با این 3 ترفند، عمر باتری آی‌فون X خود را افزایش دهید!

به نظر می‌رسد، شارژ باتری یکی از مواردی است که ما هرگز به اندازه کافی آن را در اختیار نداریم. این روزها حتی تلفن‌های‌ همراه پیشرفته نیز به زحمت می‌توانند تا 2 روز شارژ باتری خود را حفظ کنند، از طرفی هیچ خبر امیدوارکننده‌ای برای بهبود این وضعیت به گوش نمی‌رسد.

در مطلب پیشِ‌رو سه ترفند کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم که استفاده از آن‌ها میزان مصرف شارژ باتری آی‌فون X‌تان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از طرفی، شما نمی‌توانید ظرفیت باتری تلفن‌همراه‌تان را انبار کنید اما می‌توانید میزان مصرف شارژ آن را کنترل کنید. مانند هر تلفن‌ همراه دیگری، صفحه‌نمایش یکی از اجزای سخت‌افزاری و اصلی آی‌فون شما محسوب می‌شود. در ادامه نکاتی را برای محدود کردن میزان مصرف شارژ توسط این قطعه سخت‌افزاری به شما ارائه می‌دهیم.

در ابتدا یک مروری سریع بر نحوه عملکرد صفحه‌نمایش‌ها خواهیم داشت.

با پیشرفت تکنولوژی همچنان صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی، فناوری غالب اکثر گوشی‌های هوشمند است. اساسا یک پنل ال‌سی‌دی از نور پس‌زمینه سفید استفاده می‌کند و هر پیکسل آن به‌عنوان یک فیلتر در مسیر نور عمل کرده و تنها به یک رنگ اجازه نمایش می‌دهد. این نور پس‌زمینه حتی در زمانی‌که کل صفحه‌نمایش به رنگ سیاه و سفید است باز هم به‌طور مداوم روشن می‌ماند. از سوی دیگر، با استفاده از صفحه‌نمایش OLED، هر پیکسل نور خود را تولید کرده و از این رو، یک پیکسل کاهنده نور، قدرت کمتری مصرف می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید آی‌فون X اولین آی‌فون با صفحه‌نمایش OLED است؛ بنابراین، استفاده از رنگ سیاه در صفحه نمایش آی‌فون X، بیشتر موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

چگونه مصرف شارژ باتری آی‌فون X را کاهش دهیم؟

روش اول: تصویر زمینه خود را تغییر دهید

استفاده از پتانسیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی صفحه‌نمایش‌های OLED آی‌فون X بسیار آسان است. برای شروع، شما می‌توانید پس‌زمینه‌تان را به یک تصویر زمینه سیاه و سفید تغییر دهید. ابزار اندازه‌گیری قدرت، میزان کاهش مصرف شارژ باتری را در زمانی‌که تصویر زمینه پیش‌فرض آی‌فون X جایگزین تصویر قبلی شد و همچنین میزان روشنایی صفحه روی 50 درصد و بدون تغییر سطح روشنایی تنظیم شد، حدود 20 درصد را نشان می‌دهد.

افسوس که یک تصویر کاملا سیاه و سفید کمی خسته‌کننده است. خبر خوب این است که برای رفع این مشکل هم راهکاری ارائه شده است. اگر شما تصویر زمینه‌ای را انتخاب کنید که عمدتا تاریک است، هنوز هم می‌توانید از صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری لذت ببرید.

روش دوم: در برنامه‌ها از قابلیت صفحه تاریک استفاده کنید

رابط کاربری iOS، روشن، پر جنب‌و‌جوش و رنگارنگ طراحی شده است، که البته این جنبه خاص نرم‌افزارهای اپل قابل تنظیم نیست. با این حال، کاربران سایر برنامه‌های دیگر می‌توانند هر رنگی را که توسط توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است، به دلخواه انتخاب کنند.

تعداد زیادی از برنامه‌های محبوب با این تم طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌هایی مانند Spotify یا برنامه Clock که مربوط به iOS است، اشاره کرد. همچنین برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که حالت تاریک را به‌عنوان یک گزینه به شما ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، توئیتر دارای یک حالت Night Mode است که کاربران در منوی تنظیمات می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

روش سوم: از حالت hidden dark mode در iOS استفاده کنید

در حالت فعلی و پیش‌فرض، iOS از حالت تاریک، تم تیره یا حالت شبانه استفاده نمی‌کند. با این حال، بسیاری از افراد به ویژگی Smart Invert وابسته هستند. وقتی‌ که این ویژگی فعال می‌شود، رنگ عناصر در UI معکوس شده اما با این وجود گرافیک‌های خاص مانند تصاویر و فیلم‌ها بدون تغییر می‌مانند. از آن‌جا که رنگ غالب در رابط کاربری iOS، سفید و رنگ‌های روشن است با فعال کردن این حالت و نیز استفاده از زمینه‌های تیره رنگ در برنامه‌ها، به میزان زیادی در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود.

شما می‌توانید ویژگی Smart Invert را در منوی تنظیمات و با دنبال کرن مسیر زیر فعال کنید:

Accessibility> Display accommodations

امیدواریم با استفاده از روش‌های گفته شده، شاهد کاهش مصرف شارژ باتری و بهبود وضعیت آن باشید. تجربیات خود در این زمینه را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

9 در مورد “با این 3 ترفند، عمر باتری آی‌فون X خود را افزایش دهید!”

  1. در جواب این دوستایی ک میگن ایفون ایکس بدرد نمیخوره باید بگم همیشه پرچمدار سری اس سامسونگ تا میومد تو بازار میخریدم هیچوقت با اپل حال نمیکردم تا اینکه پارسال اس ۱۰ داشتم فروختم گفتم بزار ی ایکس کارکرده بگیرم ببینم چیه هی اپل اپل میکنن من که تاحالا ی گوشی بیشتر از دوماه دستم نمیموند الان نزدیک یک ساله ایکسو دارم تازه میفهمم ی عمر پول به چه اشغالایی میدادم و خودمو ازچی محروم میکردم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH