تلویزیون‌های 4K سال 2018 ال‌جی دارای قابلیت هوش مصنوعی و HDR هوشمندتر هستند

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، شرکت ال‌جی آماده رونمایی از تلویزیون‌های 4K سری 2018 خود است. این تلویزیون‌ها انواع تکامل‌یافته‌ای از نمونه های مشاهده شده در سال گذشته هستند. پرچم‌داران سری اولد این کمپانی (با نماد W8 یا نام تجاری مرسوم‌تر E8) و مدل SK9500 که مبتنی بر LCD است، از طراحی عمدتا مشابه با تلویزیون‌های نسل قبلی بهره می‌برند؛ اما شاهد برخی پیشرفت‌های قابل‌توجه نیز بوده‌اند که بر اساس اظهارات پیشین ال‌جی، قابلیت هوش مصنوعی در مرکزیت آن‌ها قرار دارد.

کلیه این 3 سری محصول از ویژگی یادگیری عمیق و کنترل دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کنند تا امکان کنترل صوتی هر چیزی از تلویزیون گرفته تا سایر دستگاه‌های هوشمند منزل را از طریق زبان طبیعی فراهم نمایند. همچنین آن‌ها قابلیت HDR فعال را ارایه می‌نمایند که از طریق تحلیل تصاویر منحصربه‌فرد موجب ارتقای کیفیت تصاویر HDR10 و محتوای ترکیبی گاما خواهد شد.

به روال سال گذشته امسال نیز مدل‌های اولد، پرچم‌دار تلویزیون‌های سال 2018 شرکت ال‌جی هستند که این‌بار با نماد W8 عرضه خواهند شد. نسخه جدید نیز به گونه‌ای طراحی شده است تا بر روی دیوار نصب شده و اکثر سخت‌افزارهای آن در ساندبار بخش زیرین تلویزیون گنجانده شده است. این تلویزیون مجهز به سریع‌ترین تراشه ساخت ال‌جی با نام آلفا 9 است که وظیفه ناوبری فرامین هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر و زمان‌های پاسخ‌دهی فوق‌سریع را بر عهده دارد. اکنون ال‌جی خبر پشتیبانی از ویدیوهای با نرخ 120 فریم بر ثانیه را اعلام کرده است.

مدل E8 مستقیما موازی با مدل E7 است که تکنولوژی‌های مدل W8 را به تلویزیون‌های معمولی‌تر می‌آورد. این مدل نیز مجهز به پردازنده آلفا 9 است؛ اما با یک ساندبار 4.2 کاناله 60 واتی با قابلیت دالبی اتموس یکپارچه شده است. مدل‌های C8 ،G8 و B8 نمونه‌های توسعه‌یافته محصولات سال گذشته هستند و در صورتی که مایل به استفاده از تلویزیون‌های LCD باشید هم مدل SK9500 با پردازنده آلفا 7 در دسترس شما خواهد بود.

این تلویزیون در زمینه نمایشگر شاهد پیشرفت‌هایی شامل پنل IPS (برای کیفیت رنگ بهتر و زاویه دید گسترده‌تر)، فناوری نمایشی نانوسلول ارتقا یافته و نورپردازی محلی عمیق‌تر با LED است. این ارتقا نوید دهنده دقت بالاتر رنگ‌ها، نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی و سطح روشنایی بالاتر تصاویر خواهد بود.

هنوز ال‌جی هیچ توضیحی پیرامون قیمت‌گذاری و زمان عرضه این محصولات ارائه نکرده است. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های W8 و E8 قیمت بسیار بالایی داشته باشند؛ در حالی‌که مدل SK9500 نسبتا مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. به طور کلی در صورتی که یکی از تلویزیون‌های پیشرفته‌تر ال‌جی را طی 1 یا 2 سال گذشته خریداری کرده‌اید، برای ارتقای آن به هیچ‌ وجه عجله نکنید. اگر به بازی‌های جدید 4K علاقه‌مندید و مبلغی پول نیز در اختیار دارید، شاید خوب باشد که نگاهی اجمالی به مدل‌های جدید داشته باشید.

3 در مورد “تلویزیون‌های 4K سال 2018 ال‌جی دارای قابلیت هوش مصنوعی و HDR هوشمندتر هستند”

  1. چشم انسان تا یه حدی میتونه کیفیتش تشخیص بده بعد اون دیگ بی فایدس کیفیت بالا بردن بیشتر جنبه تبلبغاتی داره

  2. ال جی هرکاری بکنه هم باز tv به سامسونگ نمیرسه .سامسونگ همیشه یه قدم از ال جی جلوتر بوده تو نو اوری

    1. سلام ببخشید سامسونگ تنها گزینه برتری اش رنگ پر رنگش هست ال‌جی و سونی از سامسونگ جلو تر هست و ال‌جی هوشمندتر و به روز تر در طراحی هست و از نظر گیم پلی اکثر گیمر ها تلوزیون مورد استفاده شون ال‌جی هست چون سرعت بالایی در تحلیل دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH