google ai assistant

هوش مصنوعی گوگل در CES 2018 به سیری و الکسا اعلام جنگ داد

امسال در CES، بزرگترین نمایشگاه الکترونیک جهان (9 تا 12 ژانویه) هزاران شرکت بزرگ و کوچک به لاس وگاس آمده‌اند تا آخرین تولیدات و ابداعات خود را در زمینه‌های مختلف الکترونیکی به نمایش بگذارند، قرارداد‌های تجاری و تفاهم نامه‌های همکاری و مشارکتی امضا کنند و گامی دیگر برای پیشرفت دنیای فناوری بردارند. اما در این بین یک شرکت خود را از دیگر غرفه‌داران جدا کرده است: گوگل!

برای اولین بار در طی این سال‌ها، گوگل، غرفه‌ای بزرگ و مستقل در قلب نمایشگاه برای خود تدارک دیده است. اما این غول جستجو، هدفی بسیار فراتر از اجاره فضا در این نمایشگاه دارد. آنها همچنین چندین تبلیغ بزرگ را در اطراف شهر به نمایش گذاشته‌اند ولی شما از یکی از آن‌ها نمی‌توانید به سادگی بگذرید!

بر در و دیوار سیستم حمل و نقل گسترده شهر لاس وگاس (به نام مونوریل لاس و گاس) که هر روز هزاران نفر را به سمت نمایشگاه CES جا به جا می‌کند، عبارت ساده ولی عجیب “هی گوگل! ” به چشم می‌خورد. این بیان جسورانه و قدرتمند از این شرکت کالیفرنیایی محله مونتین ویو، برای همه شرکت کنندگان در CES یک چیز را می‌خواهد روشن کند: گوگل از شما می‌خواهد که از این به بعد تنها با دستیار دیجیتالی او ارتباط برقرار کنید!

google ai assistant

2018 سالی برای جنگ دستیاران دیجیتال

اگر چه نمایشگاه به طور رسمی از 9 ژانویه آغاز می‌شود اما ما از هم اکنون حس خوبی در رابطه با چیز‌هایی که خواهیم دید و به نمایش در خواهد آمد، داریم. به طور خلاصه امسال قرار است هوش مصنوعی بیشتر به زندگی ما سرک بکشد و بخش بزرگ‌تری از دنیای روزمره را بگیرد. به طوری که هوش مصنوعی یا AI در نمایشگاه جدا از اینکه سازنده آن کیست، در همه جا به چشم می‌خورد، حتی در عادی‌ترین قسمت‌های خانه‌هایمان از حسگر‌های تشخصیص و اعلام وجود دود تا آینه‌ها و سردوشی‌های حمام. آنها حتی فناوری‌های آینده را نیز با خود به نمایشگاه آورده‌اند، فناوری که ما در فیلم‌ها و داستان‌هایمان با آن آینده را مجسم می‌کنیم، بله، ربات‌های خانگی!

آنها در گام اول دستیاران دیجیتال (که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است) را برای عرضه ارایه کرده‌اند. حضور محسوس این دستیاران در هر چیزی که شما تصورش کنید یا حتی اگر قادر به تصورش هم نباشید، خودنمایی می‌کند. در حقیقت آنها زندگی دیجیتال را برای ما به نمایشگاه آورده‌اند و اجزای آن را مانند بافت‌های بدن در اتاق‌ها، تجهیزات و لوازم و خدمات در کنار هم به نمایش گذاشته‌اند.

google ai assistantgoogle ai assistant

اما نمایشگاه CES 2018 برای گوگل به مانند یک لحظه باشکوه از طلوعی درخشان در حوزه هوش مصنوعی است. به وضوح روشن است که در پایان نمایشگاه شاهد آغازی برای دستیار گوگل خواهیم بود و مطمئنا چندین شرکت سازنده بزرگ، محصولاتشان را بر اساس دستیار دیجیتال گوگل تولید خواهند کرد. البته نباید از الکسا دستیار هوشمند آمازون غافل بود چرا که آن نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد، حتی شاید با ادغام در محصولات مشابه! با این حال این گوگل است که نشان داده می‌تواند بار دیگر هوشمندانه به میدان جنگ هوش مصنوعی باز گردد و با آنکه در چند دور اول نبرد شکست را پذیرا بوده، شوالیه پیروز نبرد آخر لقب بگیرد.

2 در مورد “هوش مصنوعی گوگل در CES 2018 به سیری و الکسا اعلام جنگ داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH