۵ قابلیت USB On The Go که شاید از آن‌ها بی‌خبرید! (با فیلم اختصاصی)

usb-on-the-go

قابلیت USB On The Go  یا به اختصار OTG، از آن دسته مشخصاتی است که بسیاری از گوشی‌های امروزی به آن مجهز شده‌اند اما خیلی از کاربران خبری از آن ندارند. یا در بهترین حالت، این توانایی را محدود به اتصال یک فلش مموری به گوشی خود و خواندن فایل‌های درون آن می‌دانند. امکانی که در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است. این توانایی از طریق اتصال یک کابل بسیار ساده فراهم می‌شود که یک سر آن به پورت میکروی گوشی شما و یک سوی دیگر آن از طریق درگاه استاندارد USB 2.0 به بسیاری از وسایل امروزی به صورت مستقیم و بدون نیاز به یک هاست کنترلر نظیر کامپیوتر، متصل می‌شود.

در این مقاله ما قصد داریم از ۵ قابلیت این اتصال برای شما سخن بگوییم و برای آنکه بهتر و به صورت نزدیک‌تر با این توانایی‌ها آشنا شوید، از هر کدام فیلمی اختصاصی تهیه کرده‌ایم تا ببینید و باور کنید که این قابلیت، کارهایی را انجام می‌دهد که حتی به ذهن بسیاری از افراد نیز نخواهد رسید!

۱- بازی با دسته پلی استیشن ۳ در گوشی!

در نخستین تصویر، به شما نشان می‌دهیم که می‌توان با استفاده از دسته بازی کنسولی همچون پلی استیشن ۳، به بازی کردن با گوشی نیز پرداخت. این روش برای کسانی ایده‌آل است که از کنترلرهای لمسی گریزان بوده و دوست دارند که از جوی استیک در بازی خود بهره بگیرند. عنوان معروفی چون GTA 3 هم بدین منظور انتخاب شده که در ویدئوی زیر کارایی کامل آن را به خوبی مشاهده می‌کنید.

۲- اتصال ماوس و چند فلش مموری!

قرار نیست که از طریق این کابل تنها یک وسیله به گوشی متصل شود! در این ویدئو ما نشان داده‌ایم که شما قادر هستید از طریق یک هاب، چند وسیله مختلف را به تلفن همراه خودتان وصل کنید. ابتدا یک ماوس که درست مانند حرکت در صفحه دسکتاپ کامپیوتر شما عمل می‌کند و سپس دو فلش که یکی ظرفیت ۸ و دیگری ۱۶ گیگابایتی دارد و به تمام محتویات آن‌ها به خوبی بر روی گوشی نشان داده می‌شود.

۳- تایپ با صفحه کلید!

یکی از کارهای طاقت فرسا با نمایشگرهای کوچک گوشی‌های امروزی، تایپ کردن یک متن بلند است. برای آنکه از دست این کار که سبب اشتباهات زیاد تایپی و از طرفی گرفتن وقت زیاد از کاربر می‌شود، خلاصی یابید، صفحه کلید کامپیوتر خود را به صورت مستقیم به گوشیتان متصل کرده و هر آنچه را که دوست دارید بنویسید و لذت ببرید!

۴- اتصال کارت‌های حافظه!

به طور معمول گوشی‌های امروزی اگر خیلی هنر داشته باشند، کارت حافظه میکرو اس‌دی را به صورت مستقیم پشتیبانی می‌کنند. اما اگر بخواهید کارت حافظه دوربین عکاسی و یا حتی نمونه‌های پر سرعت دوربین‌های حرفه‌ای را به آن‌ها متصل کنید، هیچ امکانی برایتان فراهم نشده است، مگر آنکه از طریق قابلیت USB On The Go اقدام کرده و کارت ریدر خودتان را مستقیما به گوشی متصل نمایید.

۵- کنترل دوربین DSLR!

این هم یکی از آن دست قابلیت‌هایی است که کمتر کسی تصور آن را می‌کند! شما از طریق برنامه بسیار کم حجم و در عین حال پیشرفته DSLR Controller قادر هستید تا دوربین حرفه‌ای خودتان را از طریق گوشی کنترل کرده و تمام تنظیمات آن را در دست بگیرید. ویدئوی زیر نشان می‌دهد که این قابلیت به چه نحو کار می‌کند. همچنین برنامه DSLR Controller را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

تقریبا اکثر مدل‌های پیشرفته امروزی (همچون گلکسی S4 و S3، اکسپریا Z، اچ‌تی‌سی وان، اپتیموس G و…) از این توانایی‌ها به صورت پیش فرض برخوردارند. آیا شما از این قابلیت‌های گوشی خود با خبر بودید؟!

usb-on-the-go-eq

 

(با تشکر ویژه از نیما قربان زاده که ما را در تهیه این مطلب یاری ویژه رساند)

175 در مورد “۵ قابلیت USB On The Go که شاید از آن‌ها بی‌خبرید! (با فیلم اختصاصی)”

  1. با سلام
    من اهل نظر گداشتن نیستم
    اما انقد مطالب مفید و علمی بود که وظیفه خودم دونستم قدردانی کنم از زحمات شما
    موفق باشید

  2. سلام تا اونجایی که من می دونم نمیشه چون گوشی یا تبلت برق کافی برای راه اندازی هاردو نداره مگر هارد شوما از اون هایی باشه که اداپتور دارن.. شاید بشه
    و من الله توفیق 🙂

  3. میشه با اتصال به برق، با یه کابلotg، هارد اکسترنال هم به تبلات وصل کرد..البته نمیدونم جای شارژر و کابل یکی هست یانه!

    1. من قبلا یا هوآوی p6 وصل کردم و جواب میده
      1T وصل کردم اما سرعتش بسییییییییییییییییییار پایین هست

  4. دستت درد نکنه داداش گلم
    کاش در این جامعه آدمهایی مثل شما زیاد بود که داشته هاشون رو با دیگران تقسیم میکردن
    کاش یه لیستی از گوشی هایی که این قابلیت رو پشتیبانی میکنن رو هم وجود داشت

  5. اونای که می خوان بدونن گوشیشون این قابلیت رو داره یا نه دنبال مشخصات گوشیشون تو سایت های مختلف برن و ببینن تو قسمت usp اگر یکی از این عبارت ها رو نوشته باشه گوشیشون از این قابلیت پشتیبانی میکنه
    OTG یا USB on the go و یا USB host

  6. با سلام
    دوست عزیز خواهش میکنم جواب منو خیلی زود بدین چرا که من گوشیو گرفتم و 24 ساعت مهلت تست دارم الانم متوجه شدم که گوشیم کابل Otg ساپورت نمیکنه حتی به ضبط ماشینم وصل نمیشه !!!!
    مدل گوشیم GT-I9192 گلکسی اس فور مینی دو سیم کارت !
    اندروید 4.2.2
    وقتی کابل otg وصل میکنم هیچ اتفاقی نمیوفته !
    اما برای شما خوب کار میکنه ! تورو خدا کمک کنید من شدیدا به کابل او تی جی نیاز دارم نمیتونم تو این اوضاع بد مالی همچین ضرری قبول کنم و ی گوشی دیگه خریداری کنم اگه این گوشی ساپورت نمیکنه فردارو وقت دارم پس بدم
    به شدت منتظر پاسخ هستم با تشکر

    1. سلام. دوست عزیز گوشیتون و چند و از کجا گرفتین؟
      من تاحالا اس 4 دوسیم ندیدم. اونم با این مدلی که شما گفتین. مطمئنین اصلیه؟؟؟

    2. با سلام
      وقتی کابل OTG رو به گوشیم وصل میکنم (گوشیم هم LG G2 هستش) با اینکه نشان USB میاد و شما مطمئن میشی که فلش رو خونده و حتی فایل مخصوص storage هم ساخته میشه ولی وقتی وارد این فایل میشم داخل اون رو خالی نشون میده . در صورتی که داخل فلش پر هستش و انواع فایل ها با فرمت ها مختلف ریخته شده .

  7. سلام یه سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدین کابل otgروی تبلت ان 8000 جواب میده ؟من تست کردم فلش رو نخوند مشکل نرم افزاریه یا سخت افزار ی؟

  8. سلام.من یه سوال داشتم.ممنون میشم اگه جواب بدین.سوالم این بود که کابل یو اس بی برای سونی اکسپریا neo lهم موجوده یا نه.اگه جوابو به ایمیلم بفرستین که عالی میشه.با تشکر.خدانگهدارتون

  9. سلام
    گوشیم گالاکسی اس 2 هست وقتی موس یا کیبرد بهش میزنم میگه نیاز به تغزیه خروجی هست . چطور باید شارژر و otg را همزمان وصل کرد

    1. علیرضا برمور

      بااستفاده از هاب های مخصوص otg

      بنده هم خیلی وقت بود دنبال پاسخ بودم که اخیرا یکی از لوازم فروشان گفتند که یک عدد آورده بودم که فروختنش خیلی زمان برد ودیگر نمی آورم والا دربازار موجود است

  10. سلام.من یه سوال داشتم.ممنون میشم اگه جواب بدین.سوالم این بود که کابل یو اس بی برای سونی اکسپریا neo lهم موجوده یا نه.اگه جوابو به ایمیلم بفرستین که عالی میشه.با تشکر.خدانگهدارتون

  11. گفته اید اپتیموس جی ساپورت میکنه من 28شهریورجی خریدم تو همون مغازه تست کردیم کار نکرد کسی اطلاعات بیشتری داره؟ممنون

  12. سلام دوستان ممنون از راهنماییتون واقعا عالی بود فقط میشه یکی به من بگه که ایا رو گلکسی گرند هم میخوره؟ممنون از توجهتون.

    1. من ندیدم ولی مدتیه توذهنم بود یعنی بی واسطه میشه دوتاسامسونگj2ازطریق سوکتusbبهم متصل شن?؟/واینکه میشه ویندوزروبوت کردباگوشی؟مثلا فایلهای ایزورودانلودکردباهمون گوشی وانتقال ب فلش باotg

  13. سلام مبخواستم ببینم گوشی htc one xl هم قابلیت OTG رو داره و آیا میشه هارد اکسترنال رو هم با کابل OTG به گوشی وصل کرد و آیا ساپورت میکنه هاردو !!!؟؟؟

  14. سلام دارای1گوشی بنام اکسپریاLسونی هستم حافظه داخلی پرشده است جای کارتsd جهت برنامه بلد نیستم خواهشمندم مراراهنمایی فرمایید تابتوانم برنامه هاراروی مموری کارت کپی نمایم.باتشکرازشما.

  15. خوب بود ممنون.
    ولی به نظرتون این بررسی مشکوک نیست…؟!
    آخه نارنگی قبلا یه بررسی مث اینو گذاشته بود…..(البته مثل این نه خود این)
    شاید آی تی رسان حسودی کرده! :دی

  16. سلام آقا پیمان من شنیدم آپتیموس جی پرو این قابلیت رو نداره آیا درسته؟ آپتیموس جی رو خودتون نوشته بودید اما جی پرو رو ننوشتید آیا واقعا جی پرو یو اس پی آن ده گو نمی خوره؟؟؟

  17. کسی میدونه چوری میشه تبلتn8000 به ظبط ماشین وصل کرد که بشه به عنوان یه ال سیدی ازش استفاده کرد

  18. سلام به همه
    آیا میدانید یک کار دیگه هم میشه انجام داد؟
    اتصال دو گوشی که یکی کابل otg میخوره و یکی کابل شارژر usb
    با این کار میشه گوشی ای که شارژ کم داره رو هم شارژ کرد و فایل با سرعت بالا انتقال داد
    به احتمال زیاد با این کار میتونید اینترنت بین دو گوشی رو هم منتقل کنید توسط usb hotspot

  19. سلام من یه نوت n8000 دارم میشه اطلاعاتی که روی اونه رو با ویدیو پروژکشن نشون داد و اگه میشه چجوری?

    1. ایمان عزیزی

      با کرنل مربوط فلش بزنید. بگردید دنبال کرنلی که هراد اکسترنال رو برای گوشیتون ساپورن کنه

  20. من وقتی موس رو به تبلتم وصل میکنم میگه که تبلت نمیتوته برق موس رو تامین کنه حالا چی کار کنم؟

    1. برای وصل کردن رم ریدر و چیزهایی که به برق زیاد نیاز دارد باید از هاب مخصوص گوشی استفاده کنید

      1. ایمان عزیزی

        میشه ولی. یکی رو با کابل کامپیوتر و یکی otg. اگر اخطار نده میشه مثل فلش درایو وصل بشه. معمولا گوشی هایی که هارد اکسترنال رو ساپورت میکنن ، گوشی های دیگه هم میتونن وصل کنن. از همین طریق هم حتی میشه اینترنت گوشی رو اشتراک گذاشت و اگر هر دو یک شرکت باشن میشه احتمالا مخاطبین هم اشتارک گذاشت

  21. ایمان عزیزی

    DSLR کنترلر عالی بود.
    البته چون هاسنت کنترلر توسط on the go ساپورت میشه ، احتمالا پرینتر هم بهش وصل میشه.

    1. سلام. حتی گوشی نسبتا قدیمی ای مثل سونی اریکسون اکسپریاArc S(LT18i) هم این قابلیت را دارد.شخصا امتحانش کردم.منتهی شاید به اندازه گوشیهای جدیدتر سرعت کار بالا نباشه.موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH