بررسی بازی جی‌تی: کلوپ سرعت؛ چند ثانیه پر هیجان!

پلتفرم موبایل را می‌توان یک جایگاه ایده‌آل برای سبک ریسینگ دانست، وجود سنسورهای مناسب و کنترل راحت حرکات بازی از جمله ویژگی‌هایی است که از موبایل یک کنسول مناسب برای انجام دادن بازی ریسینگ می‌سازد.

جی‌تی: کلوپ سرعت یک بازی خوش ساخت و بی‌نظیر ایرانی است که توسط استودیو کینگ کد توسعه یافته است. این بازی با داشتن بیش از 50 هزار دانلود از کافه بازار، یکی از محبوبترین بازی‌های ریسینگ ایرانی شناخته می‌شود. گیم‌پلی ساده و گرافیک خیره کننده را می‌توان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی ایرانی دانست. در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این بازی خواهیم داشت.

گیم‌پلی

پس از نصب و اجرای بازی می‌بایست یک مرحله را برای آموزش بگذرانید، البته این مرحله چندان طول نمی‌کشد و به‌خوبی می‌تواند شما را با فضای بازی و نحوه انجام دادن آن آشنا کند. در جی‌تی ریسینگ برخلاف سایر عناوین مشهور در این زمینه هم‌چون آسفالت، نیازی به کنترل کردن کل فعالیت‌های اتومبیل نخواهید داشت. در واقع در این بازی تنها کنترل پدال‌های گاز، ترمز و تعویض دنده و نیترو را در اختیار دارید. مسیرهایی که در این بازی پیموده می‌شوند، کوتاه بوده و فاقد دور و پیچ هستند. نحوه قرارگیری دوربین نیز به گونه‌ای است که نمایی سه رخ را از ماشین مشاهده می‌کنید.

در این بازی بیش از 65 نوع اتومبیل وجود دارد که کاربر می‌تواند با جمع‌آوری پول از طریق مسابقات و یا خرید سکه آن‌ها را تدریجا به دست آورد. هم‌چنین قابلیت شخصی‌سازی گسترده‌ای برای هر یک از خودروها در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز و یا حتی سلیقه خود تغییراتی را در اتومبیل ایجاد کند. هم‌چنین برای روایت داستان این بازی چندین شخصیت متنوع وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و ماجراهای مربوط به خود را دارد!

مهم‌ترین نکته‌ای که در حین بازی کردن جی‌تی: کلوپ سرعت باید در نظر داشته باشید، تنظیم دور موتور در ابتدای هر مسابقه و هم‌چنین زمان‌بندی دقیق برای تعویض دنده است. البته از آن‌جایی که برای هر دو عامل یک نشانگر تعبیه شده است، می‌توانید با توجه به آن بهترین زمان برای تغییر دنده و یا دور موتور مناسب برای شروع مسابقه را پیدا کنید. ارتقای بخش‌های مختلف اتومبیل نیز می‌تواند تاثیر به‌سزایی در شکست‌ دادن رقبا داشته باشد، بنابراین اگر اتومبیل رقیب را یک سر و گردن بالاتر از اتومبیل خود دیدید، بهتر است پیش از شروع مسابقه تغییراتی را در اتومبیل خود ایجاد کنید.

در این بازی انواع مختلفی از مسابقه در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات محلی، آزاد، روزانه و … اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و مهم‌ترین تفاوت میان آن‌ها میزان هدایای در نظر گرفته شده برای برنده بازی است. در حقیقت در جی‌تی: کلوپ سرعت نیز هم‌چون دنیای واقعی سکه‌ها نقش زیادی در پیشرفت شما دارند. برای دریافت سکه می‌توانید در مسابقات مختلف شرکت کنید و یا با به پایان رساندن ماموریت‌ها میزان مشخصی هدیه را دریافت کنید.

مطمئنا اجرای این نوع گیم‌پلی برای جی‌تی: کلوپ سرعت یک ایده دست اول و ناب محسوب نمی‌شود، در واقع بازی‌های مشابه زیادی را با این سبک ریسینگ مشاهده کرده‌ایم. آنچه را که می‌توان یک نکته مثبت برای این بازی در نظر گرفت، اجرای بی نقص این ایده در کنار صداگذاری و گرافیک فوق‌العاده آن است. بدون شک جی‌تی: کلوپ سرعت یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ در سبک مشابه خود است که خوشبختانه توسط یک استودیو ایرانی توسعه یافته است.

گرافیک

همان‌طور که در مقدمه نیز گفته شد، داشتن گرافیک چشم‌نواز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی جی تی کلوب است. طراحی اتومبیل‌ها بسیار هنرمندانه و به طبیعی‌ترین حالت ممکن (قابل اجرا بر روی تلفن همراه) صورت گرفته است. تمام 65 اتومبیل حاضر در این بازی جزییات کامل و طراحی بی‌ نظیری دارند. طراحی منوها نیز کاملا حرفه‌ای است و به نسبت سایر بازی‌های ایرانی که به این بخش توجه کم‌تری دارند، در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

در طراحی فضای داخلی بازی نیز عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم، البته اگر کمی سختگیرانه عمل کنیم، جزییات حاضر در محیط بازی چندان زیاد نیستند که با توجه به اجرای این بازی در بستر تلفن‌همراه می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.  نکته قابل توجه در رابطه با جی‌تی: کلوپ سرعت؛ اجرای آن با بهترین کیفیت حتی در دستگاه‌های متوسط است که نشان‌دهنده توجه خوب سازنده به بهینه‌ کردن این بازی بوده است.

صداگذاری

در طول این بازی تنها یک موسیقی را خواهید شنید که موسیقی منوی اصلی بازی است. در واقع در طول بازی صدای موسیقی کاملا قطع شده و تنها می‌توانید از شنیدن صدای موتور اتومبیل لذت ببرید! خوشبختانه انتخاب صدا برای اتومبیل‌های مختلف به خوبی صورت گرفته است و می‌تواند گوش عاشقان اتومبیل را حسابی نوازش دهد!

جمع‌بندی

جی‌تی: کلوپ سرعت یک بازی ایرانی و سطح بالاست که از گیم‌پلی نه چندان جدید اما بسیار سرگرم کننده و متفاوت با سایر عناوین ریسینگ استفاده می‌کند. گرافیک فوق العاده در کنار صداگذاری قابل قبول می‌تواند این بازی را برای تمامی کاربران جذاب و دوست داشتنی کند. حجم این بازی به نسبت سایر عناوین ایرانی کمی بالاست که البته علت آن گرافیک فوق العاده و طراحی حرفه‌ای بازی است. این بازی را می‌توانید با حجم تقریبی 110 مگابایت از کافه بازار دریافت کنید.

6 در مورد “بررسی بازی جی‌تی: کلوپ سرعت؛ چند ثانیه پر هیجان!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH