آی‌فون X

6 میلیون دستگاه آی‌فون X در جمعه سیاه به فروش رفت؛ کل فروش به 15 میلیون رسید

تحلیلگری با نام جون ژانگ به چگونگی میزان فروش پرچم‌دار گران‌قیمت اپل پرداخته است. مطابق گفته‌های وی، از روز 3 نوامبر و آغاز عرضه آی‌فون X تاکنون 15 میلیون از این دستگاه در سراسر جهان عرضه شده است.

این تحلیلگر ادعا کرده که 6 میلیون واحد از این تعداد فقط در جمعه سیاه به فروش رفته است. ژانگ انتظار دارد که آی‌فون X مانند یک ماشین تولید پول برای اپل عمل کند؛ زیرا نسخه گران‌‌قیمت‌تر با ظرفیت 256 گیگابایتی بیشتر از مدل ارزان‌تر 64 گیگابایتی فروش داشته و خود ژانگ نسبت فروش بین این دو مدل را 2 به 1 عنوان کرده است. در نتیجه، میانگین ارزش فروش و حاشیه سود بالا باعث می‌شود که اپل سود سرشاری از این محصول به دست آورد.

ژانگ اعلام کرده که تولید هفتگی آی‌فون X اکنون به 3 میلیون دستگاه رسیده است که در ماه آینده این مقدار تولید با 33 درصد افزایش به 4 میلیون واحد در هفته می‌رسد. حتما به یاد دارید که بسیاری از تحلیلگران به سبب پیچیدگی‌های تولید آی‌فون X از کمبود شدید آن در روزهای ابتدایی نگران شده بودند. دلیل ترس‌ آن‌ها دیگر مشکلی برای اپل ایجاد نخواهد کرد و تولید این اسمارت‌فون با قدرت پیش خواهد رفت.

Rosenblatt پیش‌بینی‌های خود درباره میزان فروش آی‌فون X در سه ماهه منتهی به دسامبر را از رقم سابق 27 تا 28 میلیون دستگاه به رقم 30 میلیون واحد افزایش داده است. برای سه ماهه منتهی به ماه مارس، انتظار می‌رود که با تاثیرگذاری عوامل طبیعی فصلی بر این بازار، میزان فروش آی‌فون X از 45 میلیون واحد که پیش از این پیش‌بینی شده بود، به رقم 40 میلیون واحد کاهش پیدا کند. البته 3 میلیون واحد از 5 میلیون واحد کاهش یافته برای سه ماهه مارس به آمارهای ماه دسامبر اضافه شده است. با وجود قیمت بسیار بالا و البته گفته‌ها در مورد کمبود موجودی آی‌فون X، حداقل تاکنون با توجه به تقاضای بالای کاربران، انتظارات اپل برآورده شده است.

6 در مورد “6 میلیون دستگاه آی‌فون X در جمعه سیاه به فروش رفت؛ کل فروش به 15 میلیون رسید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH