جف بزوس

پس از فروش روز جمعه سیاه، ثروت خالص جف بزوس از مرز 100 میلیارد دلار گذشت

عنوان “ثروتمندترین فرد جهان” در طی سال جاری، چندین نوبت دست‌به‌دست شده و میان جف بزوس و بیل گیتس جابه‌جا شده است. در حقیقت جف بزوس در ماه جولای و پیش از آن‌که طی هفته‌های اخیر بتواند مجددا این عنوان را از بیل گیتس باز پس بگیرد، بیش از 90 میلیارد دلار ثروت داشت و موقتا قافیه را به مدیرعامل و رئیس شرکت مایکروسافت باخته بود. همچنین، بر هیچ کسی پوشیده نیست که بزوس، با فروش تدریجی سهام شرکت آمازون به مبلغ 1 میلیارد دلار در هر سال، به‌طور بالقوه به سمت فعالیت‌های پر مخاطره‌ای نظیر پروژه فضاپیما حرکت می‌کند.

در حال حاضر و پس از فروش روز جمعه سیاه، قیمت سهام شرکت آمازون بیش از 2 درصد افزایش یافته است که به رشد 2.4 میلیارد دلاری ثروت مالک کمپانی کمک می‌کند. در نتیجه، اکنون بزوس صاحب ثروتی است که در حدود 100.3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. جالب این‌که در حدود یک سوم از این مبلغ، تنها در سال جاری به دست آمده است. این موضوع، به بزوس این شانس را می‌دهد تا جدیدترین فردی باشد که توانسته است ثروتی 12 رقمی به دست آورد. پیش از وی، در حدود دو دهه پیش و در سال 1999، بیل گیتس توانست ثروتی 12 رقمی را به نام خود ثبت کند.

البته با در نظر گرفتن دوشنبه سایبری و فصل تعطیلات که هنوز از راه نرسیده‌اند، بایستی منتظر ماند و دید که آیا ثروت خالص مدیرعامل آمازون، به رشد سر به فلک کشیده خود، پیش از پایان سال جاری ادامه خواهد داد یا خیر. همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا وی در کوتاه مدت، در راستای تلاش‌های بشردوستانه، گام مهمی برخواهد داشت یا خیر.

7 در مورد “پس از فروش روز جمعه سیاه، ثروت خالص جف بزوس از مرز 100 میلیارد دلار گذشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH