اپل در حال توسعه پنل‌های میکرو LED برای اپل‌واچ‌ها و ابزارهای واقعیت‌ افزوده است

مطابق ادعای تحلیل‌گر ارشد وب‌سایت DigiTimes یعنی لوکین لین، اپل در حال همکاری با کمپانی تایوانی TSMC به منظور تولید پنل‌های میکرو LED با ابعاد کوچک برای اپل‌واچ‌های آینده و دستگاه‌های مرتبط با واقعیت‌ افزوده (احتمالا عینک‌های واقعیت‌ افزوده) است.

آینده فناوری نمایشگرها به پنل‌های میکرو LED تعلق خواهد داشت. این پنل‌ها به عنوان نمونه ارتقا یافته فناوری اولد به صورت گسترده در اسمارت‌فون‌های رده بالا مورد استفاده قرار گرفته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به گوشی‌های جدید گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ اشاره کرد. تفاوت اصلی میان این دو فناوری آن است که نمایشگرهای میکرو LED از مواد اولیه متفاوتی ساخته شده‌اند و از زوایای دید و کیفیت رنگ بهتری برخوردار هستند.

نمایشگرهای میکرو LED می‌توانند در دو اندازه 1.3 تا 1.4 اینچی و 0.7 تا 0.8 اینچی تولید شوند که نمونه اول در مدلی از اپل‌واچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه دوم برای گجت‌های پوشیدنی واقعیت‌ افزوده در نظر گرفته شده است. به گفته آقای لین، تولید این پنل‌ها برای اپل‌واچ احتمالا در اوایل سال جاری آغاز خواهد شد. این در حالی است که هیچ‌گونه برنامه‌ریزی زمانی برای تولید نمونه‌های کوچک‌تر وجود ندارد.

اما هم‌چنان در زمینه تولید این نوع پنل‌ها یک مشکل اساسی با نام هزینه تولید وجود دارد. هزینه تولید یک پنل میکرو LED حدودا 4 تا 6 برابر بالاتر از یک صفحه اولد است. در حال حاضر پنل‌های اولد در اپل‌واچ‌ها و آی‌فون‌های اپل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. طی چند سال نخست تنها می‌توان انتظار مشاهده پنل‌های میکرو LED در دستگاه‌های ممتاز را داشت و سپس به تدریج شاهد استفاده از آن در سایر دستگاه‌ها خواهیم بود.

3 در مورد “اپل در حال توسعه پنل‌های میکرو LED برای اپل‌واچ‌ها و ابزارهای واقعیت‌ افزوده است”

  1. اپل واچ خیلییی گرونه نسبت ب امکاناتی که میده اصلا ارزش خریدن نداره حالا صفحه نمایش هر کیفیتی که میخواد باشه اصلا مهم نیست برای یه ساعت هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH