ارز دیجیتال تلگرام

ممنوعیت جدید تلگرام برای ایران: ارز دیجیتال به ایرانی‌ها فروخته نمی‌شود!

در حالی‌که در ماههای گذشته اخباری مبنی بر ارایه ارز دیجیتال تلگرام در رسانه‌ها منتشر شد و جنجال زیادی نیز به پا کرد، یک سایت روسی در خبری اعلام کرد که ارز دیجیتال تلگرام به ایرانی‌ها فروخته نخواهد شد و بزرگترین کشور عضو این سرویس پیام‌رسان از خرید و فروش ارز تلگرام محروم خواهد بود!

به گزارش آی‌تی‌رسان، دقایقی قبل سایت خبری RBC روسیه در خبری مدعی شد که قوانینی برای فروش عمومی ارز دیجیتال تلگرام وضع شده است که طبق آن به کاربرانی که در کشورهای تحت تحریم‌های بین‌المللی هستند، ارز دیجیتال فروخته نخواهد شد و همچنین افرادی که به صورت مستقیم تحت تحریم آمریکا و نهادهای بین‌المللی قرار دارند، امکان حضور در معاملات “گرام” را نخواهند داشت.

البته این پیش‌فروش از فروش توکن‌های ارز تلگرام آغاز خواهد شد که این اطلاعیه برای این مورد صادر شده است. نکته جالب در قوانین تلگرام برای پیش‌فروش توکن‌های گرام این است که حتی بستگان افراد تحت تحریم نیز امکان خرید نخواهند داشت.

از دیگر شرایط اعلام شده، عدم امکان خرید گرام توسط ساکنین مناطق تحت تحریم از جمله: کریمه، کره شمالی، کوبا، ایران و سوریه است، به گونه‌ای که حتی اگر شما تبعه آلمان هم باشید، نمی‌توانید با لوکیشن این کشورها از این ارز دیجیتالی خریداری کنید.

ارز دیجیتال تلگرام

از برنامه‌های اعلام شده سرویس پیام‌رسان تلگرام راه‌اندازی بزرگترین ICO تاریخ ارزهای دیجیتال است که احتمالا انقلابی در این زمینه ایجاد کند و فصلی نو به روی ارزهای دیجیتال باز نماید.

شاید دلیل اصلی این اقدام تلگرام در پیش‌فروش قبلی نهفته باشد که فروش بیش از 850 میلیون دلار ارز اختصاصیش توانست پشت گرمی خوبی برای آن ایجاد کند تا بخش عظیمی از کاربران خود را از بازار معاملاتی گرام حذف کرده و بدون ترس آن را اعلام کند. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که گفته می‌شود توسط دوروف انجام شده است، انتظار جذب سرمایه 850 میلیون دلاری در پیش‌فروش دوم، دلیل اصلی حذف کشورهای تحریمی از این داد و ستد است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط بعضی از موسسات، این سرویس پیام‌رسان حدود 300 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد که بیش از 40 میلیون کاربر آن در کشور ایران زندگی می‌کنند.

ارز دیجیتال تلگرام

جالب است بدانید قبل از اینکه این خبر در رسانه‌ها منتشر شود، نهادهای رسمی و دولتی کشور نگران ورود این ارز به بازار پولی بودند که بسیاری از معادلات و ساختارهای رسمی کشور را مورد خطر قرار می‌داد و حتی بسیاری از کاربران آماده ورود قدرتمند به این بازار بودند.

طبق شنیده‌های خبرنگار آی‌تی‌رسان، کارگروه ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی عرضه ارز دیجیتال تلگرام در وزارت ارتباطات با حضور مسئولین مختلف از نهادهای مالی و امنیتی تشکیل شده بود تا به محض شروع به کار این ارز دیجیتال در کشور، اقدامات لازم را انجام دهند، اما تصمیم جدید تلگرام شاید باعث شد خوشحال‌ترین افراد کشور مسئولینی باشند که در چندماه اخیر در تب و تاب تصمیماتی بودند که چندان امیدی به تاثیر آنها هم نداشتند!

به نظر می‎رسد رویای قبضه بازار پولی کشور توسط تلگرام به پایان رسیده است و از طرفی می‌بایست اقداماتی برای جلوگیری از این نوع تصمیمات خودسرانه که در مقیاس بزرگ، یک نوع بی‌احترامی به کشور و مردم ما محسوب می‌شود، اتخاذ شده تا پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام که موفقیتشان را مدیون کاربران ایرانی هستند، نتوانند به راحتی آن‌ها را نادیده گرفته و بی‌احترامی کنند.

5 در مورد “ممنوعیت جدید تلگرام برای ایران: ارز دیجیتال به ایرانی‌ها فروخته نمی‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH