میزو M6s با نمایشگر کم‌حاشیه، تراشه اگزینوس 7882 و حسگر اثر انگشت کناری معرفی شد

تاکنون اخبار گوناگون و رندرهای زیادی درباره گوشی میزو M6s در فضای اینترنت دیدیم. به هر حال زمانی باید همه این اخبار پایان می‌یافتند و خوش‌بختانه آن زمان فرا رسیده است.

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره گوشی میزو M6s رونمایی شد. این گوشی خوش‌ساخت با سخت‌افزار مناسب و قابل قبول و قیمت رقابتی‌ که دارد بسیاری از خریداران را به طرف خود خواهد کشاند. برای اطلاع از جزئیات کامل این خبر همراه آی‌تی‌رسان باشید.

کمپانی چینی میزو میان‌رده جدید خود را با طراحی نسبتا کم‌حاشیه و مطابق ترند این روزهای صنعت موبایل معرفی کرد. استفاده از شیوه سندبلاست و بدنه‌ای از فلز باعث شده که ظاهر این گوشی جذاب به نظر برسد. بخش اعظم پنل جلویی را نمایشگر 5.7 اینچی پوشانده که نسبت تصویر 18 به 9 دارد. این نمایشگر رزولوشن 1440 در 720 پیکسل داشته و زیر یک لایه شیشه‌ 2.5 بعدی قرار دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 450 نیت رسیده و از نسبت کنتراست 1:1000 برخوردار است.

دکمه فیزیکی mback که آن را در اکثر گوشی‌های میزو زیر نمایشگر می‌دیدیم از این هندست کار گذاشته شده اما اکنون یک دایره کوچک که میزو آن را سوپر ام‌بک نامیده در قسمت پایینی و درون نمایشگر حضور یافته که خوش‌بختانه از اکثر ژست‌های حرکتی که تاکنون در گوشی‌های میزو دیده بودیم پشتیبانی کرده و حتی ژست‌های جدیدی برای آن تعریف شده است. این دایره می‌تواند طرفداران وفادار میزو را به یاد گوشی میزو MX2 بیندازد که اواخر سال 2012 معرفی شد.

یک بار لمس این دایره کار دکمه برگشت را انجام می‌دهد. لمس طولانی کاربر را به صفحه اصلی منتقل کرده، کشیدن به سمت طرفین باعث جابجایی بین برنامه‌ها شده و با سوایپ به سمت بالا نیز می‌توانید بر همه برنامه‌های در حال اجرا نظارت داشته باشید. اگر این ژست‌ها برای شما سخت است بد نیست بدانید که میزو M6s استفاده از سه دکمه سنتی ناوبری که آن‌ها را با نام‌های خانه یا هوم (Home)، بازگشت (Back) و اخیر (Recent) می‌شناسیم برای کاربر میسر کرد.

در نگاه اول اگر به تصاویر این گجت نگاه کنید هیچ سنسور اثر انگشتی را در پنل جلویی و یا پشت دستگاه نمی‌بینید اما اگر خوب به کناره سمت راست آن بنگرید، زیر دکمه پاور بخشی را می‌بینید که با دیگر قسمت‌ها هم‌سطح نیست. این همان‌ جایی است که میزو حسگر اثر انگشت را تعبیه کرده است. بله درست شنیدید؛ میزو سنسور اثر انگشت را به کناره دستگاه منتقل کرده؛ کاری که سونی پیش از این با ادغام این سنسور در دکمه پاور انجام می‌داد و حالا میزو آن را به شکلی دیگر به محصولاتش آورده است. این سنسور فقط 0.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا قفل دستگاه را باز کند.

استفاده از حسگر اثر انگشت کناری که یک “اولین” برای میزو محسوب می‌شود تنها “اولین” میزو نبوده و استفاده از تراشه‌ اگزینوس 7872 ساخت سامسونگ نیز یکی از تفاوت‌های دیگر این هندست با دیگر گوشی‌های میزو و البته بقیه دیگر تولید‌کنندگان است. این تراشه شش هسته‌ای که تاکنون آن را در هیچ محصولی ندیدیم مطابق فناوری 14 نانومتری ساخته شده و دارای دو هسته کورتکس A73 با فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز است.

در تست گیک‌بنچ، این تراشه در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1300 را کسب کرد که دو برابر امتیاز تراشه‌های اسنپدراگون 625 و هلیو P20 بوده و 50 درصد بیش‌تر از امتیاز کایرین 659 هواوی است. پردازش اطلاعات گرافیکی این تراشه بر عهده پردازنده نسبتا قدرتمند مالی G71-MP3 خواهد بود و همان‌گونه که از اسمش پیداست سه هسته برای پردازش دارد. میزو M6s به 3 گیگابایت رم مجهز شده و در دو نسخه با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

دوربین اصلی این دیوایس 16 مگاپیکسلی و ساخت سامسونگ بوده و گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد. این دوربین به فلش LED مجهز شده تا در شرایط نوری ضعیف بتواند به ثبت تصاویر بهتر کمک کند. اندازه پیکسل‌های این سنسور 1.12 میکرون است، مجهز به فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بوده و توانایی ثبت تصاویر HDR را دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این میان‌رده با دیافراگم f/2.0 عرضه شده و با تکنولوژی تقویت و بهبود چهره آمیخته گشته تا کاربران را برای ثبت یک سلفی بی‌نظیر سیراب کند.

سیستم هدایت این دیوایس بر عهده نسخه 6.2 رابط کاربری اختصاصی میزو به نام Flyme 6.2 بوده که هنوز مشخص نشده بر پایه کدام نسخه از اندروید بنا شده اما پیش‌بینی‌می‌شود که اساس این رابط کاربری بر پایه اندروید نوقا بوده است. تامین انرژی میزو M6s را یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بر عهده دارد که از طریق درگاه یو‌اس‌‌بی نوع C و فناوری شارژ سریع 18 واتی شارژ می‌شود. میزو تضمین داده که با این فناوری در مدت 15 دقیق شارژ باتری به 30 درصد و در مدت نیم ساعت نیز به 52 درصد برسد؛ ارقامی که کاملا رضایت‌بخش به نظر می‌رسند.

میزو هم مانند بزرگان صنعت موبایل سوار بر قطار هوش مصنوعی شده و با قرار دادن موتور هوش مصنوعی اختصاصی خود با نام OneMind نشان داده که عزمی جزم در راه توسعه این فناوری دارد. این تکنولوژی باعث بهره‌وری بیش‌تر و بهبود عملکرد کلی دستگاه شده و مانع هدر رفت انرژی در آن می‌شود. فروش اینترنتی این هندست از فردا و فروش حضوری نیز یک روز بعد از آن آغاز می‌شود. میزو M6s در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، مشکی و طلایی به فروش می‌رسد و قیمت نسخه 32 گیگابایتی 155 دلار و قیمت نسخه 64 گیگابایتی نیز 186 دلار تعیین شده است.

4 در مورد “میزو M6s با نمایشگر کم‌حاشیه، تراشه اگزینوس 7882 و حسگر اثر انگشت کناری معرفی شد”

  1. دقیقا کپی شیائومی ردمی ۳اس که یک سال قبل عرضه شده و با باتری قدرتمند تر و پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون و قیمت کمتر خیلی از میزو بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH