نسخه به‌روزشده شیائومی ردمی نوت 5 پرو با دوربین مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد

کمپانی چینی شیائومی به‌تازگی نسخه‌ای به‌روز شده از گوشی ردمی نوت 5 پرو را به طور اختصاصی برای بازار چین معرفی کرده است. این اسمارت‌فون که با نام ردمی نوت 5 شناخته می‌شود، در واقع نسخه چینی گوشی ردمی نوت 5 پرو است که در هند معرفی شده بود.

این دو هندست از بسیاری از جهات مشابه یکدیگر هستند اما در برخی از مشخصات بهبودهایی را مشاهده می‌کنیم که تفاوت‌های این دو را رقم می‌زند. هر دو اسمارت‌فون از نمایشگری 5.99 اینچی بهره می‌برند که وضوح آن به 2160 در 1080 پیکسل می‌رسد. چیپست مورد استفاده در این دو مدل اسنپدارگون 636 است که با 3/4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. نیرو دهنده هر دو مدل یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعتی است.

اولین تفاوت به سنسورهای مختلف در بخش دوربین اصلی باز می‌گردد. لنز اصلی 12 مگاپیکسلی مورد استفاده در ردمی نوت 5 جدید از گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره می‌گیرد که این مقدار در ردمی نوت 5 پرو ضریب f/2.2 است. اندازه پیکسل‌ها نیز از 1.25μm به 1.40μm افزایش یافته است که مطمئنا بازدهی بهتری را به همراه خواهد داشت. سنسور مورد استفاده در ردمی نوت 5 به فناوری فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) مجهز شده که فوکوس سریع تری را به ارمغان می‌آورد. سنسور دوم دوربین دوگانه در هر دو نسخه نیز نمونه‌ای 5 مگاپیکسلی است.

تفاوت دیگر به دوربین سلفی مربوط می‌شود؛ جایی‌که این‌بار یک سنسور 13 مگاپیکسلی جایگزین نمونه 20 مگاپیکسلی موجود در نسخه هند شده است. هم‌چنین دوربین سلفی مورد استفاده در نسخه چینی از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌گیرد که امکاناتی نظیر زیبایی چهره، حالت پرتره و بازگشایی قفل به کمک تشخیص چهره را بهبود بخشیده است.

خوشبختانه شیائومی در این گجت از اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری MIUI 9 استفاده کرده است. ضمن آن‌که این مدل از پروژه Treble پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که نسخه هندی به صورت پیش‌فرض از اندروید 7.1 بهره‌مند بوده است. این هندست در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و رزگلد عرضه خواهد شد. قیمت پایه این دیوایس 170 دلار بوده که با توجه به میزان رم و حاظه داخلی قابل افزایش است.

4 در مورد “نسخه به‌روزشده شیائومی ردمی نوت 5 پرو با دوربین مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد”

    1. جواد سمسکنده ای

      اره اتفاقا شیائومی هم تایید کرده این حرفتو!
      قراره بهت یه کاسه آش چینی با طعم فلافل اهوازی برات بفرستن برا این اظهار نظر جالبت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH