سامسونگ

انقلابی از سوی سامسونگ؛ ثبت پتنت حسگر کف دست

بدن انسان اعضای مختلفی دارد که به‌صورت خاص در هر کس متفاوت است؛ اعضایی مانند اثر انگشت، عنبیه، لاله گوش، چهره، خطوط کف دست و … . تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از این ویژگی‌های انسانی در روش‌های مختلف برای باز کردن قفل محصولات خود استفاده می‌کنند و تا به حال شاهد به‌کارگیری اعضایی مانند انگشت، چهره و عنبیه در این خصوص بوده‌ایم.

ظاهرا سامسونگ عضو تازه‌ای را به این لیست افزوده است؛ کف دست. البته تفاوت در اینجاست که این عضو برای یادآوری رمز استفاده خواهد شد، نه برای بازگشایی قفل. این شرکت کره‌ای به‌تازگی پتنتی را ثبت کرده که پس از گرفتن تصویری از کف دست، به اسکن خطوط آن می‌پردازد. کاربر می‌تواند از این ویژگی برای تایید هویت توسط دستگاه، استفاده کند. اگر شناسایی به درستی صورت پذیرد، دستگاه تصویر کاراکترهای رمز را به‌صورت پراکنده در کف دست کاربر نمایش خواهد داد.

البته در ابتدا کمی غیر عادی به‎نظر می‌رسد و شاید آن را کمی ناایمن دانست، چراکه هر کسی می‌تواند دست شما را باز کرده و از آن عکس بگیرد و به بازگشایی قفل گوشی شما بپردازد. به‌علاوه، روش‌های سنتی برای یادآوری رمز هنوز هم توسط شرکت‌های بزرگ در کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربران نیز اعتراضی به آن ندارند. حال باید دید برنامه سامسونگ برای استفاده از این پتنت و حسگر کف دست چگونه خواهد بود.

6 در مورد “انقلابی از سوی سامسونگ؛ ثبت پتنت حسگر کف دست”

    1. محمد حیدری

      عجب!!!!
      اپل هرچی بسازه مسخره نیست و عالیه
      ولی سامسونگ که خیلی چیزای بهتری میسازه مسخرس؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH