هرآنچه که باید درباره باتری هواوی میت 10 (Mate10) بدانید!

میت 10 یکی از جدیدترین تولیدات هواوی با مشخصات سخت‌افزاری عالی بوده که با هدف رقابت با پرچم‌داران حاضر به بازار عرضه شده است. یکی از نقاط قوت این فبلت، باتری آن بوده که با ظرفیت مناسب و قابلیت‌های متعدد نرم‌افزاری، عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه به کاربر ارایه می‌دهد.


مشخصات باتری هواوی میت 10

پیش از هرچیز نظر شما را به تصویر زیر که مربوط به مشخصات باتری هواوی میت 10 است، جلب می‌کنیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید میت 10 از نظر باتری عملکرد بسیار خوبی داشته و شارژدهی بالای آن را می‌توان یکی از نقاط قوت اصلی این فبلت دانست. انتخاب باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر و قرار گرفتنش در میت 10 با وجود نمایشگر 5.9 اینچی‌، اقدام بسیار مثبتی محسوب شده و قدرت بالای میت 10 در این بخش به‌لطف همین انتخاب توسط هواوی بوده است. جالب است بدانید یکی از رقبای اصلی این فبلت، گلکسی نوت 8، با وجود نمایشگر بزرگ‌تر از باتری با ظرفیت کم‌تر بهره می‌برد.

اما ظرفیت بالای باتری، تنها بخشی نیست که بر شارژدهی میت 10 اثر گذاشته و آن را یک پله بالاتر از رقبا قرار داده است. حتما می‌دانید میت 10 از هوش‌مصنوعی قدرت‌مندی برخوردار بوده که توسط NPU یا همان واحد پردازش عصبی قادر است تا فعالیت گوشی را زیر نظر بگیرد و به‌صورت خودکار بهترین تنظیمات را باتوجه به شرایط اعمال کند. اما این واحد پردازش عصبی در بخش باتری هم حسابی کاربردی بوده و با یادگیری ماشینی، نحوه استفاده شما از دستگاه سنجیده خواهد شد و مصرف باتری باتوجه به فعالیت شما بدین ترتیب بهینه می‌شود.

این بهینه شدن به معنای مصرف درست از باتری و استفاده از تمامی قدرت آن بدون کوچک‌ترین اتلاف خواهد بود. به همین دلیل هم می‌توان گفت عملکرد باتری میت 10 با نمونه‌های مشابه موجود در بازار، تفاوت زیادی خواهد داشت. البته ترکیب این هوش‌مصنوعی با بخش نرم‌افزاری بر قدرت باتری تاثیر زیادی دارد که در ادامه به آن‌ اشاره خواهیم کرد.


شارژ شدن باتری هواوی میت 10

از آن‌جایی که ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپری برای میت 10 در نظر گرفته شده است، انتظار داشتیم میت 10 مدت زیادی را برای فول‌شارژ شدن باید به شارژر متصل باشد اما خوشبختانه هواوی از فناوری اختصاصی خودش در این زمینه با نام سوپرشارژ بهره گرفته تا همراه با یک شارژر 5 آمپری، سرعت شارژ شدن باتری را افزایش دهد.

طبق بررسی ما در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان، میت 10 با استفاده از شارژر 5 آمپری خودش و فناوری سوپرشارژ می‌تواند در چیزی حدود 90 دقیقه از 0 به 100 درصد شارژ برسد. برای مقایسه، نوت 8 با ظرفیت باتری 3300 میلی‌آمپر که کم‌تر از میت 10 بوده، همچنان با فناوری شارژ سریع سامسونگ، نیاز به چیزی حدود 95 دقیقه زمان برای فول‌شارژ شدن دارد.

با این‌که انتظار داشتیم باتری 3300 میلی‌آمپری سریع‌تر از 4000 میلی‌آمپری شارژ شود، اما چنین چیزی مشاهده نشد. در این‌جا می‌توان به قدرت تکنولوژی هواوی در زمینه شارژ سریع پی برد. میت 10 در مدت نیم‌ساعت حدود 55 درصد و نوت 8 حدود 30 درصد شارژ می‌شود.


امنیت باتری و شارژ هواوی میت 10

شاید سرعت بالای شارژ شدن باتری در میت 10 شما را کمی نگران کند که نکند مشکلات امنیتی مانند آن‌چه برای نوت 7 اتفاق افتاد، در میت 10 شما را به‌ خطر بیندازد. اما هواوی در این بخش با تدابیری آگاهانه‌ جلو آمده و خیال کاربر را از نظر امنیت باتری در میت 10، راحت کرده است.

هواوی میت 10 و میت 10 پرو اولین تلفن‌های هوشمندی هستند که تاییدیه امنیت TÜV را دریافت کرده‌اند. میت 10 از سیستم امنیتی 5 مرحله‌ای (Five-Gate) بهره می‌برد. هر مرحله دارای 3 لایه‌ امنیتی بوده که وظیفه آن‌ها کنترل کردن جریان، ولتاژ و دمای دستگاه است. در حالت کلی این دیوایس‌ دارای 15 لایه امنیتی بوده که از آن‌ در هنگام شارژ به‌طور کامل محافظت می‌کنند. با این وجود دیگر نیازی به نگرانی در زمینه قرار گرفتن در برابر خطرات احتمالی نخواهد بود.

اما علاوه بر این‌ها فناوری شارژ سریع هواوی یا همان سوپرشارژ هم تاییده امنیت TÜV را دریافت کرده است. این تاییدیه تمامی سیستم شارژ شامل شارژر، کابل، IC و باتری را مورد بررسی قرار می‌دهد.


بخش نرم‌افزاری باتری هواوی میت 10

میت 10 را می‌توان اولین تلفن هوشمند جهان نام برد که مصرف انرژی‌اش توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این فبلت با قدرت‌گیری از NPU، توانایی این را دارد تا همه بخش‌های مختلف در مصرف انرژی مربوط به باتری را زیر نظر بگیرد.

در بخش نرم‌افزاری و منوی تنظیمات باتری میت 10، با قابلیت‌های فراونی روبه‌رو می‌شوید که همه در بهبود عملکرد باتری دستگاه تاثیر مثبت خواهند داشت. با وارد شدن به این منو، میزان شارژ دستگاه در کنار مدت زمان تخمینی تا صفر شدن شارژ، برای‌تان به نمایش درمی‌آید. با کلیک بر روی Battery Usage، وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن‌جا تمام مواردی که از باتری دستگاه مصرف می‌کنند، به شما نشان داده می‌شود. برای مثال از این‌جا می‌توانید ببینید که اپلیکیشن تلگرام چقدر از باتری گوشی شما را مصرف می‌کند و در صورت نیاز آن را به حالت غیرفعال درآورید.

گزینه‌های متعدد دیگری در رابطه با باتری در این بخش موجود بوده که آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

Power Saving Mode

دو مود پاور سیوینگ یا همان ذخیره‌کننده انرژی در تنظیمات باتری برای فعال‌سازی موجود است. اولین مورد که با عنوان Power Saving Mode قرار گرفته، با انجام یک‌سری تغییرات جزیی، شارژدهی دستگاه را افزایش می‌دهد. فعال بودن این مود، کاربر را در بخش خاصی محدود نکرده و تنها با تغییرات غیر محسوس، شارژدهی را بهبود می‌بخشد.

Ultra Power Saving

دومین مود باعنوان Ultra Power Saving موجود بوده که به‌صورت حرفه‌ای، شارژدهی باتری را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. با فعال کردن این مود، میت 10 شما را محدود کرده و تنها قادر به انجام کار‌های اصلی مانند برقراری تماس و یا ارسال پیامک خواهید بود. البته توانایی افزودن سه اپ منتخب برای کاربر موجود بوده تا در زمان روشن بودن حالت Ultra Power Saving، بتواند از آن‌ها استفاده کند.

Screen Resolution

بخش دیگری در منوی باتری میت 10 مربوط به تغییر رزولوشن صفحه نمایش است. شما می‌توانید به‌راحتی رزولوشن نمایشگر میت 10 را باتوجه به نیازتان تغییر دهید. همان‌طور که می‌دانید رزولوشن استاندارد میت 10، WQHD بوده و این مقدار بالا، انرژی زیادی از باتری گوشی را مصرف خواهد کرد. بنابراین شما قادر هستید تا به‌راحتی با کم کردن میزان رزولوشن، شارژدهی باتری را افزایش دهید. همچنین گزینه‌ای با نام Smart Resolution در این بخش موجود بوده که به‌طور خودکار و باتوجه به نیاز مصرفی‌تان، رزولوشن را تغییر می‌دهد.

Launch

به نظر یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌ها برای کاهش مصرف باتری، همین گزینه Launch است. با وارد شدن به این بخش، لیستی از اپ‌های نصب شده در گوشی برای‌تان نمایان می‌شود. شما می‌توانید برای اپ مشخص کنید که اجازه این را داشته باشد در پس‌زمینه، به‌صورت خودکار و یا همراه با یک اپلیکیشن دیگر اجرا شود یا نه. برای مثال شما نیازی ندارید که اپ گالری در پس‌زمینه برای‌تان باز بماند و شارژ گوشی را مصرف کند. به‌ همین دلیل اجرای پس‌زمینه آن را در این منو بلاک می‌کنید.

Battery Usage

مصرف باتری را براساس فاکتورهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌کند و مصرف هرکدام از بخش‌ها را به‌صورت درصدی اعلام خواهد کرد تا کنترل بیشتری بر روی باتری و شارژدهی خود داشته باشید.

Optimize

گزینه Optimize به‌صورت خودکار وضعیت مصرف انرژی دستگاه را اندازه‌گیری کرده و در آخر به شما پیشنهاد می‌دهد که برای بهتر شدن بازدهی باتری دستگاه، چه‌کاری می‌توانید انجام دهید. در صورت موافقت با هر گزینه، دستگاه به‌طور خودکار تنظیمات آن بخش را انجام داده و بهینه می‌کند.

Battery percentage

Battery percentage هم وضعیت نمایش درصد شارژ باتری را برای‌تان تغییر می‌دهد. می‌‌توانید عدد درصد را درون و یا کنار آیکون باتری قرار دهید.


کلام آخر

باتری میت 10 هواوی نه‌تنها از نظر مشخصات، بلکه در عمل یکی از بهترین‌های بازار است. این عملکرد خوب را می‌توان نتیجه ظرفیت بالای باتری و قدرت هوش‌مصنوعی دستگاه دانست. علاوه بر این‌ها تکنولوژی امن و پرقدرت شارژ سریع در میت 10 که با نام سوپرشارژ شناخته می‌شود، سرعت شارژ شدن دستگاه را نسبت به سایر هم‌رده‌ها مانند نوت 8، بسیار بیشتر کرده است.

20 در مورد “هرآنچه که باید درباره باتری هواوی میت 10 (Mate10) بدانید!”

  1. من حقیقتا خیلی از گوشی استفاده میکنم
    و تا یک سال واقعا خوب کار میکرد و خوب نگه میداشت

    ولی الان یک روز از گرانتیش گذشته باطریش پف کرده

  2. سلام خسته نباشید
    شارژر اصلی و اورجینال گوشیی هو آ وی میت 10 که یکسال پیش خریداری کردم متاسفانه در اسفد ماه گم شده اون 55 دقیقه گوشیم را فول میکرد
    بعد از اینکه گم شد خیلی خیلی هزینه کردم و شارژر و کابلهای زیادی خریداری کردم ولی متاسفانه حداقل زمان 3 ساعت بوده یعنی حتی گاهی به 5 یا 6 ساعت هم برای شارژ کامل زمان برده از شما کمک میخوام تا بتونم یه شارژر واقعا مناسب برایگوشیم بخرم تا باتریش خراب نشده البته بقول بعضی از دوستان اگر تاکنون باتری مشکلی پیدا نکرده باشه
    پیشاپیش از راهنمایتون سپاسمندم

  3. یه مشکل عجیب پیش اومده برای گوشی من که صفحه یه کم بلند شده و نور داخل گوشی از کناره هامشخصه.
    نمیدونم چرا!

    1
    1
    1. سلام
      به احتمال بسیار بسیار زیاد گوشی شما باطریش معیوب شده و در حال باد کردن و فشار آوردن به قطعات است از استفاده زیاد برنامه های سنگین خودداری کنید و در اسرع وقت با یدونه آچار T4 دوتا پیچ طرفین سوکت شارژ گوشیتو باز کن و ببر تعمیر و تعویض باتری
      والا فشار منجربه شکستن تاچ و اسکرین و قطعات دیگه و هزینه زیادتر خواهد شد

    2. باتری گوشیتون باد کرده فشار میاره ب ال سی دی هر چی زودتر تعویض کنید تا بقیه قسمتاشو خراب نکرده

  4. گوشی های زیادی داشتم ولی میت 10 پرو واقعا از هر نظر عالی هست الان یکسال دارمش حرف نداره شاید در بعضی زمینه ها یه کوچولو نسبت به رقبا کم بیاره ولی اینقدر نکات مثبت داره که ضعف هاش فراموش میشه باتری و اینترنت بی نظیر از مزایای فوق العادشه

  5. من گوشیم خوب شارژ میشد. الان ی هفتس ک 4ساعت زیرشارژ هست ونصفه شارژ میکنه. شارژرم درسته. علت دیگش چیه؟

  6. محمدعلی صادقی

    مواظب باشید** فروش mate 10 نمایشگاهی و Invalid به اسم گوشی اصلی در فروشگاه مرکزی هوآوی بازار موبایل
    من در دیماه گوشی mate 10 با گارانتی vip شرکت حامی از فروشگاه مرکزی هوآوی در طبقه همکف بازار موبایل خریدم. در اسفند ماه گوشی از ارتفاع خیلی کم (حدود 50 سانتی متر) به زمین افتاد و با وجود اینکه گلس داشت تمام صفحه نمایشش بطور کامل شکست.بعد از اینکه گوشی رو به شرکت گارانتی (حامی) دادم اونا برای تعویض شیشه از چین استعلام گرفتن و در کمال ناباوری چین جواب داد که گوشی با این سریال Invalid و نمایشگاهیه.یعنی گوشی برای نمایش داخل مغازه بوده و اونا تو جعبه به من فروختن. الانم که ازشون خواستم گوشی رو عوض کنید و یه گوشی valid به من بدید هیچکس جوابگوی من نیست.
    با احتیاط خرید کنید تا مثل من دچار مشکل نشید. گویا چندین تا گوشی دیگه هم اینجوری بوده

  7. امیر ممتحن

    بر خلاف تبلیغاتی که در مورد باطری شده ، غیر از شارژ سریع که حقیقته ، سرعت مصرف باطری بالاست و فوق العاده سریع شارژش تموم میشه ، اینو کسی داره میگه که کمتر از یه هفته هست گوشی رو خریده !

    11
    7
    1. داداش باتری گوشیت خرابه حتما…
      منم این گوشی رو دارم اصلانم شارژش زود تموم نمیشه با استفاده ی معمولی هر دو روز یه بار شارژش میکنم

      1
      9
      1. سلام، یه سوال من گوشیم هنگام شارژ شدن داغ میشه، گوشی شما هم همینطوره، لطفا جواب بدین که اگه مشکل داره ببرم گارانتی

  8. برای نوت8 با نتایج ضعیف تر امتیاز 8 دادین اینجا با نتایج بهتر امتیاز 8 دادین!!در انتهای جدول اونجا حتی امتیاز 9 به نوت داده اید!اینا رو لطفا توضیح بدید و بعد امتیاز ال جی وی 30 و میت10 پرو بررسی کنید.با تشکر

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH