فناوری فیس آی‌دی

فناوری Face ID در آی‌فون X قادر به صدور اجازه جهت خرید خانوادگی نیست

داستان‌های زیادی در مورد این‌که چگونه کودکان خواسته یا ناخواسته دست به خرید اقلامی مانند بازی‌های مورد علاقه خود با استفاده از کارت پول خانوادگی زده‌اند و خرج زیادی بر روی دست خانواده گذاشته‌اند، شنیده شده است. یکی از روش‌های اپل برای جلوگیری از این موضوع، خرید خانوادگی بود. در این سیستم تمامی خریدهای خانواده از طریق یک نفر تایید می‌شود.

این سیستم تا به امروز به خوبی کار کرده، اما ظاهرا براساس گزارش‌های منتشر شده مشکلاتی در کار با آن در گوشی آی‌فون X و به‌صورت خاص در فناوری Face ID وجود دارد. افراد مختلفی گزارش کرده‌اند که قادر به تایید خرید خانوادگی از طریق Face ID نیستند، در حالی‌که پیش از این تایید با استفاده از تاچ آی‌دی به‎خوبی قابل انجام بود.

اپل هنوز واکنشی به این گزارشات نشان نداده، اما براساس یادداشت ArsTechnica، امکان دارد این مشکل به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی باشد. هنگام رونمایی اپل از فناوری Face ID اخطاری هم منتشر شد که شاید فناوری امنیتی جدید اپل در تشخیص دوقلوها یا افرادی که شباهت زیادی به هم دارند، اشتباه عمل کند؛ مشکلی که در واقعیت نیز اثبات شد.

امکان آن وجود دارد که به‌خاطر این مشکل، شرکت تایید خرید خانوادگی با استفاده از Face ID را غیر فعال کرده باشد تا مشکلات دیگری دامن‌گیر کاربران نشود. البته این مورد مشکل بزرگی نیست، اما شاید وارد کردن رمز در هر بار خرید برای کاربران کمی مشکل باشد. هنوز مشخص نیست اپل برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارد یا نه؛ اما مطمئنا عدم رضایت کاربران مسئولان این شرکت را مجبور به واکنش خواهد کرد.

5 در مورد “فناوری Face ID در آی‌فون X قادر به صدور اجازه جهت خرید خانوادگی نیست”

  1. نتیجه میگیریم بهترین کار رو سامسونگ کرده
    هم قابلیت اثر انگشت و هم تشخیص عنبیه چشم به جای روش های غیر ایمن

  2. از روزی که اومده همش مشکل داشته این فیس ایدی اپل بعد ادعاشونم میشه که احتمال خطاش یک در میلیونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH