دستورالعمل‌های جدید گوگل، مانع از جمع‌آوری داده‌های غیرضروری توسط اپلیکیشن‌ها می‌شوند

به‌ منظور حفاظت بیشتر از کاربران سیستم‌عامل اندروید، گوگل مانع از دسترسی اپلیکیشن‌ها به داده‌هایی می‌شود که غیرضروری بوده و وجود آن‌ها برای اجرای اپلیکیشن‌ها ضروری نیست. برنامه‌هایی که با وجود عدم نیاز به جمع‌آوری داده‌ها، اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره و منتشر می‌کنند، بایستی به کاربران خود در مورد چگونگی استفاده از این داده‌ها، توضیح دهند. علاوه‌بر این، کاربران نیز بایستی مجوز جمع‌آوری اطلاعات را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهند.

حتی اپلیکیشن‌های نصب شده از خارج فروشگاه گوگل‌پلی نیز بایستی از الزامات جدید گوگل تبعیت کنند؛ یا در غیر این صورت، اعلان هشدارآمیزی نمایش داده می‌شود تا به کاربران یادآوری کند که اپلیکیشنی بدون کسب اجازه، در تلاش برای جمع‌آوری داده‌های آن‌هاست. توسعه‌دهندگان 60 روز فرصت دارند تا تغییرات درخواستی را اعمال کنند، در غیر این صورت، اپلیکیشن‌های آن‌ها به همراه یک اعلان هشدار، اجرا خواهند شد.

پیش‌تر گفته شد که گوگل، مشغول اعمال ممنوعیت بر روی کلیه اپلیکیشن‌هایی است که تبلیغاتی را بر روی صفحه قفل دستگاه کاربران قرار می‌دهند؛ برنامه‌هایی که اصلی‌ترین هدف آن‌ها، ارائه لاک‌اسکرین مجزایی برای هندست شماست که مجاز به نمایش تبلیغات است.

اپلیکیشن‌هایی که داده‌های شخصی کاربران، نظیر شماره تلفن، ایمیل یا داده‌های موجود در دستگاه را کنترل می‌کنند، نیازمند آگاه‌سازی کاربران در مورد اعمال سیاست‌های حریم خصوصی خود هستند. علاوه‌بر این، اگر اپلیکیشنی قصد جمع‌آوری و انتقال داده‌های شخصی غیرمرتبط با عملکرد خود را داشته باشد، پیش از این کار، بایستی به‌وضوح چگونگی استفاده از داده‌های کاربر را مشخص کند و رضایت مثبت کاربران را برای چنین اقدامی به‌دست بیاورد.

با توجه به این دستورالعمل جدید، گوگل مشغول افزایش سخت‌گیری‌ها بر جریان داده‌های شخصی در پلی‌استور است تا به پیش‌گیری از سرقت هویت کاربران کمک نماید.

5 در مورد “دستورالعمل‌های جدید گوگل، مانع از جمع‌آوری داده‌های غیرضروری توسط اپلیکیشن‌ها می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH