سامسونگ چیپست پرچم‌دار اگزینوس 9810 را معرفی کرد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد امروز شرکت سامسونگ رسما از آخرین چیپ پرچم‌دار اگزینوس خود رونمایی کرد.

در صورتی‌که سامسونگ بخواهد به رویه خود مبنی بر استفاده از 2 پردازنده متفاوت در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دارش ادامه دهد (که ادامه هم خواهد داد)، بازارهای متعددی در سراسر جهان هندست‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را با این پردازنده دریافت خواهند کرد.

اگزینوس 9810 عضوی از پردازنده‌های سری اگزینوس 9 کمپانی سامسونگ است و بر اساس نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری FinFET این شرکت تولید شده است. اگزینوس 9810 شامل هسته‌های پردازشی سفارشی، یک مودم LTE گیگابیتی سریع‌تر، امکان پردازش تصویر پیشرفته و قابلیت‌های یادگیری ماشین می‌شود.

 

پردازنده هندست‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس

اگزینوس 9810 یک پردازنده 8 هسته‌ای شامل 4 هسته با کارایی بالا و 4 هسته با بهره‌وری انرژی بالاست. 4 هسته با کارایی بالا، هسته‌های سفارشی نسل سومی هستند که می‌توانند با حداکثر فرکانس 2.9 گیگاهرتز فعالیت نمایند. این موضوع در مقایسه با پردازنده اگزینوس 8895، منجر به افزایش 2 برابری کارایی پردازش تک‌هسته‌ای و رشد 40 درصدی کیفیت پردازش چندهسته‌ای می‌شود.

همچنین پردازنده اگزینوس جدید با هدف بهبود امنیت و ارتقای سطح کیفی تجربه کاربران به همراه قابلیت یادگیری عمیق مبتنی بر شبکه عصبی عرضه خواهد شد. بر اساس اظهارات سامسونگ، این پردازنده به منظور جستجوی سریع تصاویر و طبقه‌بندی آن‌ها می‌تواند افراد یا آیتم‌های مختلف موجود در تصاویر را با دقت بالایی تشخیص دهد. همچنین به کمک اسکن 3 بعدی چهره کاربر قادر به تشخیص چهره ترکیبی از طریق ادراک عمیق خواهد بود. تشخیص هیبریدی چهره برای فعال‌سازی فیلترهای ردیاب چهره واقعی هم از نرم‌افزار و هم از سخت‌افزار استفاده می‌کند. همچنین به بهبود سطح امنیتی در زمان گشودن قفل دستگاه توسط چهره یک فرد نیز کمک خواهد کرد.

عبارت ” باز کردن قفل دستگاه با چهره کاربر” که در نشریات مطبوعاتی تقریبا به آن اشاره شده است، نشان می‌دهد که پرچم‌دار گلکسی بعدی برای رقابت با فناوری فیس آی‌دی شرکت اپل با قابلیت فیس‌آنلاک عرضه خواهد شد. به منظور محافظت از کلیه داده‌های بیومتریک حیاتی نظیر اطلاعات چهره، عنبیه و اثرانگشت، چیپست اگزینوس 9810 به همراه یک واحد پردازش امنیتی مجزا تولید می‌شود؛ مشابه رویکردی که اپل در پردازنده‌های سری A خود لحاظ نموده است.

اگزینوس 9810 مجهز به اولین مودم LTE صنعتی از نوع Cat.18 است تا از تجمیع حامل 6 برابری پشتیبانی نماید؛ چیزی که در پردازنده‌ نسل قبلی 5 برابر بود. همچنین مودم LTE یکپارچه شده می‌تواند با حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت و سقف سرعت آپلود 200 مگابیت بر ثانیه کار کند. سامسونگ معتقد است که چنین سرعت‌هایی منجر به تسهیل فرآیند پخش، انتقال ویدیوهای 4K یا فرمت‌های ویدیویی 360 درجه‌ای خواهد شد.

بعلاوه چیپست اگزینوس 9810 در زمینه تصویربرداری نیز بهبودهایی را اعمال نموده است. این پردازنده با یک واحد پردازش تصویر اختصاصی و کدک چند فرمتی (MFC) ارتقا یافته وارد بازار می‌شود. این ویژگی بایستی پایداری بهتر تصاویر و ویدیوها را به دنبال داشته باشد و امکان ثبت آنی تصاویر در رزولوشن‌های بالا بدون نیاز به فوکوس، کاهش میزان نویز و تارشدگی حرکتی را برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری ضعیف فراهم می‌کند. کدک چند فرمتی ارتقا یافته امکان ضبط و پخش ویدیوهای 120 فریم بر ثانیه‌ای را با رزولوشن 4K ایجاد می‌نماید.

سامسونگ می‌گوید که پردازنده 9810 از سری اگزینوس 9 در حال تولید انبوه است و طی نمایشگاه CES 2018 که در فاصله روزهای 9 تا 12 ژانویه در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود از این چیپست رونمایی خواهد کرد.

اکنون پردازنده‌های پرچم‌دار اگزینوس سامسونگ با دریافت جایزه نوآوری HONOREE در رده محصولات با فناوری توکار، حضور خود در نمایشگاه CES 2018 را به خوبی آغاز کرده‌اند.

7 در مورد “سامسونگ چیپست پرچم‌دار اگزینوس 9810 را معرفی کرد”

  1. واقعا خنده داره??
    من الان با میت 10 دارم تایپ میکنم که از cat18 استفاده میکنه،بعد شما نوشتید که پردازنده جدید سامسونگ که قراره روی گوشی بعدی اش معرفی بشه اولین پردازنده cat18 هست با سرعت 1.2 گیگ?
    کمی تحقیق بد هم نیست. هرچند فعلا این استاندارد اجرایی نشده اما به هرحال هواوی با پردازنده کایرین 970 تو این زمینه و هوش مصنوعی پیشتاز بوده

  2. لان هوآوی میت 10 هم از سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنه و اولین موبایلیه که همچین مودمی رو داره .

  3. نتظار میرفت که این چیپ به گلکسی نوت هشت برسه ولی البته الانم دیر نشده و آینده ی موبایل های هوشمند با حضور قابلیت های یادگیری ماشینی داخلی، میتونه خیلی عالی باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH