گوگل از نخستین روزهای عرضه گوشی نکسوس تا به امروز، موضع نسبتا سهل‌انگارانه‌ای نسبت به بوت‌لودر دستگاه‌هایش گرفته است. در حدود 40 گزارش در انجمن XDA و بیش از 10 گزارش در سرویس ردیاب مشکلات شرکت گوگل، به این معضل اشاره می‌کنند که ظاهرا منحصر به گوشی کوچک‌تر پیکسل 2، ساخت شرکت اچ‌تی‌سی است.

تقریبا کلیه کاربرانی که این مشکل را گزارش کرده‌اند، اکنون ادعا می‌کنند که شرکت گوگل را برای صدور مجوز بازگشت کالا تحت فشار قرار داده‌اند. همان‌طور که کاربران عادی، کوچک‌ترین مشکلی با دستگاه‌های پیکسل 2 قفل‌گشایی شده خود ندارند، توسعه‌دهندگان نیز کاملا نیازمند دستگاهی با بوت‌لودر قابل بازگشایی هستند تا بتوانند به کلیه بخش‌های سیستم عامل دسترسی داشته و آن را دستکاری نمایند.

اکنون گزارشاتی مبنی بر عرضه تعدادی گوشی پیکسل 2 XL که فاقد سیستم عامل هستند، نیز مخابره شده است. چشمک زدن‌های نمایشگر تعداد معدودی از گوشی‌ها در زمان قفل بودن، مسائل ناخوشایند میکروفون و در نهایت مشکلات عجیب و غریب مربوط به نمایش نورهای LED در ویدیو، از جمله مشکلات این دستگاه‌ها به‌شمار می‌روند. این موارد در کنار مشکلاتی که اکنون حل شده‌اند، قرار می‌گیرند. اما مشکلات اساسی، شامل سوختن نمایشگر اولد و شنیدن صدای کلیک از قسمت گوشی دستگاه در هنگام مکالمه، هنوز پابرجا هستند.

به‌طور کلی، در زمینه پیگیری فرآیند کنترل کیفیت، رکورد مناسبی برای جدیدترین دستگاه‌های شرکت گوگل وجود ندارد.

6 در مورد “بسیاری از کاربران گوشی گوگل پیکسل 2 قادر به باز کردن قفل بوت‌لودر دستگاه خود نیستند”

  1. پیکسل از روزی که اومد کاربراش هر روز یه ایرادی ازش پیدا کردن ..این یعنی نهایت بی کیفیتی
    از همه بدترش این بود ک رو بعضی هاش سیستم عامل اندروید نداشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH