اعتراف سامسونگ به تولید نسل بعدی گوشی‌هایش با پردازنده ۶۴ بیتی

galaxy-s5

به نظر می‌رسد که پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی اس 5، از لحاظ قدرت با آی‌فون 5S برابری کند، خبری که تنها چند روز بعد از رونمایی از آی‌فون 5S توسط شرکت اپل، از سوی این کمپانی کره‌ای تایید شد.

چند روز قبل، اپل بالاخره از گوشی جدید خود، یعنی آی‌فون 5S با استفاده از یک پردازنده 64 بیتی رونمایی کرد که همین موضوع باعث شد، سامسونگ نسبت به قدرت آینده گوشی‌های خود کمی نگران شود. به همین دلیل با ارایه گوشی گلکسی اس 5 با قدرتی شبیه به آی‌فون 5S، سعی دارد تا بر این وضعیت غلبه کند.

یکی از مسئولین بلند پایه شرکت کره‌ای سامسونگ، آقای شین جونگ کیون، در مصاحبه با سایت کره تایمز، به این سوال این‌گونه پاسخ می‌دهد:

«نه این که این اتفاق در کوتاه‌ترین زمان بیفتد، ولی بله! حتما نسل بعدی گوشی ما دارای پردازنده‌ای 64 بیتی خواهد بود.»

به نظر می‌رسد این مقام عالی رتبه سامسونگ، به نوعی لزوم تغییر در محصول خود را قبول کرده است. در واقع سامسونگ بعد از ارایه گلکسی اس 4 ، کاملا باور داشت که این گوشی هوشمند گل سرسبد تولیدات آن‌ها خواهد بود و اولین مدلی است که از لحاظ سرعت، می‌تواند بر تمامی تولیدات پیشی بگیرد.

سامسونگ اضافه می کند که بشدت قصد رقابت با اپل را دارد و به همین دلیل با شرکت کوپرتینو، قرار دادی امضا کرده است تا توزیع گوشی های خود در چین را بهبود بخشیده و بازارهای آسیایی را تحت اختیار خود بگیرد.

شین می‌افزاید: «سامسونگ می‌داند که اپل برای تقویت فروش گوشی‌های خود، بازارهای چین و ژاپن را مورد هدف قرار داده است، پس این بدین معنی است که ما برای به نتیجه رسیدن کار سختی را پیش روی داریم»

یکی از مدیران اجرایی سامسونگ که خواست نامش فاش نشود معتقد است: «اپل باور دارد که به لطف برند پرآوازه‌ای که دارد، می‌تواند سهم خود در بازار چین را افزایش دهد، اما ما با خط تولیدی متنوع‌تر، قیمت‌های بهتر و مشارکت با شرکت‌های محلی، سعی بر حفظ روند حرکتی خود داریم. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بگذاریم اپل سهم ما از بازار چین را سرقت کند!».

همانطور که می‌دانیم آی‌فون 5s اولین گوشی هوشمند با پردازنده 64 بیتی بوده که دارای امکانات فراوان و منحصر به فردی همچون اسکنر اثر انگشت جهت امنیت بهتر، دوربین 8 مگا پیکسلی بهبود یافته و آخرین نسخه سیستم عامل iOS 7 است.

به نظر شما سامسونگ چه خواهد کرد؟!

6 در مورد “اعتراف سامسونگ به تولید نسل بعدی گوشی‌هایش با پردازنده ۶۴ بیتی”

  1. واقعا این جنگ احمقانه بین کمپانی ها برای کسب سود بیشترداره خسته کننده میشه ! آخه یکی نیست بگه این پردازنده ها و سخت افزارها به چه دردی میخورن ؟ فقط همینطور دارن بنچمارکها رو بالا میبرن. خوب که چی ؟ الان اکثر اپلیکشن ها و بازیها روی گوشی های پارسال هم براحتی اجرا میشن. مردم نشستن دارن زندگیشونو میکنن اینا دارن تو یه دنیای مجازیِ خود ساخته تو سر وکله هم میزنن !

  2. فقط اپل من که اندروید دارم اینو میگم!!!!!!!!!!!!! فقــــــــــــــــــط اپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل

    1. درسته، ولی واقعا اپل به درده ما نمیخوره.
      یعنی متاسفانه نمیتونیم از امکاناتش استفاده کنیم .
      هرچند شاید با برداشتن تحریم ها کمی اوضاع بهتر شه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH