آی‌فون X

براساس گفته‌های تحلیلگران، هماهنگی عرضه با تقاضای آی‌فون X به دلیل افزایش تولید این دستگاه بوده است

ساخت اپل آی‌فون X ظاهرا بسیار سخت است. همان‌طور هم که می‌بینید عرضه این هندست نسبت به دو آی‌فون 8 و 8 پلاس یک ماه بیشتر به طول انجامید و اوایل عرضه‌اش هم بسیار محدود بود.

اما پس از اولین عرضه، سرعت تحویل دستگاه بیشتر شد و این زمان به یک تا دو هفته کاهش یافت. اضافه شدن 14 بازار جدید هم به این روند خدشه‌ای وارد نکرده است که البته می‌تواند دو دلیل داشته باشد. یکی این‌که اپل تعداد کافی از این هندست برای عرضه دارد، یا این‌که میزان تقاضا نسبت به روزهای ابتدایی به قدری پایین آمده که مشکلی در عرضه این هندست حتی در بازارهای جدید وجود ندارد.

طبق گفته‌های مینگ چی کو، تحلیل‌گر معروف KGI، این هماهنگی بین عرضه و تقاضا تنها ناشی از افزایش تولید است. در واقع اپل توانسته از پس مشکلات اساسی در تولید بر بیاید و در حال حاضر روزانه بین 450000 تا 550000 عدد دستگاه را تولید می‌کند. مقداری که نسبت به تولید 50000 تا 150000 عددی روزهای اول بسیار پیشرفت داشته است.

کو حدس می‌زند که اپل در اولین روز عرضه تنها 2 تا 3 میلیون دستگاه داشته است. اما الان با گذر از مشکلات، کمپانی هم تولید را بیشتر کرده است و هم تولیدات جدید را نسبت به گذشته سریع‌تر انجام می‌دهد.

صحت گفته‌های کو زمانی مشخص می‌شود که اپل گزارش فصل تعطیلات‌ و سه ماهه ابتدایی سال 2018 را منتشر کند. تنها این‌طور مشخص می‌شود که آیا واقعا تقاضا برای آی‌فون X به اندازه‌ای که پیش‌بینی می‌شده بوده است یا نه.

6 در مورد “براساس گفته‌های تحلیلگران، هماهنگی عرضه با تقاضای آی‌فون X به دلیل افزایش تولید این دستگاه بوده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH