طولانی‌ترین مسیر‌های ریلی دنیا را بشناسید!

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید طولانی‌ترین مسیر ریلی جهان کدام است؟ بسیاری از مسیر‌های ریلی به صورت بالقوه، مخصوصا در قاره اروپا، به دلیل تفاوت اندازه سیستم‌های راه‌آهن در کشور‌های مختلف به مسیر‌های ریلی کوتاه تقسیم شده‌اند.

به عنوان مثال شما نمی‌تواند به راحتی از اسپانیا یا پرتغال از طریق مسیر فرانسه به انگلستان سفر کنید، زیرا به دلیل ترس از تجاوزات و حملات نظامی از راه فرانسه به کمک راه‌آهن، طراحی و احداث مسیر‌های ریلی به شیوه‌‌ای متفاوت انجام شده‌ است!

در حقیقت اندازه عرض مسیر و حتی اندازه خود ریل‌ها در کشور‌های مختلف نیز مانند زبان و واحد پولی و… با یکدیگر فرق دارد و شما نمی‌توانید با همان قطار کشور خود در مرز به سفر خود ادامه دهید و مجبورید تا برای ادامه مسافرت، قطار را عوض کنید و سوار قطار کشور بعدی شوید. در تصویر زیر شما می‌توانید نقشه سیستم‌های ریلی در کشور‌های مختلف را مشاهده نمایید. کشور‌هایی که با رنگ یکسان مشخص شده‌اند نیز دارای سیستم ریلی مشابه با یکدیگر هستند که با راه‌آهن بقیه کشور‌ها متفاوت‌اند.

البته تعداد کمی از مسیر‌های ریلی در جهان، توانایی انجام پروسه سنگین تغییر اتصالات را دارند. یکی از این راه‌آهن‌ها، راه‌آهن سراسری سیبری (Trans-Siberian Railway) است که جای تعجب ندارد که یکی از طولانی‌ترین مسیر‌های ریلی مسافربری در دنیا محسوب شود. با این حال قطعا یکی دیگر از طولانی‌ترین مسیر ریلی جهان مربوط است به قطاری که از کره‌شمالی حرکت کرده و در مرز به عقب یک قطار در مسیر ریلی روسیه متصل شده و سپس تا مسکو سفر خواهد کرد. این مسافرت بیش از 206 ساعت به طول خواهد انجامید و بیش از 6380 مایل (حدود 10267 کیلومتر) را می‌پیماید. اما هنوز هم این طولانی‌ترین مسیر ریلی جهان نیست.

برای یافتن طولانی‌ترین مسیر راه‌آهن دنیا باید نگاهی نیز به قطار‌های باری بیاندازیم که وظیفه جابه‌جایی حمل کالا را بر عهده دارند. به‌تازگی چین نیز استفاده از قطار‌های حمل کالا را برای انتقال محصولات خود به اروپا در دستور کار قرار داده است. یکی از این مسیر‌های ریلی از شهر Yiwu در ساحل شرقی چین آغاز شده و تا بندر لندن ادامه دارد که مسیر باور‌ نکردنی 7500 مایلی (حدود 12070 کیلومتر) را در طی مدت 18 روز ‌می‌پیماید. هر چند افراد کمی در این قطار مشغول کار هستند با این حال ما به آنها توصیه می‌کنیم تنقلات زیادی را با خود به همراه داشته باشند.

2 در مورد “طولانی‌ترین مسیر‌های ریلی دنیا را بشناسید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH