کشور چین استفاده از حرف N در فضای اینترنت را ممنوع کرد!

اینترنت به معنای مکانی کاملا آزاد است؛ اما با این‌حال به نظر می‌رسد در کشورهایی از قبیل چین با وجود نظارت‌های شدید پلیس بر اینترنت، دولت حداقل نسبت به جستجوهای کاربران خود حساس بوده و با سانسور محتوای آنلاینی که به باور آن‌ها برای برای سیستم حاکم زیان‌بار است، این مسئله را به رسمیت نشناخته است.

اخیرا سانسور اینترنتی در کشور چین شامل ممنوعیت استفاده از حرف N شده است و ظاهرا دولت مرکزی تلاش می‌کند تا جلوی گفتگوهای آنلاین درباره پیشنهاد حزب کمونیست برای حذف محدودیت‌های دوره ریاست‌جمهوری را بگیرد.

در حال حاضر این محدودیت برای 2 دوره با مدت زمان 5 ساله وضع شده است. با این‌حال پیشنهاد مذکور در نظر دارد تا این محدودیت‌ها را حذف نماید و این موضوع به صورت بالقوه می‌تواند امکان کنترل نامحدود قدرت را به رئیس‌جمهور فعلی، شی جین‌پینگ واگذار کند.

طبیعتا این راهکار در مورد کاربرانی که از پلتفرم‌هایی نظیر Weibo و وی‌چت برای بیان اعتراضات خود استفاده می‌کنند، چندان عملی نخواهد بود. پیامد این سیاست، ممنوعیت استفاده از کلمات مختلفی نظیر “emigrate”، “lifelong” و “I disagree” است. اما ممنوعیت استفاده از حرف N موضوعی عجیب وغریب است.

ظاهرا دلیل این ممنوعیت آن است که در کشور چین حرف N به عنوان معادلی برای حرف X مورد استفاده در جبر لحاظ می‌شود. این مسئله به نوبه خود منجر به بروز نگرانی‌هایی پیرامون سانسور احتمالی عبارات دارای حرف N در برنامه آفیس شد.

همچنین CA Yeung، وبلاگ‌ نویس چینی نشان داد که حرف N موجود در کلمه “infinity” بار دیگر می‌تواند برای بحث در مورد قوانین شی جین پینگ مورد استفاده قرار گیرد. در حالی‌که یک کاربر توئیتری با نام Kasumi Shen گفت که حرف N می‌تواند برای بیان کلمه “No” به کار برده شود. با این‌حال ممنوعیت استفاده از حرف N موقت بود و این محدودیت پس از گذشت 1 روز لغو شد.

3 در مورد “کشور چین استفاده از حرف N در فضای اینترنت را ممنوع کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH