اپل iPhone 5c را بیشتر بشناسید!

IPHONE-5C

همان طور که پیش‌تر در اخبار سایت گفته بودیم، سه شنبه هفته گذشته شرکت اپل طی کنفرانسی دو محصول شگفت انگیز خود را معرفی کرد که یکی از آن‌ها iPhone 5c نام دارد. این سازنده آمریکایی تلاش زیادی در جهت متمایز ساختن آن داشته است، اگرچه مشخصات سخت افزاری بیش از هر چیزی شما را یاد iPhone 5 می‌اندازد اما خبری از بدنه فوق العاده آلومینیومی نیست. با این حال این آی‌فون پر زرق و برق دارای سیستم عامل ios 7 است که یکی از وجه تمایزهای اصلی آن با 5 iPhone به شمار می‌آید.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند 4 اینچی و از نوع Capacitive Touchscreen با دقت رتینا بوده که دارای تراکم پیکسلی326 در هر اینچ است.

این دستگاه دارای ضخامت 8.9 میلی‌متر و ابعاد 124.4 × 59.2 میلی‌متر است که با وزن 132 گرمی جزء گوشی‌های خوش دست به حساب می‌آید و به راحتی در دستان شما جای می‌گیرد. جنس بدنه آی‌فون 5c از پلاستیک پلی کربنات است و دارای 5 رنگ متنوع شامل سفید، صورتی، زرد، آبی و سبز می‌باشد.

قلب تپنده این گوشی یک پردازنده دو هسته‌ای از نوع A6 بوده که اپل قدرت آن را اعلام نکرده است! اما به گفته کارشناسان فرکانس هر هسته آن بیشتر از 1.3 گیگا هرتز نیست که با پردازنده گرافیکی PowerVR SGX 543MP3 آن می‌توان هنوز هم جدیدترین بازی‌ها را به خوبی اجرا کرد.

باتری لیتیوم پلیمر این گوشی که خود اپل ظرفیت آن را به طور دقیق اعلام نکرده، دارای ظرفیت 1507 میلی‌آمپری بوده و می‌تواند به راحتی 10 ساعت مکالمه، پخش موسیقی به صورت مداوم تا 40 ساعت، پخش فیلم تا 10 ساعت و کار با اینترنت با استفاده از Wi-Fi تا 8 ساعت را پوشش دهد.

دوربین قرار داده شده بر روی این آی‌فون یک دوربین 8 مگاپیسکلی است که می‌تواند فیلم برداری با کیفیت Full HD در ابعاد 1080 × 1920 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام دهد و هم چنین قادر به عکس برداری پانوراما به صورت 28 مگاپیکسلی است.

سیستم عامل برگزیده اپل بر روی این دستگاه iOS7 است که تغییرات بنیادین نسبت به قبل داشته و همه چیز در آن به طور اول طراحی شده و به قول اپل چیزی نبوده که داخلش تغییر نکرده باشد و 200 امکان جدید به آن اضافه شده است. یکی از معروف‌ترین‌ها برنامه ی سیری است که هوشمندتر شده و برنامه دوربین و گالری عکس بهبود پیدا کرده و به کمک آن می‌شود هزاران برنامه کاربردی از اپ استور Ios را دانلود نمود.

اکنون با این مشخصاتی که بیان شد، نظر شما چیست؟ آیا این آی‌فون جدید می‌تواند طرفداران این غول آمریکایی را راضی کند و آن‌ها را به وجد آورد؟آیا این آی‌فون قادر خواهد بود این شرکت را در اوج نگه دارد یا زمینه ساز سقوطی برای اپل خواهد شد؟!

3 در مورد “اپل iPhone 5c را بیشتر بشناسید!”

  1. پس از عرضه 5s اپل مجبور می شد آیفون 5 را به طور قرادادی 99 دلار عرضه کنه در صورتی که حالا آیفون پلاستیکی با همون سخت افزار 99 دلار داره عرضه میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH