هواوی در نمایشگاه MWC 2018

مقامات FBI و CIA درباره گوشی‌های هواوی و ZTE ابراز نگرانی کردند!

چندی پیش هواوی تلاش کرد که به وسیله همکاری با اپراتورهای ایالات متحده به طور رسمی وارد بازار این کشور شود اما مقامات دولتی این کشور دو اپراتور AT&T و ورایزن را تحت فشار دادند تا پیشنهاد همکاری با چینی‌ها را رد کنند.

اکنون نیز CNBC گزارش داده که مقامات ارشد آژانس‌های امنیتی ایالات متحده نگرانی خود را درخصوص خرید گوشی‌های هواوی و البته زد‌تی‌ای ابراز کردند. سران FBI ،CIA ،NSA و دیگر آژانس‌های امنیتی به اتفاق نگرانی خود را درباره کمپانی‌های چینی بیان کردند.

ما درخصوص خطرات اجازه دادن به هر کمپانی و یا نهاد بیگانه تحت حمایت دولت‌های خارجی که به منظور دستیابی به جایگاهی از توانمندی در شبکه‌های مخابراتی ما حاضر به اشتراک‌گذاری منافع و ارزش‌های مدنظرمان نیستند، عمیقا نگرانیم

مدیرعامل هواوی آقای ریچارد یو در پایان سخنرانی خود در نمایشگاه CES، ناامیدی و نگرانی‌اش را درباره مسائل به وجود آمده و فرصت‌های از دست رفته بیان کرد؛ ابراز نامیدی برای مشتریان، اپراتورها و حتی خود هواوی زیرا پیشنهاد همکاری هواوی با اپراتورهای ایالات متحده از سوی طرف مقابل رد شد.

هواوی

اخیرا در پاسخ به صحبت‌های مقامات امنیتی آمریکا، یکی از سخنگویان هواوی اشاره کرد که این کمپانی از سوی دولت 170 کشور تایید شده است. به علاوه این فرد بیان کرد که همکاری با هواوی هیچ‌گونه خطر بیش‌تری برای امنیت سایبری در مقایسه با فروشندگان حوزه ICT ایجاد نمی‌کند، به این دلیل که ما کلیه زنجیره‌های عرضه جهانی و قابلیت‌های تولید را به اشتراک می‌گذاریم.

لحظاتی پیش نیز زدتی‌ای در پاسخ به اظهارات مقامات ایالات متحده اعلام کرد:

به عنوان یک شرکت سهامی عام با تجربه کسب‌وکار جهانی، ما متعهد به پیروی از تمامی قوانین و مقررات قابل اجرا در ایالات متحده هستیم. به وسیله همکاری با اپراتورها، پروتکل‌های سخت آزمایشی را گذرانده و بالاترین استانداردهای کسب‌وکار را تضمین می‌کنیم.

4 در مورد “مقامات FBI و CIA درباره گوشی‌های هواوی و ZTE ابراز نگرانی کردند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH