آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری آیفون

در این مطلب آموزش قدم به قدم فعال سازی و رجیستر کردن گوشی های آیفون همچنین آموزش رجیستری گوشی آیفون به شکل مسافری و ارسال پستی را به شما آموزش می‌دهیم.

چندین سال از آغاز طرح رجیستری می‌گذرد اما متاسفانه به دلیل تغیرات پیاپی در این قانون و همچنین تحولاتی که در اجرای طرح رجیستری به وجود آمده، هنوز عده بسیاری از مردم به درستی با قوانین طرح رجیستری آشنا نیتسند.

رجیستر کردن گوشی های مختلف مانند آیفون یا مدل‌های سامسونگ هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، در واقع همه گوشی ها با یک روش رجیستری می‌شوند و تنها اطلاعاتی که شما باید در سامانه گمرک ثبت کنید، متفاوت خواهد بود.

اما از آن‌جایی که انواع گوشی های آیفون از مدل‌های مورد علاقه مسافران ایرانی در سفرهای خارجی هستند، ورود مسافری آیفون و پرسش در مورد نحوه رجیستری گوشی های آیفون بیش از مدل‌های دیگر است.

هزینه رجیستری گوشی

همچنین افرادی که از خارج به داخل ایران می‌آیند یا افرادی که برای دوستان خود در ایران، گوشی خریداری و ارسال می‌کنند، اکثرا به مدل‌های آیفون علاقه دارند، به همین دلیل افراد متعددی به دنبال یادگیری روش رجیستر کردن گوشی های آیفون هستند، اما همانطور که گفته شد، رجیستری مسافری تلفن همراه برای همه برند‌ها یکسان است.

شما اگر در داخل کشور یک گوشی آیفون خریداری کنید، نیازی به رجیستر کردن آن ندارید و تنها با فعال‌سازی گوشی می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر در سفر خارجی خود، یک گوشی آیفون خریداری و قصد رجیستر کردن آن را در داخل کشور دارید، یا آنکه مسافر هستید و می‌خواهید گوشی خود را بیش از 30 در ایران استفاده کنید، باید از گوشی رجیستری شده استفاده کنید.

همچنین ممکن است یک تلفن همراه از خارج از کشور برای شما هدیه فرستاده باشند که مجبور می‌شوید آن را رجیستر کنید، به جز این دو مساله، دیگر نیازی به رجیستر کردن تلفن همراه در داخل کشور نیست. در عین حال موضوع هزینه رجیستری گوشی هم برای بسیاری از کاربران شفاف نیست که ما پیشتر مطلبی در این خصوص نوشته‌ایم.

حال ما در این مطلب هر سه روش را برای گوشی های آیفون به شما آموزش می‌دهیم. درواقع اگر شما یک گوشی آیفون دارید و به دنبال فعال کردن یا رجیستری کردن آن هستید، در این مطلب تمام آموزش‌های لازم و به‌روز را دریافت خواهید کرد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

رجیستر کردن گوشی آیفون مسافران خارجی

افرادی که وارد کشور می‌شوند اگر گوشی خود را رجیستری نکنند، می‌توانند تا 30 روز از تلفن همراه خود با سیمکارت ایرانی استفاده کنند. به این ترتیب مسافران و مهمانان خارجی در مدت حضور خود در ایران که معمولا کمتر از 30 روز است، مشکلی برای استفاده از تلفن همراه خود ندارند. اما اگر یک مسافر خارجی قصد داشت بیش از 30 روز در ایران حضور داشته باشد، باید گوشی خود را با رویه مسافری رجیستری کند.

همین روند برای ایرانی‌هایی که به سفر خارجی می‌روند و برای خود یا دیگران یک آیفون می‌آورند و قصد دارند داخل کشور از آن استفاده کنند یا افرادی که یک گوشی آیفون خارج از کشور خریده‌اند و آن را برای دوست ایرانی خود در داخل پست می‌کنند نیز صادق است.

نکته بسیار مهم درخصوص رجیستر کردن گوشی‌های آیفون آن است که اطلاعات اولیه رجیستری باید در مبادی ورودی کشور ثبت شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، دیگر راهی برای رجستری گوشی وجود ندارد.

مرحله اول: اظهار حضوری در مبادی ورودی

مسافرین خارجی یا شهروندانی ایرانی که در هنگام ورود به کشور، قصد وارد کردن دستگاه موبایلی که از خارج تهیه کردند را دارند و می‌خواهند بیش از 30 روز از آن دستگاه موبایل در داخل کشور استفاده کنند، باید نسبت به رجیستری کردن تلفن همراه خود در مبادی ورودی اقدام کنند.

این افراد باید در مبادی ورودی کشور به دفتر نمایندگی گمرک مراجعه کرده و نسبت به پر کردن فرم رجیستری آیفون که شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی یا شناسه فراگیر برای اتباع، شماره شناسه گوشی، شماره تماس و دیگر اطلاعات می‌شود، اقدام کنند.

مرحله دوم: پرداخت عوارض

پس از ثبت حضوری تلفن همراه در مبادی ورودی، تا یک ماه فرصت دارید که با مراجعه به سامانه پنجره واحد گمرک که به همین منظور ایجاد شده مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض ورود به کشور اقدام کنید. پس از گذشت این زمان، امکان رجیستری مسافری گروشی آیفون وجود ندارد.

برای رجیستر کردن گوشی آیفون پس از ثبت اطلاعات به صورت حضوری، مراحل زیر را انجام دهید:

1- از این لینک وارد سامانه گمرک شوید و کد IMEI گوشی خود را وارد کنید، همانطور که پیشتر گفتیم، کد IMEI گوشی بر روی جعبه وجود دارد، همچنین شما با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانید کد IMEI گوشی را به دست بیاورید. نکته مهم در این بخش آن است که اگر گوشی شما دو سیمکارت بوده و شما قصد دارید هر دو سیمکارت آن را فعال کنید، باید با زدن علامت + در زیر کادر IMEI در سامانه گمرک و وارد کردن کد IMEI دوم گوشی، شکاف دوم سیمکارت را نیز فعال کنید.

رجیستری مسافری

2- در این مرحله پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیر این صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس بگیرید.

رجیستری مسافری

3- در این بخش مدل و مشخصات فنی گوشی را با اطلاعات صحیح وارد کنید. نکته مهم آن است که اگر اطلاعت وارد شده با اطلاعات حقیقی گوشی شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است با وجود پرداخت عوارض، گوشی رجیستر نشود.

رجیستری مسافری

4- در این مرحله اطلاعات فردی شامل کد ملی، شماره گذرنامه، گمرک ورودی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

رجیستری گوشی آیفون

5- در این قسمت یک کد فعال‌سازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.

رجیستری گوشی آیفون

6- در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌ شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیر این صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

7-در این مرحله به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و عوارض ورودی را پرداخت کنید.

8- در این مرحله حتما کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را یادداشت کنید، این اطلاعات را تا پایان رجیستر کردن گوشی همراه خود داشته باشید.

9- پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

رجیستری گوشی آیفون

10- در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، پیام “درخواست شما با موفقیت انجام شد” به نمایش درمی‌آید.

رجیستر کردن گوشی آیفون

در نهایت اگر یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ای که در اظهار حضور در مبادی ورودی وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که با آن کد فعال‌سازی و طبق مراحل فعال‌سازی تلفن همراه آیفون که در بالا آموزش داده‌ایم، می‌توانید گوشی خود را فعال کنید، اما این موضوع یک شرط دارد و آن این است که شماره موبایل شما باید به نام خودتان باشد.

اگر در خارج از کشور هستید می‌توانید پیش از ورود به ایران یک سیمکارت به نام خودتان به صورت آنلاین خریداری کنید و در هنگام ورود از همان شماره استفاده کنید. اما اگر به هر دلیل سیمکارتی به نام خود ندارید، پس از انجام مراحل بالا، ابتدا باید یک سیمکارت به نام خود تهیه کنید و سپس با ورود به سایت سامانه همتا و بخش اطلاعات ثبت مسافری، نسبت به دریافت کد فعال‌سازی اقدام کنید.

رجیستر کردن گوشی آیفون

رجیستر کردن گوشی های آیفون با ارسال پستی

اما همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های رجیستر کردن گوشی زمانی است که یک مدل مانند آیفون از خارج از کشور برای شما ارسال می‌شود. در این حالت روند رجیستر کردن گوشی بسیار آسان‌تر است زیرا کافیست اطلاعات شخصی، اطلاعات گوشی آیفون و عوارض ورودی را به مامور پست ارائه دهید. در این حالت تنها فعال‌سازی گوشی بر عهده شماست.

در صورتی که فردی برای شما گوشی را هدیه بیاورد، باید در مبادی ورودی و سامانه گمرک گوشی را به نام خودش رجیستر کند، سپس در سامانه همتا انتقال مالکیت به شما انجام شود.

هزینه رجیستری مسافری گوشی آیفون

طبق اعلام سامانه همتا، رجیستر کردن گوشی هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه شما برای رجیستر کردن گوشی باید آن را به صورت رسمی وارد کشور کنید و هزینه دریافتی جهت عوارض ورود به کشور تلفن همراه دریافت می‌شود. پس درواقع شما هزینه رجیستری گوشی را نمی‌دهید بلکه عوارض ورود به کشور آن را پرداخت می‌کنید.

در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت که قیمت رجیستری گوشی‌های مطرح آیفون در حال حاضر (دلار 56 هزار تومان) برابر با جدول زیر است:

نام مدل

هزینه حدودی رجیستری

سری آیفون 14
رجیستری نمی‌شود
آیفون 13 پرومکس ظرفیت 128 گیگابایت
12.6 میلیون تومان
آیفون 13 پرو ظرفیت 128 گیگابایت
11.3 میلیون تومان
آیفون 13 ظرفیت 128 گیگابایت
8.7 میلیون تومان
آیفون 13 مینی ظرفیت 128 گیگابایت
7.5 میلیون تومان

 

آموزش استعلام اصالت و فعال کردن گوشی های آیفون

تمام گوشی‌هایی که در بازار ایران به فروش می‌رسد رجیستر شده هستند و نیازی به رجیستری آن از هر طریق از جمله مسافری نیست، البته برخی از فروشندگان نامعتبر، گوشی‌های رجیستر نشده را نیز به کاربران می‌فروشند که خرید آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

اما به هر طریق اگر قصد خرید یک گوشی از برند اپل دارید، باید آن را پس از خریداری، فعال کنید. گوشی‌های مختلف را می‌توان به صورت حضوری یا اینترنتی خرید، تقریبا تمامی مدل‌های اینترنتی نیاز به فعال شدن دارند که این کار به عهده شماست. در خرید حضوری هم می‌توانید خود گوشی‌تان را فعال کنید ولی معمولا فروشندگان خودشان این کار را انجام می‌دهند.

البته شما در هنگام خرید اصالت گوشی را باید استعلام کنید، توجه داشته باشید که حتی اگر از دوستان یا آشنایان خود تلفن همراه خریداری می‌کنید، نیاز به تایید اصالت کالا وجود دارد.

روش تعیین اصالت گوشی آیفون

برای مشخص شدن اصالت گوشی، چندین روش وجود دارد اما ساده‌ترین و راحت‌ترین روش گرفتن شماره کد دستوری سامانه همتا است، به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه، شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه 1 یعنی استعلام اصالت تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی نوشته شده است، همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #06#* با خود گوشی که قصد خریداری دارید، این کد را به دست بیاورید)
  4. کد IMEI را بدون فاصله، نقطه، خط تیره یا هر مورد اضافه دیگری وارد کنید.
  5. درصورتی که کد IMEI را درست وارد کرده باشید، پیامک استعلام اصالت گوشی برایتان ارسال می‌شود.

فعال کردن گوشی‌های آیفون

اگر گوشی آیفون خریداری کردید یا آنکه گوشی را به روش مسافری رجیستر کردید حالا به دنبال فعال‌سازی آن هستید باید از روش زیر استفاده کنید. البته فعال‌سازی گوشی آیفون برای افرادی که گوشی را به صورت حضوری یا اینترنتی خریده‌اند نیز الازمی است، توجه داشته باشید که در هنگام خرید حضوری در خود فروشگاه و حضور فروشنده گوشی آیفون خود را فعال کنید تا در صورت وجود مشکل بتوانید گوشی را پس بدهید. برای فعال کردن گوشی های آیفون مراحل زیر را انجام دهید:

1- کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.

رجیستری گوشی آیفون

2- عدد 2 به معنای فعال‌سازی تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.

رجیستری گوشی آیفون

3- کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)

رجیستری گوشی آیفون

4- شماره موبایلی که قصد فعال کردن گوشی با آن را دارید را وارد کنید.

5- شماره موبایل را چک کرده و در صورت صحیح بودن شماره، عدد 1 را وارد کنید.

6- در این مرحله یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ سیمکارتی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، آن کد را وارد کنید.

7- پیامی دریافت خواهد کرد که در آن کد IMEI و شماره سیمکارتی که می‌خواهید با آن گوشی را فعال کنید نشان داده می‌شود، این دو شماره را بازبینی کرده و در صورت تایید، عدد 1 را وارد کنید.

245 در مورد “آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری آیفون”

  1. سلام وقت بخیر
    ببخشید شخصی برای من از کشوری آیفون داره میاره ، میخواستم بدونم ، ۱- ایشون باید فرمی برای من پر کنند یا من به عنوان تحویل گیرنده باید فرمی رو در فرودگاه پر کنم ؟
    ۲- اگر همونجا به گمرگ مراجعه بشه تمام توصیحات مربوط به انجام رجیستری با خیال راحت گفته و انجام میشه ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام گوشی به نام شخصی که وارد میکنه ثبت میشه
      اونجا فقط باید ثبت کنید! بعدا یک ماه فرصت دارین برای پرداخت هزینه‌ها و دریافت کد فعالسازی

  2. سلام من داداشم از ناروی میاد میخواد آیفون بیاره برای اینکه تو ایران واسع همیشه کار بده باید چیکار کنیم؟؟

    1. سعید صانعی

      ایشون ابتدا باید در فرودگاه گوشی و سیمکارتشون رو ثبت کنند، سپس تا یک ماه فرصت دارند که از سایت گمرک نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

  3. سلام. من مدل آیفون خودم رو موقع رجیستری اشتباه بجای آیفون 12 زدم آیفون 12 پرومکس و از من 5 میلیون و سیصد هزار تومان هزینه دریافت شد. مدل گوشی من iphone 12 mini هست. به سامان ایمیل هم زدیم ولی الان با گذشت 7 ماه هنوز اختلاف وجه دریافتی رو برنگردوندن. چون در پاسخ ایمیل گفتند که اشتباه شده و مابقی عودت میشه. لطفا بفرمایید چطور میتونیم بهتر و بیشتر پیگیری کنیم. سپاس

  4. سلام یک سوال داشتم داداش من گوشی ایفون xr داره استفاده میکنه و بعد الان ایفون پرو مکس خریده میخواد از آلمان اونxr رو بفرسته آیا این که دست دو حساب میشه هم باید ریجستری بشه؟ و از فرودگاه میشه اینکارو انجام داد؟ دقیقا باید کجای فرودگاه مراجعه کرد ممنون میشم جواب بدید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام تفاوتی نداره که نو هست یا دست دوم
      شخصی که میاره به بخش گمرک مراجعه کنه و گوشی رو ثبت کنه بعدا تا یک ماه فرصت دارین هزینه‌های رجیستری رو بپردازید و کد فعالسازی بگیرید

  5. سیامک پندار

    سلام وقت بخیر
    سوالی داشتم گوشی بنده آیفون 7 هست به صورت مسافری وارد شده چطور میتونم رجستر کنم یه پیام از سامانه همتا برام اومد که گوشی شما غیرقانونی هست و دیگر سرویس نخواهد گرفت چه کار باید کرد

    1. مجتبی مسکینی

      سلام موقع ورود به کشور باید توی فرودگاه ثبتش می‌کردین
      الان با مراجعه حضوری به گمرک شاید بشه یه کاری کرد اما راه اصلی و قانونیش همین ثبت موقع ورود به کشوره

  6. سلام میخواستم بپرسم ایفون x از المان با پست برام میاد خود اگه اون مراحله بالایرو برم میتونم رجیستر کنم یا نه

  7. سلام، من در فرودگاه کار اولیه ثبت گوشی انجام شد ولی الان که میخام رجیستر کنم کد فعلل سازی برام نیومده، چطوری میتونم این کد رو بگیرم

  8. سلام خسته نباشید من میخواستم گوشی ایفون ایکس اس از دیوار بخرم دست دوم باتریش 84 درصد ولی ریجستر نیست فامیل ماهم میره ترکیه برگرده میخواستم بدونم بگیرم بدم وقتی میان ایرتن ریجستر کنن با پاسپورت میشه؟

  9. سلام،یه گوشی آیفون ۱۲برام از خارج آوردن،اما توی فرودگاه ثبت نکردن و رجیستری نشده،باید چیکار کنم برای رجیستری خودم نمیتونم انجام بدم؟

    1
    2
  10. سلام ببخشید من خودم پاسپورت دارم و دی طی ۳ هفته پیش از خارج برگشته برای ریجستری x بدون مشکل ریجستری میشود ؟

  11. سلام من میخوام آیفون xs max بخرم ولی ریجستر نشده و میخوام بعد از خریدن ریجستر کنم
    آیا درسته؟

  12. سلام من ی آیفون ۱۱ پرو مکس که قبلا توی ی کشور دیگه استفاده می‌شده رو آوردم داخل ایران و یادم رفت که باید ریجستری بشه کارتنش رو هم دارم و الان حدود سه هفته است که دارم استفاده میکنم هنوزم میتونم ریجستری کنم؟

    2
    1
  13. سلام و وقت بخیر ،من جدیدا گوشی ایفن ۱۱خریدم و خطی که رو گوشی قبلم بوده ب اسم خودم نبوده الانم وقتی گوشیو تحویل گرفتم ب اون شخصی ک برام کاراش و انجام بده همین شماره رو دادم و الان یه سیم کارت ب اسم خودم داشتم اونو هم گذاشتم موقع فعال سازی گوشی فقط همین خطه جدیده که به اسم خودمه فعال شد یا مشکلی به وجود نمیاددد ممنون میشم پاسخگو باشید

    1
    2
    1. سعید صانعی

      من دقیق متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد ولی اگر گوشی با سیمکارت خودتون فعال شده، مشکلی پیش نمیاد، اگر با سیمکارت یک نفر دیگه فعال شده، برای استفاده از سیمکارت خودتون باید در سامانه همتا انتقال مالکیت رو بزنید

  14. مهدی پیغمبرزاده

    سلام
    گوشی ایفون x از تهران خریدم و فروشنده گفت چند روز بعد ریجیستر میشه ولی حدود سه چهار ماه میگذره و انجام نمیده فروشنده نامردی کرده منم شهرستانم لطفا راهنمایی کنید چطور فعالش کنم. در ضمن کارتون هم داره و گوشی در حد نو هست.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه کارت گارانتی داره و روی اون کد فعالسازی هست میتونید از اون طریق به راحتی رجیستر کنید در غیر اینصورت گوشی رو پس بدین میتونید به راحتی شکایت کنید اگه پس نگرفتن

  15. سلام ببخشید من داخل یکی از پیج های اینستاگرام ک گوشی های در حد اک میفروشن ک تو بانه هست میخواستم یک آیفون x بخرم اما ریجستری نشده کجا باید ریجستری کنم؟!چقدر قیمت ریجستری هست لطفا پاسخ بدید خیلی ممنون

    1
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، وقتی رجیستری نشده یعنی غیرقانونیه، دیگه نمیشه رجیستری کرد. این گوشی رو نخرید

  16. سلام وقت بخیر… میخواستم بدونم اگر آیفون نو از خارج کشور برام پست بشه….اینجا چطور باید رجیسترش کنم؟؟؟

    1
    3
    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه پست بشه خودشون ثبت می‌کنن و موقع تحویل در خونه هزینه‌هاش رو پرداخت می‌کنید

  17. سلام ایفون ۱۲ خریدم از اون ور اوردن برام فقط چون زد اب بود الان اب رفته میخام بدونم برای ریجستری گوشی ایا از پلمپی در میاد یا خیر

  18. سلام وقت بخیر
    از امریکا قراره برای من گوشی ایفون دوازده و اپل واچ بیارند، لطفا راهنمایی بفرمایید در کشىر مبدا انجام میشه و یا مقصد؟ و اینکه ایا همون روز بدو ورود توی فرودگاه باید انجام بشه یا چند روز بعدش هم میشه رفت و انجام داد؟ و اینکه معطلی داره؟؟ و غیر فرودگاه جای دیگه و یا روش دیگه ای هم داره؟؟!! ممنونم از نوجه و توضیحاتتون??

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقت بخیر
      توی فرودگاه ایران باید گوشی رو ثبت کنن
      معطلی خاصی نداره
      از فرودگاه بیرون بیان دیگه امکان رجیستری نیست

  19. سلام اگر ی گوشی آیفون دست دوم از آمریکا بیارند و ما بخواهیم فقطط با وات ساپ کار کنیم آیا بازم نیازبه رجیستری داره ممنون میشم جواب بدین

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه رجیستر نکنید خدمات سیم‌کارت رو از دست می‌دین (دیتا، تماس و پیامک)
      انگار که گوشی بدون سیم کارت هست
      باقی موارد کار می‌کنه و مشکلی نیست

  20. سلام با عرض خسته نباشید بسیار سپاسگزارم بابت جواب هاتون جناب بنده یک عدد ایفون میخواهم بخرم xs mac شکسته تاچش بهم گفتن قیمتش یازده میلیونو صد با کارتن و مالکیت بدون مالکیت ۷ تومن، دارن تقلب میکنن چرا باید ۴ تومن پول ریجستر برن

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گوشی که دست دوم باشه به احتمال فراوان رجیستر شده و فقط بحث انتقال مالکیت هست که دیگه بابت اون نباید هزینه‌ای بپردازید

  21. علوی‌مقام

    سلام
    میخوام یه آیفون۸ دست دوم بگیرم.
    که ریجستر نشده، گفتن تا یک ماه دیگه میشه استفادش کرد.
    باید قبل از اینکه برسه به یک ماه ریجسترش کنم که خاموش نشه؟ اگه ریجستر نشه، بدون سیمکارت نمیشه باهاش کار کرد؟
    و سوال آخرم اینکه شنیدم ۲ تومن هزینه ریجستر هست، اعتماد کنم و برای ریجستر کردنش باید هزینه زیادی بدم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      رجیستری برای گوشی نو هست
      دستگاهی که دست دوم باشه یا تا الان آنتنش پریده یا رجیستر شده که فقط باید انتقال مالکیت بدین
      بدون رجیستری هم گوشی خاموش نمیشه! فقط آنتن نداره انگار که یه گوشی بدون سیم‌کارت دارین

  22. وحید اکبری

    سلام دوست عزیز
    یه گوشی آیفون 5s کارکرده که پنج سال پیش خریداری شده رو از آمریکا فرستادن
    نیازی به رجیستر کردن داره؟
    لطفا کامل راهنمایی کنین
    در ضمن کارتون گوشی تو فرودگاه پیش خودم گم شد

    1. مجتبی مسکینی

      سلام دستگاهی که تاحالا توی ایران استفاده نشده باشه نیاز به رجیستر داره و برای این کار هم جعبه گوشی لازمه

  23. سلام وقتتون به خیر من یا آیفون یازده دارم که می خوام ریحستر کنم و به مت گفتن که اگه پاسپورت از خودت باشه قیمت میشه دو میلیون و نیم
    می خواستم ببینم اگه خودم از طریق همین سایت ریحستر کنم بازم باید همین مقدار پولو پرداخت کنم؟
    مرسی از راهنماییتون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      الان یه خورده قوانین تغییر کرده و به راحتی گذشته نمیشه رجیستر کرد اما در هر صورت برای رجیستری باید حق گمرکی رو پرداخت کنین

  24. سلام من می‌خوام یه گوشی آیفون ۶ بخرم که از آمریکا اومده و رجیستر نشده آیا خوبه که بخرم یا نه ؟

  25. من تو کار گوشی هستم خارج از ایران
    امکان اینکه گوشی بیارم ایران و بتونم راه اندازی کنم و ریجستر کنمشون چقدره؟؟؟ چون قیمت گوشی تو ایران خیلی گرونتر از اروپاست و سود خوبی داره…

    ممنون

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید اگه می‌خواهید وارد کننده باشید که باید شرکت ثبت کنید و با مجوز به صورت قانونی گوشی وارد کنید.
      اگر به صورت شخصی می‌خواهید گوشی وارد کنید، قوانین زیادی هست که مانع کارتون میشه، به طور مثال در حال حاضر هر فردی که وارد ایران میشود، فقط میتونه یک گوشی با خودش به کشور وارد کنه
      یعنی شما نمیتونید 20 تا گوشی بیارید داخل کشور و رجیستری کنید و بفروشید، خوب به این شکل شرکت‌های وارد کننده متضرر می‌شوند، افراد عادی فقط میتونند یک گوشی برای خودشون وارد کشور کنند

      1
      3
  26. سلام، گوشی دست دوم آیفون که از کانادا اومده رو باید رجیستر کرد؟ به فعالسازی نیاز داره؟ باید چکارش کنم؟ ممنون از راهنمایی شما

  27. سلام
    من میخوام بدونم اگر سفر داشته باشم ولی بعد از دو هفته یکی برام گوشی بیاره با اون سفری که دو هفته قبل داشتم میتونم گوشی رجیستر کنم یا باید لحظه ورود به کشور رجیستر بشه ؟
    اگر امکانش نیست میتونم از ایران قبل رفتن گوشی بگیرم و‌ بعد از برگشت رجیسترش کنم؟
    و‌ اینکه امکان داره گوشی رجیستر نشده بخرم و رجیستر نشه؟

    2
    4
  28. سلام. من یکی از دوستانم در ژاپن قراره یه گوشی که مال خودش بوده و در حال حار استفاده نمیکنه رو برای من با پست بفرسته ایران. اول اینکه به نظرتون پست ایران قبول می کنه؟ دو اینکه برای رجیستری کارتن نداره ولی کد IMEI رو از قسمت تنظیمات داره. می خاستم بپرسم برای رجیستری میشه کاری کرد یا خیر. ممنون

    3
    4
      1. ممنون از پاسخگویی سریع. ولی هیچ راهی نداره؟ این افراد واسطه که پول دریافت می کنن و رجیستر می کنن رو از کجا باید پیدا کرد؟

        1
        2
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      چنین چیزی امکان پذیر نیست
      اما هستند کسانی که با گرفتن مبلغی به صورت قانونی واستون رجیستر میکنن

  29. سلام یه ایفون ۷ دارم باید ریجستر کنم اما جایی ریجستر نمیکنن میگن باید حتما از فرودگاه ریجستر شه ولی رفتم گفت باید از یه کشور دیگ امده باشیو اینا الان باید چکار کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در حالت کلی خودتون اگه از خارج برنگشته باشین نمیتونین رجیستر کنید اما هستن کسانی که با گرفتن هزینه بالا گوشی رو واستون رجیستر می‌کنن

        1. مجتبی مسکینی

          سلام
          این مدل نیازی به رجیستری نداشته چون قبل از اجرای طرح فعال شده فقط کافیه انتقال مالکیت بدین به خط خودتون

  30. سلام آیفون ۷ دارم که مشکل ای سی باند داره و خیلی وقته ازش استفاده نمیکنم میتونم از کد رجیستریش برای رجیستر کردن آیفون جدید استفاده کنم اگر میشه باید چکار کنم؟ ممنون و تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      خیر هر کد رجیستری برای یک گوشی هست و نمیشه از اون برای دستگاه دیگری استفاده کرد

      1. سلام خسته نباشید . ببخشید یکی از دوستام از المان گوشی ایفون اورده ب ایران ولی تو فرودگاه ریجستری نکرد
        صفحه ی گوشیش ک‌شکست دیگ ازش نتونست استفاده کنه . بعد صفحه ی گوشیشو درست کرد
        فقط صفحه ی گوشی بعد راحت استفاده می‌کرد هم آنتن و هم پیامک بعد از تقریبا یک ماه گفت گوشیم ریجستری میخاد میگه چون تعمیر کردم گوشیم از سرویس ایران خارج شده بعد از تعمیر باز وارد سیستم شد تا ۳۰
        میگه هیچ راهی نداره بجز اینکه ۶ تومن بدم واس ریجستری یا اینک داداشش قراره از ترکیه بیاد ایران اون با پاسش ریجستری کنه

        میخام بدونم دروغ میگه یا ن ؟؟؟؟
        تروخدا جواب بدین

        1. مجتبی مسکینی

          سلام درست متوجه منظورتون نشدم!
          تنها راه قانونی برای رجیستر کردن گوشی توسط شخص، توی فرودگاهه! اگه انجام نشه شاید بشه با مراجعه حضوری به گمرک انجام داد اما قطعی نیست بعضیا میتونن بعضیا نمیتونن
          برای تعمیر هم به فروشنده بگین IMEI رو تغییر نده و همون قبلی رو ست کنه روی گوشی

  31. اعظم صارمى

    با سلام حدود دو سال پیش یه گوشى ایفون Xs همسرم براى من از امریکا اورد ، ولى اصلا ازش استفاده نکردم الان باید ریجستر کنم ، ایا اگر با ورود به کشور میتونم بعنوان گوشى مسافرتى ان را ریجستر کنم

  32. سلام‌ یک دستگاه رو اگر بخوام تو فرودگاه رجیستر کنم باید جعبه و پلمپ‌رو باز کنم یا فقط با imei می شه رجیستر کرد

  33. سلام
    من یه گوشی کادو گرفتم و الان متوجه شدم که رجیستر نشده و فقط دو هفته دیگه فرصت دارم تا رجیستر کنم …
    نمیدونم از کجا خریداری شده..الان باید چه کار کنم؟؟؟

    3
    6
  34. سلام، من گوشی آیفون ٧ داشتم که چند سال تو ایران استفاده کرده بودم ولی براش یه مشکل پیش اومد و بردم اپ استور آلمان و گوشی رو برام عوض کردن، حالا برای این هم باید الان من رجیستر کنم؟ چون گوشی رو نخریدم و به علت خرابی تعویض کردم.

  35. سلام من یه آیفون ۱۱ پرو طرح خریدم از سایت لیموکا
    کد lmel روی کارتن و خود گوشی با هم مطابقت ندارن
    هر کدوم از کد هارو هم برای ریجستری وارد کردم میگه نا معتبره.چی کار باید بکنم.لطفا پاسخ بدین
    تشکر

  36. سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون. یه سوال داشتم.
    من یه گوشی آیفون به شکل اینترنتی خریدم و به من گفتن کد فعالسازیش روی خود جعبست. دقیقا کجای جعبه؟!!!

  37. سلام میخام یک آیفون 11 پرو مکس بگیرم… فروشگاه اینترنتی هس.غیر ریجستر و هم ریجستر شده اش رو میده ولی با 3 تومن اختلاف قیمت..به نظرتون چکار کنم؟؟

    1
    4
  38. سلام وققتون بخیر. من میخوام از دبی گوشی ایفون وارد کنم بعد برای ریجستر هر گوشی باید از یه پاسپورت که طی یک ماه سفر خارج از کشور داشه استفاده کنم یا روشهای دیگهی دارم ممنون میشم از پاسختان

  39. سلام من چند ماهه قبل یه سفر خارجی داشتم وقتی اومدم ایران روی پاسپورتم یه کد فراگیر درج شد که با ان میتوانستم یه گوشیرو ریجستر کنم اما چند جا رفتم گفتن باید چند روز صبر کنی خب لاخره هر جا رفتم همینو گفتم حالا چند ماه گذشته بازم امکانش هست باهاش یه گوشیرو ریجستر کرد ممنون میشم اگه جواب بدین

  40. مسعود اقایی

    سلام.میخوام گوشی ایفون ۱۱پرو بخرم،شرکت با کد ریجستری بخواد بده،سه میلیون اختلاف پرداخته. ایا میشه با قیمت بدون ریجستر سفارش بدم،بعد خودم رایگان ریجستر کنم؟

  41. سلام ببخشید
    یه گوشی ایفون ١١ از دبی خریدم قراره برام بفرستن
    می خواستم بدونم هزینه باید برای ریجستریش کنم یا به همین روش میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH