بهترین جایگزین فیس تایم اپل در گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آیا شما هم مانند برخی از کاربران اندروید به دوستان خود که گوشی آی‌فون دارند و از FaceTime برای مکالمات ویدئویی خودشان استفاده می‌کنند، حسادت می‌کنید؟ جای تعجب دارد که چگونه می‌توانید فیس تایم را بر روی گوشی اندروید خود قرار دهید؟ آیا می‌خواهید یک معادل اندرویدی از FaceTime را برای خود پیدا کنید؟

ما در این مطلب در خصوص این موضوعات و بیشتر در مورد راهنمای FaceTime برای کاربران اندروید صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

FaceTime چیست؟

در مرحله اول، باید تعریفی از فیس‌تایم داشته باشیم و نحوه کار آن را بررسی کنیم. FaceTime در واقع همان سرویس ویدیویی و صوتی اپل است. این سرویس پرکاربرد و رایگان در سال 2010 برای iOS و در سال 2011 برای مک عرضه شد.

FaceTime در تمام دستگاه‌های سازگار اپل، از جمله آی‌فون، آی‌پد، مک و آی‌پاد تاچ ارایه شده است. هر یک از کاربران این دستگاه‌ها می‌تواند با هر شخص دیگری بر روی دستگاه سازگار تماس بگیرد، البته تا زمانی که شماره تلفن یا آدرس ایمیل وی  را داشته باشد. با استفاده از مک، شما حتی می‌توانید صفحه نمایش خود را بیش از FaceTime به اشتراک بگذارید.

در حالی که FaceTime یک برنامه ویدئویی است، FaceTime Audio تنها از از تماس‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و اگر در یک برنامه زمانی محدود هستید، جایگزینی برای تماس‌های تلفنی فراهم می‌کند. علاوه‌بر این FaceTime تنها مکالمات بین دو نفر را پشتیبانی می‌کند. در این صورت اگر به دنبال چت گروهی هستید باید جایگزین‌های دیگری را برای این منظور پیدا کنید.

دلیل آن‌که کار با FaceTime بسیار راحت است، توانایی نصب آن بر روی هر آی‌فونی است.

آیا می‌توانم از FaceTime در اندروید استفاده کنم؟

برخلاف اپلیکیشن‌های متن باز، FaceTime یک برنامه کاملا اختصاصی است که برای استفاده در همه جا در دسترس نیست. از آن‌جا که اپل FaceTime را طراحی و ایجاد کرده، بنابراین این کمپانی تصمیم ‌می‌گیرد که این برنامه بر روی چه دستگاه‌هایی کار خواهد کرد. بر خلاف نظر فلسفه طراحی اپل، FaceTime تنها در دستگاه‌های اپل موجود است.

جالب است بدانید؛ شما FaceTime را برای دانلود در فروشگاه گوگل‌پلی و یا فروشگاه مایکروسافت پیدا نخواهید کرد. اگر دستگاه سازگار با دستگاه اپل ندارید، این بدان معنی است که شانس استفاده از این برنامه را نداشته و باید از یک برنامه جایگزین برای برقراری تماس ویدیویی استفاده کنید.

این را هم بدانید که خوشبختانه شما گزینه‌های زیادی برای جایگزین کردن آن‌ها با FaceTime پیدا خواهید کرد که در اندروید به خوبی کار خواهند کرد.

نسخه اندروید FaceTime چیست؟

Google Hangouts

Google Hangouts اخیرا از چندین تغییر گیج‌کننده گذر کرده است، اما در واقع یک برنامه چت بسیار عالی است. این برنامه نه تنها ترکیبی از قابلیت تماس ویدیویی FaceTime را در اختیار دارد، بلکه قابلیت iMessage اپل را نیز به همراه دارد، در واقع همگی این ویژگی‌های مورد نیاز شما در قالب یک برنامه کامل ارایه شده است. این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض بر روی هر گوشی اندرویدی نصب شده است و شما می‌توانید به راحتی از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و یا صوتی خود استفاده کنید.

برای شروع کافی است Hangouts را روی گوشی خود اجرا کنید و سپس با کلیک بر روی آیکون پلاس شناور در گوشه پایین سمت چپ، می‌توانید یک چت متنی یا تماس ویدیویی با هر یک از مخاطبین خود که آن‌ها نیز از Hangouts استفاده می‌کنند، شروع نمایید.

توجه داشته باشید تنها تا زمانی‌که آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن‌ها را با حساب گوگل خود مرتبط کنید، می‌توانید یک مکالمه را شروع یا با آن‌ها در اینجا تماس بگیرید.

Google Duo

Duo دارای چندین تفاوت در مقایسه با Hangouts است. این اپلیکیشن برای اتصالات ضعیف بهینه شده است، بنابراین شما می‌توانید یک تماس قابل اطمینان را حتی در حالتی که کیفیت شبکه پایین‌تر از حد متوسط ​​است، تجربه کنید. Duo همچنین از شماره تلفن برای مخاطبین استفاده می‌کند، که این امر باعث می‌شود تا دوستان شما از آن‌جایی‌که نمی‌توانند برای حساب گوگل ثبت نام کنند، به شکل راحت‌تری ارتباط برقرار کنند.

در سال 2017، کمپانی گوگل این اپلیکیشن را تنها برای پشتیبانی از تماس‌های صوتی به روز کرد. Duo همچنین دارای ویژگی “Knock Knock” است که به شما اجازه می‌دهد تا چند ثانیه از ویدیوی زنده را در هنگامی‌که کسی با شما تماس ویدئویی می‌گیرد، مشاهده کنید.

در نهایت، علاوه‌بر خوش‌آمدگویی، ‌‌تماس‌های Duo رمزگذاری می‌شوند. می‌توان گفت در کل، اپلیکیشن Duo نزدیک‌ترین برنامه به یک نسخه اندروید از FaceTime است. این یک راه‌حل بدون ضایعه است که شاید برخی از کارهای Hangouts را انجام نمی‌دهد، اما به سادگی می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

Duo برای iOS نیز در دسترس است، به‌طوری که اگر دوستان شما که از کاربران آی‌فون هستند برنامه دیگری را برای این منظور نصب نکرده‌اند، می‌توانند به راحتی و از طریق این اپلیکیشن با شما صحبت کنند.

Skype

اسکایپ برنامه اصلی، قدیمی و خوب برای تماس‌های ویدئویی تلفنی است. در حالی‌که خوب کار کردن این برنامه تنها دلیل مثبت شماست، دلیل زیادی برای انتخاب آن به جای نرم‌افزارهای Hangouts یا Duo وجود ندارد، مگر این‌که همه دوستان شما از اسکایپ استفاده کنند. برنامه‌های قبلی بهتر با اندروید ادغام شده‌اند و این در حالی است که اسکایپ نیاز به استفاده از حساب مایکروسافت دارد. به‌علاوه، طراحی مجدد اسکایپ شاید ویژگی‌های مزخرف و بلااستفاده‌ای را ارایه می‌دهد که هرگز به آن‌ها توجه نمی‌کنید.

تماس بین اندروید و آی‌فون

بنابراین اگر شما به‌عنوان یک کاربر اندروید می‌خواهید با دوستان خود که از FaceTime استفاده می‌کنند یک ارتباط ویدئویی، صوتی و یا متنی داشته باشید، بهترین راه‌حل چیست؟

در پاسخ به این سوال به جرات می‌توان گفت که Google Duo، بهترین انتخاب شما خواهد بود چراکه تنظیم و راه‌اندازی آن بسیار ساده ‌است. بنابراین اگر سعی می‌کنید با نسلی که هیچ‌گونه آشنایی با تکنولوژی ندارد، چت کنید، آن‌ها مجبور نیستند برای شروع، کار زیادی را انجام دهند.

Google Duo برنامه Google FaceTime است. اگر می‌خواهید با کاربران اندروید خود صحبت کنید، Duo هنوز هم بهترین انتخاب است! توجه داشته باشید که گوگل شروع به اضافه کردن این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض بر روی گوشی‌های اندروید جدید کرده است.

آیا ما FaceTime برای اندروید را مشاهده می‌کنیم؟ به نظر می‌رسد احتمالا اپل هرگز نسخه‌ای از FaceTime را برای کاربران اندروید ایجاد نخواهد کرد. اپل با ساخت Apple Music در اندروید، که اولین برنامه واقعی اندرویدش بود، شکست بدی را تجربه کرد اما این فقط به این معنا بود که این برنامه تنها می‌تواند پول بیشتری را از کاربران اندروید به جیب بزند.

مهندسان اپل با سیستم‌عامل Mac و iOS آشنا هستند و طراحی برنامه برای کار بر روی اندروید زمان‌بر خواهد بود و به نام تجاری آن در طی این روند آسیب می‌رساند؛ به همین دلیل است که ما احتمالا FaceTime را روی اندروید نخواهیم دید.

چت ویدئویی، نیازی به FaceTime ندارد

این داستان FaceTime برای گوشی اندرویدی شما بود. در حالی‌که نمی‌توانید از این اپلیکیشن رایگان در دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید، در عین حال قادر هستید برخی از جایگزین‌های مناسب را بدین منظور پیدا کنید. Google Duo به‌عنوان نسخه اندروید FaceTime بهترین گزینه برای انتخاب است و حتی به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان خود که از کاربران iOS هستند، تماس بگیرید.

برای یک جایگزین دیگر، آیا می‌دانستید که پلت‌فرم WhatsApp نیز می‌تواند تماس‌های ویدئویی ایجاد کند؟ شما چه برنامه‌ای را به‌عنوان جایگزین FaceTime برای اندروید استفاده می‌کنید؟

3 در مورد “بهترین جایگزین فیس تایم اپل در گوشی‌های اندرویدی چیست؟”

  1. طرف تو زندگیش یه بار یه مدل از محصولات apple رو خریده باخو‌دش توهم استیو وازنیک بودن داره
    مشت عمو شما هروقت به ردیف و سری از یک محصول تازمان اپدیت شدنش استفاده کردی و این روند و با اومدن مدل های جدید و دستورات شرکت ادامه دادی میفهمی که نه تنها بد نشده بلکه تکه با اختلافی از بقیه بالاتره که شرکت‌های غول مثل سامسونگ و هواوی و …. فقط روی ساخت محصولات اپ و نرم افزار دارن مانور میدن که کمتر به چشم بیاد اختلاف پیش مردم عادی

  2. حقیقت اینه که بعد مرگ استیو جابز خیلی هاشون دارن شرکت اپل رو نابود میکنن اپل دیگه اون اپل قدیم نمیشه

    1
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH