6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن روبیکا استفاده نکنیم

اپلیکیشن روبیکا که در ایام نوروز 97 به کاربران ایرانی معرفی و عرضه شد، حواشی زیادی به همراه داشت و در چند روز گذشته نیز از سوی گوگل پلی به عنوان یک اپلیکیشن ناایمن شناخته شد. در مجموع روبیکا بیش از آنکه به دلیل امکانات و خدماتی که به کاربران ارایه می‌دهد شناخته شود، به حواشی موجود در آن معروف بوده و بحث‌هایی که بر سر امنیت این اپلیکیشن وجود داشته، موافقان و مخالفان زیادی دارد که حال ما قصد داریم به بیان دلایلی بپردازیم که استفاده نکردن از روبیکا را توجیه می‌کند.

این اپلیکیشن با یک بودجه عظیم تبلیغاتی پا به عرصه گذاشت و در سال‌های گذشته مورد حمایت همه‌جانبه قرار داشت و در سریال‌های مختلف رسانه ملی و همچنین تبلیغات محیطی معرفی شد تا تقریبا همه حداقل اسم آن را یکبار شنیده باشند! با این همه روبیکا نیز معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

این مقاله در آبان ۱۴۰۱ به‌روز شد.

اعتمادی به روبیکا نیست!

از همان ابتدای شروع فعالیت روبیکا، بحث‌های زیادی در مورد امنیت آن مطرح شد. در آن روزها اخبار بسیار زیادی از دسترسی روبیکا به اپلیکیشن‌های دیگر به گوش می‌رسید و دسترسی‌های غیرمعقول به تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها در سال‌های اخیر خبرساز شده بود. معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا بارها به تخلفات روبیکا اشاره کرد و در نهایت مجوز فعالیت روبیکا باطل شد!

در همان روزهای سال ۱۴۰۰ خبر ساخت اکانت‌های جعلی افراد معروف در روبیکا منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که روبیکا بدون آنکه افراد معروف و سلبریتی خبر داشته باشند، برای‌شان اکانت ساخته بود و به آن‌ها تیک آبی هم داده بود! موردی که تقریبا تمام قوانین را زیر پا می‌گذارد.

در آبان ۱۴۰۱ نیز سپر دفاعی گوگل پلی به این اپلیکیشن ایراد گرفت و آن را به عنوان یک بدافزار جاسوسی معرفی کرد. این موضوع ظاهرا توسط فروشگاه نرم‌افزاری مایکت هم مورد تایید قرار گرفت که البته هنوز هم اخبار ضد و نقیض زیادی درباره آن منتشر می‌شود.

حال با کنار هم قرار دادن این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که روبیکا تخلفات بسیار زیادی داشته و همیشه حواشی زیادی را به خود دیده است و دلیلی ندارد که با اطلاعات و امنیت خودتان دو دستی بازی کنید و از آن استفاده کنید. در واقع اپلیکیشنی که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به نمونه‌های خارجی موفق همچون تلگرام و اینستاگرام دارد، بارها در رابطه با دسترسی‌های عجیب آن صحبت شده، برای دیگران بدون خواست آن‌ها اکانت ساخته و امنیت آن توسط هیچ سازمان یا سرویس بین‌المللی تضمین نشده و… ارزش ریسک کردن و استفاده را ندارد! به قول معروف، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!

نقص‌های عمده اپلیکیشن روبیکا

یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از اپلیکیشن روبیکا، کامل نبودن بخش‌های مختلف آن است که باعث می‌شود روبیکا صرفا یک اپلیکیشن نیمه کاره به نظر برسد و در مواردی که مدعی است، نتواند نیازهای کاربران را برطرف کند. به طور مثال برای تماشای فیلم و سریال در روبیکا نیازی به خرید اکانت نیست و تصور می‌کنید که رایگان است اما امکان تماشای آن‌ها با اینترنت وای‌فای یا رایتل وجود ندارد و باید حتما از اینترنت ایرانسل یا همراه اول استفاده کنید و هزینه دیتا با شما خواهد بود!

از دیگر ضعف‌های موجود در زمینه محتوای این اپلیکیشن کامل نبودن محتوای ویدیویی ارایه شده توسط تامین کنندگان آن است. بر خلاف ادعای مسئولین روبیکا، همه سریال‌ها و فیلم‌های پرطرفدار در این اپلیکیشن وجود ندارد و یکجا جمع شدن 10-12 اپلیکیشن در یک برنامه صحت ندارد.

به طور مثال سریال‌های پرطرفداری مانند شهرزاد و خون سرد یا بسیاری از فیلم‌های سینمایی روز دنیا در روبیکا وجود ندارند و صرفا فیلم و سریال‌هایی در روبیکا دیده می‌شوند که اصولا با کمی جستجو می‌توان نسخه‌های رایگان آن‌ها را (رایگان و قانونی) پیدا کرد.

 

 

یا مثلا در بخش پیام‌رسان آن که یک کپی از تلگرام بوده، تقریبا هیچ‌کدام از قابلیت‌های تلگرام موجود نیست و صرفا از لحاظ ظاهری شبیه آن طراحی شده که خیلی عجیب است. یعنی شما نمی‌توانید نظرسنجی بگذارید و یا اطلاعات خاصی از فعالیت اعضا در کانال‌ها موجود نیست. این موضوع در بخش روبینو نیز دیده می‌شود. روبینو در واقع یک کپی ظاهری از اینستاگرام است که هیچ قابلیتی را در اختیار شما نمی‌گذارد. حتی یک بخش insight جزئی هم موجود نیست؛ یعنی شما متوجه نمی‌شوید که پست شما در کجا بیشتر دیده شده و از کجا ورودی داشته! موردی که برای ادمین‌ها مشکل بسیار بزرگی به شمار می‌آید و عملا نمی‌توان تحلیل درستی از پیج داشت!

چه کسی روبیکا را ساخته است؟

از همان روزهای ابتدایی رونمایی از روبیکا، اطلاعات شفافی در خصوص سازنده یا سازندگان آن منتشر نشد. تنها می‌توان به توسکا اشاره کرد که به عنوان توسعه دهنده روبیکا معرفی شده است.

از روز اول تا به الان نام‌‌های بزرگی همچون توسکا، همراه اول، ایرانسل و دیگران به عنوان سازندگان، حامیان و سهام‌داران روبیکا مطرح شده‌اند. به صورت کلی ابهام زیادی در این مورد وجود دارد و هیچ چیز شفاف نیست. مثلا در ویکی‌پدیا آمده که پیگیری‌ نام مجموعه‌های سهامدار روبیکا در نهایت آن‌ها را به هلدینگ تدبیر و ستاد اجرایی فرمان امام رسانده است. موردی که در پیام‌رسان‌های خارجی دیده نمی‌شود. مثلا ما همین حالا می‌دانیم که جک دورسی مالک توییتر بود و آن را به ایلان ماسک واگذار کرده یا فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام زیر نظر متا و مارک زاکربرگ فعالیت می‌کنند یا حتی تلگرامی که برای پاول دورف است؛ اما روبیکا برای چه کسی است؟ حتی در جایی از وب‌سایت ساده و رسمی روبیکا نیز به این مورد اشاره نشده است.

در مورد سوابق این شرکت‌ها موارد زیادی را می‌توان مطرح کرد ولی نکته مورد بحث ما در این مطلب، مبهم بودن متولیان روبیکاست که این تفاوت‌ها و تناقض‌ها، ما را بیش از آنکه به خدمات ارایه شده در آن جلب نماید، به ترسی وا می‌دارد که ناشی از در اختیار قرار گرفتن اطلاعات شخصی کاربران در روبیکاست.

عدم حضور افراد محبوب و برنامه‌ها

مسئولین اپلیکیشن مدعی شده‌ بودند که هنرمندان و افراد شناخته شده به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند، اما بررسی‌های ساده ما نشان می‌دهد که روبیکا شما را صرفا با یک فن پیج طرف می‌کند و در خوشبینانه‌ترین حالت، پست توسط یک ادمین مشترک اختصاصی برای تمامی صفحات موجود منتشر شده است. گرچه قبلا هم خبری نبود اما بعد از ماجرای اکانت‌های فیک افراد محبوب، دیگر حتی رد پای یک سلبریتی هم در روبیکا دیده نشده است. یعنی شما در این شبکه اجتماعی نمی‌توانید با افراد محبوب‌ ارتباط برقرار کنید و پست‌های آن‌ها را دنبال کنید. علاوه بر اشخاص، شما حتی پیج‌های خیلی زیادی از شرکت‌ها را نیز نمی‌بینید. کلا خیلی‌ها به صورت رسمی در روبیکا فعالیت نمی‌کنند.

یادتان نرود که در روبیکا و سایر شبکه‌های اجتماعی ایرانی طبیعتا خبری از افراد خارجی هم نیست! اگر طرفدار یک فوتبالیست یا هنرمند خارجی هستید و یا مثلا می‌خواهید پیج یک خودروساز محبوب و بزرگ را دنبال کنید، روبیکا به درد شما نمی‌خورد و شما صرفا با یک سری پیج داخلی محدود مواجه خواهید بود.

در روبیکا رقابتی وجود ندارد

یکی از بحث‌های مهم در رابطه با بخش ویترین روبیکاست. در واقع ویترین همان اکسپلور اینستا بوده که پست‌های منتشر شده را به همه مخاطبان نشان می‌دهد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یکی از بهترین راه‌های جذب فالور همین ویترین است اما ظاهرا روند ورود پست‌ها به ویترین خیلی شفاف نیست. روبیکا در این خصوص می‌گوید:

پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مثل تعداد لایک، بازدید، کامنت، دنبال‌کنندگان صفحه منتشرکننده و… در بخش ویترین قرار می‌گیرند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود اما، به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و… بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود.

با اینکه همین بخش بسیار مبهم است اما ظاهرا شما اول باید خودتان پیج‌ را رونق دهید تا لایک و کامنت و ویو بگیرید و سپس منتظر بمانید تا شاید پست‌ها در ویترین دیده شوند! در نهایت هم اطلاعاتی از ورود پست‌ها به ویترین در دسترس نیست و متوجه نمی‌شوید که چند نفر از ویترین پست شما را دیده‌اند! جدای از این مورد، ظاهرا برخی پست‌ها بدون دلیل خاصی در ویترین به نمایش در می‌آیند. همین موضوع رقابت را در روبیکا بی‌معنی می‌کند. بر خلاف اینستاگرام که رقابت بسیار خوبی بین پیج‌ها در میان است، در روبیکا می‌توان با داشتن یک رابطه ساده پست‌ها را به ویترین برد!

عدم امکان برقراری تماس تصویری

یکی از ویژگی‌های بسیار محبوب پیام‌رسانی همچون واتساپ، امکان برقراری تماس تصویری است. جایی که شما می‌توانید با دوستان خود در سراسر دنیا به صورت تصویری صحبت کنید. حالا سراسر دنیا که پیشکش، با روبیکا حتی نمی‌توان با کسی که در کنارتان نشسته هم تماس تصویری بگیرید چون اصلا چنین ویژگی در روبیکا وجود ندارد. در واقع روبیکا که خودش را دریایی از امکانات معرفی کرده، یک تماس تصویری ساده ندارد…! بنابراین حتی اگر تمام موارد دیگر اشاره شده را فاکتور بگیرید باز هم روبیکا جایگزینی برای واتساپ یا تلگرام نخواهد بود.

شما اشکالات و دلایل استفاده یا استفاده نکردن‌تان از اپلیکیشن روبیکا را در بخش نظرات مطرح کنید.

405 در مورد “6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن روبیکا استفاده نکنیم”

  1. سلام من تو روییکا مشکل محدودیت کامنت رو پیدا کردم اصلا هیچ چیزی برام نیومد که نوشته باشه محدود شدید هر چی میخوام کامنت رو ارسال کنم نمیره از دوستام پرسیدم گفتن محدود شدم بعد رفتم گوگل زدم نوشته بود باید یه پست بزاری که محدود شدی بقیه هم برات کامنت بزارن و لایکت کنن این کار رو کردم ولی فایده ای نداشت یه لحظه اومد بعد دوباره رفت ممنون میشم یکی کمکم کنه

    1
    10
  2. سلام من باید برای تماس با پشتیبانی کدام گزینه را انتخاب کنم
    من حالت دومرحله ای روبیکا رو فعال کردم و حالا رمزش یادم نیست الان باید چیکار کنم خواهشا ج بدید

    1
    5
    1. سلام،. تو مرحله تایید دو مرحله ای گیر کردم رفتم ستینگ گوگل و اوکی کردم دو مرحله ای رو منتها ایمیل رو نمیفرسته spamیاهمون هرزنامه رو هم چک کردم چیزی نمیاره

  3. سلام
    من نمی تونم کامنت بزارم میگه استفاده بیش از حد مجاز چطوری باید این مشکل رو بر طرف کنم؟؟؟
    لطفا اگه کسی میدونه بگه!!

    1
    10
  4. روبیکا یه دزده الکی تبلیغ میکنه که رایگانه ولی تمام حجم بسته رو میخوره و هیچکسم پاسخگو نیست حتی پشتیبانی هم نداره

    2
    16
      1. همشون دروغ میگن
        هیچکدوم فیلتر نشدن چون اکانت رو میشه مسدود کرد ، فیلتر واسه سایته کارشناسای لعنتی

  5. منم پیجم مسدودشده اینم ایدیم دوستان بهم پیام بدین تاازمسدودی دربیام هوای هموداشته باشیمM3A3S313

    3
    11
    1. شما هررررچقدرم موازب بسته‌ت باشی فایده نداره ،

      اولا باید مواظب باشی نه موازب ،

      دوما بهتره بجای اینکه مواظب باشی ، کمتر مصرف کنی

      نظرت چیه؟؟؟

  6. گفتم از نرم افزار ایرانی و وطنی استفاده کنم، خواستم کانالی در پیام رسان روبیکا بزنم، پشیمون شدم چون اولا نمیشه کانال رو خصوصی کرد تا هرکسی بدون اجازه مدیر، عضو نشه، ثانیا اگر کسی عضو کانالت بشه یا خودت عضوش کنی، دیگه نمیتونی از کانالت حذفش کنی (گزینه ای به نام حذف از کانال نداره). کل برنامه رو هم زیر و رو کردم، از پشتیبانی و پاسخ به سؤالات و ایرادات کاربران خبری نیست. فقط یک شماره تلفن گذاشتن که اون هم تماس برقرار نمیکنه

    2
    20
  7. محمد رضا مومنی

    از نظر من که افتضاحه چون نمیتونم وارد روبیکا شوم چرا ازش اومدم بیرون لطفاً راهنمایی کنید داشتم کار میکردم که پرید بیرون و هرچی وارد میشم نمیشه

    2
    14
  8. من خیلی راضیم ار روبیکا اگه میخاین رایگان بشه باید یه رمزی رو بزنید که رایگان بشه البته فقط میتونید فیلمای کانال وعکساش واهنگاش و بازی هاش رو رایگان ببینید تو ویترین اینترنت مصرف میکنه

    16
    14
  9. روبیکا و توسکا با پول بیت المال دارن تبلیغ می شن وگرنه مالکش معلوم بود.حتی در سایتش هم نام مالکش و یا نماد اینماد نداره

    2
    16
  10. من که بابام با بسته نت صفر رفت داخل بالا نیومد الکی نگین که رایگانه!
    کسب درآمد از محتوا رو نمیدونم بنظر من کسب درآمد از محتوا خوبه این آپشن رو پیام رسانای دیگه ندارن و گزینه خوبیه برای اینکه درآمدها از ارتباطات اینتنتی توی جیب کسی بره که داره زحمت میکشه و محتوا ارائه میده ولی به شرط اینکه مثل سایتای کلیکی نباشه که به ازای هر بازدید 100 ریال بده! و فقط وقت مارو تلف کنه!
    و اینکه باید قابلیت پیام دادن بدون دونستن شماره رو داشته باشه ، بلاخره اگر کسی شغلش مجازی باشه نمیشه که صرفا با داشتن شماره مخاطب تبلیغات کنه! چون معمولا افراد شماره تماس دوستان و اشنا ها رو دارن و همه اینجوری نیستن که هزارن نفر دوست و آشنا داشته باشن!
    باید قابلیت تبلیغات رایگان داشته باشی بطوری که هزاران نفر آشنا و غریبه تبلیغ کانال و گروه مارو بتونن ببینن و اگه دوست داشتن واردش بشن و در کنارش قابلیت ارسال گزارش رو داشته باشه تا اگر کسی غیر اخلاقی فرستاد یا مزاحم شد بسته به تخلفش مثل تلگرام یه مدت ریپورت باشه و نتونه به کسی پیام بده و اگر از حد گذروند و فعالیت خطرناک کرد مثلا یک سال ریپورت بشه یا اکنتش تا یک سال مسدود بشه!

    3
    28
  11. سلام.من اشتراک خریدم دو دفعه ولی از حجم بستم کم کردهمتاسفانه.اینترنتم ایرانسل هست و با اینترنت ایرلنسل وارد شدم و ولی نمیدونم چرا با وجود اینکه اشتراک تهیه کردم بازهم از هنگام تماشای فیلم از حجم بستم کم کرده

  12. حسن بابایی چگینی

    سلام من الآن دو هفتس از روبیکا یک دفعه پرید بیرون شمارمو وارد میکنم اصلا نمیره توش ک کد فعالسازی بیاد لطفا کمکم کنید مشکل از چیه

    29
    1. فیلتری
      وقتی یکی زیاد بلاک میشه فیلتر میشه آدم ها باید به اکانت روبیکای فرد فیلتر شده پیام بدن تا از فیلتری در بیاد

      1
      14
      1. من حتی محتوا نامناسب هم نداشتم!!!!
        الان از کجا اونایی که گزارش دادنو پیدا کنم؟؟؟
        و اینکه هیچ راه دیگه ای نیست؟؟؟

        17
  13. اونایی ک میگن اکانتشون دیگه وارد نمیشه و کد نمیده فیلتر شدن…
    روبیکا واقعا مسخرس یه هفته نیس خط اصلیمو فیلتر کرده دوباره خط گزاشتم اونم فیلتر کرد

    2
    43
  14. اقا چقد مسخرس دوبار با دوشماره مختلف مسدود شدم دیگه شمارم بالا نمیاد
    یه شمارم از پارساله مسدود شده ولی هنوز بالا نمیاد
    میخاید از تلگرام تقلید کنید حداقل مسدردمون کردید بعد یه ماه بازمون کنید نع کع تا اخر عمر شمارم بالا نمیاد???

    2
    67
  15. یه دفعه از اکانت روبیکا خارج شدم حالا هر چی شمارمو میزنم نمیتونم وارد بشم اصن کد هم برام نمیاد لطفا یکی راهنماییم کنه من ادمین کانالم حتما باید برم تو روبیکا چرا خراب شده اصن یکی راهنمایی کنه!

    3
    68
    1. مهم ترینشو نگفتین اینکه اگه کاربری وارد شه دیگه نمیتونه اکانتشو پاک کنه این بنظر من یکی از بزرگترین معایبش هست من میخوام سیم کارتمو به یه نفر دیگه بدم و نمیتونم دیلت اکانت کنم یعنی بعد از من اون فرد به اکانت روبیکای من دسترسی خواهد داشت خواهشا پیگیری کنین این چ وضعشه اخه الان من باید چیکار کنم؟؟!!!!

      4
      79
      1. تنها راهش اینکه تمامی کانالها و پیچهای که داشتین رو حذف کنید واگه کانالی عضو هستین لفت بدین

        روبیکا فعلا تا این تاریخ، حذف حساب کاربری نداره

    2. عزیزم تو اپلیکیشن روبیکا همین چیزها هست.من هم می خواستم نصبش کنم ولی یکی از دوستام گفت که این اپلیکیشن کاربر را هک می کند برای همین هم از نصبش پشیمون شدم.اگر دخترت شماره تلفن داره برو براش یه شماره ی دیگه بگیر و به طور کلی گوشی و یا سیستمش را عوض کن.و همچنین یک آدرس ایمیل جدید براش بگیر.اینطوری امنیت بیشتر میشه

    3. سلام اگه از توی اکانت تهدید کرده یعنی هک شده ولی اگه بیرون اکانتش گفت خطری نداره چون بعضی ها همینجوری تهدید میکنن از کانال های هکری هم دوری کنید

    4. اگه کد روبیکا و شمارتون رو نداشته باشه هیچ کاری نمی تونه انجام بده و اگر هم هم کنه ازش شکایت کنید

    5. چی نوشته براش؟؟
      اگه از این چرت و پرتا که هکش میکنم و این حرفا نوشته بهش گوش نکنین
      فقط تایید دومرحله ای کنین

  16. ترا خدا کمک کنین چن وقط پیش یهو از اکانتم پرید بیرون هرچی شمارمو میزدم که بخوام ورود را بزنم میزدم رو ورود پایین شماره یک دور دور خودش میچرخید بعدا دوباره میزد ورود کمک کنین تراخدا پشتیبانییییییییی کمک از یکی پرسی نوشته بود پشتیبانی روبیکا گفت هک شدی نمیدونم جریان چیه خیلی نگرانم کمک کنین تراخدا

    25
    218
      1. من اصلا روبیکم بالا نمیاد،خودش از برنامه خارج میشه….چرا اینطوری شده؟؟؟
        خیلی حذف و نصب کردم بازم همینه

        8
        25
        1. با پشتیبان روبیکا به آدرس@username

          تماس بگیرید، هر چند مسدودیت در روبیکا دائمی و همیشگی است و هر کی مسدود بشه باید با یه سیمکارت دیگه بیاد روبیکا،اینهایی که میگن نمیدونم 50 تا پیام انگلیسی و… اینا همش سرکاریه، نرید دنبالش از من گفتن

          1
          17
    1. اکانتت فیلتر شده گلم یا بی از هد گزارش شدی یا فیلم پورن لود یا دانلود کردی من خودم 2تا اکانتم فیلتر شده

      6
      47
        1. سلام
          ببخشید چند وقته روبیکای من خراب شده
          خود به خود میزنه آنلاین و با اینکه من آنلاین نیستم اون تایم
          نشست های فعال هم نگاه کردم فقط خودم توی اکانتم هستم
          باید چیکار کنم ؟ این باگ خود روبیکاست؟

          1
          7
      1. من که خودم یک فرد مذهبی هستم اتفاقا داریم ضد اینطور مساِل فعالیت می کنیم ولی باز هم روبیکا نمی گذارد وارد شوم. تاسف بار است الان فقط دلم می خواهد با مدیریتش ارتباط برقرار کنم و دلم را خالی کنم. اعصاب نگذاشته

        2
        32
    2. سلام کمک کنید لطفا برا منم همین مشکل پیش اومده
      خواهش میکنیم ازتون کمک کنید حداقل برنامه ای ک تحویل دادین پشتیبانیمون کنین

      3
      23
    3. واقعا که! این مشکل اصلا به مسدودی حساب مربوط نمیشه چون برای منم پیش اومده الان اونم نه یکی سه تا. پس میتونم بگم که هک شدیم رفت.

      4
      13
    4. سلام لطفا باشماره دیگر دوباره ثبت نام کنید ولی این بار در تنظیمات گزرواژه ی دوم را فعال کنید تا امنیت شما بالاتر رود .

      13
      1. بابا همش جاسوسی هست . وقتی سازندش معلوم نیس دیگه معلومه .از طرفی هیچ کاری در ایران بدون مزد نیس

        1
        20
    5. منم دیدم صفحه روبینوم نمیاد، رفتم بیرون و دوباره شماره تلفنمو وارد میکنم و هرچی میزنم رو وردو نمیاد

      12
    6. روبیکا اصلا پشتیبانی اداره واکه کسی هم اومد و گفت از پشتیبانی اومدن شمارتونو واد نکنین چون هک میشید ۵بار هکم کردن

      1. اگه یهو افتادی بیرون دو دلیل بیشتر نداره، یک، یا مطالب غیر.. یا پولی منتشر کردی و… یا خلاف قوانین

        دوم یا اینکه به احتمال زیاد هک شدی، اگه مطالب خلاف روبیکا منتشر نکردی

      2. دوست عزیز روبیکا پشتیبان داره، اما یادتون باشه یه سری افراد با اسم پشتیبان روبیکا داخل پی ویتون میان و یه پیام میفرستن مثلا، طی اتفاق گذشته و….

        اینهاهمون هکر هستن و کارشون دزدیدن اطلاعات و حساب کاربری شماست، هرگز به اینجور افراد نکنید چون حسابتون رو دائمی میدزدن و تمام

        تنها پشتیبان واقعی روبیکا

        @Username هست، نمیدونم چرا اطلاع رسانی نمیکنن که همه بدونن

        یادتون باشه پشتیبان واقعی روبیکا، تیک آبی داره و پشتیبان تقلبی و فیک فاقد تیک آبیست

        پشتیبان واقعی روبیکا هرگز وارد پی وی شما نمیشه و از شما کد فعالسازی و… نمیخواد

        2
        11
    7. سلام منم همین مشکل رو دارم به همه توصیه میکنم ضد فیلتر یا ضد هک روبیکا داشته باشید یا روی اکانت ویروس نصب کنید که اگه هک شدی گوشی طرفی که هکت کرد بسوزه برای حل کردن این مشکل خیلی سخته ولی تو گوگل سرچ کنید شاید باشه اگه خواستین تو اپارات من ویدیو شو گذاشتم میتونید ببینید . ممنون

      1. سلام چطوری باید ضد فیلتر رو بگیرم از کجا باید چیکار کنم که فیلتر نشه حسابم
        برای برگرداندن کانال فیلتر شده راهی هست؟!

    8. اره
      هک شدی
      توسط یه هکر حرفه ای هم هک شدی
      اون تورو هک کرده و بعد حساب کاربریتو تایید دومرحله ای کرده
      دوستان یه توصیه میکنم خواهشا گوش کنین
      یه نفر میاد پی ویتون که پروفایلش عکس روبیکاست و بیوگرافیشم جلوگیری از فیلترینگ و هک شدن افراده
      بهتون میگه که طی اتفاقات مشکوکی که طی ۲۴ ساعت اخیر داخل حساب کاربریتون افتاده فهمیدن که میخاینهک بشین
      بعد میگه شماره تونو براش بفرستین و اونا هم براتون یک کد میفرستن که هک نشین
      ولی وقتی که شما شماره تونو میفرستین اونا با یه گوشی شماره تونو میزنن و روبیکا نصب میکنن
      بعد درخاست کد میکنن از روبیکا و روبیکا یه کد برای فعال سازی برای شما میفرسته که اون فرد بلافاصله میاد پی وی شما و میگه که کدی که براتون فرستاده رو براش بفرستین
      اون کدو میزنه و تمام
      شما هک میشین
      البته بعضی هکرا حرفه ای نیستن و شما رو تایید دومرحله ای نمیکنن و این خیی خوبه
      چون شما میری قسمت تنظیمات ، بعد میری حریم خصوصی و بعد میری دستگاه های فعال ، بعدشم همه رو بیرون میکنی
      اما اگه تایید دومرحله ای تون کرده باشه دیگه هیچ وقت نمیتونین اون حساب کاربری رو بر گردونین

      برای اینکه هیچ کس به هیچ وجه نتونه هکتون کنه حساب کاربری تونو تایید دومرحله ای کنین
      برای این کارم برین تنظیمات
      بعد حریم خصوصی
      بعدمتایید دومرحله ای
      موقع کد دادنم سعی کنین هم عدد بدین هم حروف که هک کردنش خیلی سخت باشه
      ولی کدو یه جای امن بنویسین تا یادتون نره و اگه خاستین حساب کاربریتونو روی یه گوشی دیگه راه بندازین و اون کدو ازتون خواست گیج نشین

      شرمنده خیلی طولانی شد ولی اطلاعاتی بود که خیلی به دردتون میخورد

      2
      20
      1. بله دقیقا، همینطوره

        اگه رمزی که میدی فراموش بشه اکانت بازیابی نمیشه حواستون باشه به این قضیه

      2. دوست عزیز روبیکا هک نمیشه فقط از طریق شماره وارد میشن اینقد نگین رو بیکا هک میشه فقط از طریق و بیکا و کد وارد میشن لطفا اینقدر نگین و وقتی از برنامه نویسی سر در نمیارین کامنت نزارین

        2
        1
    9. اگه یهو افتادی بیرون دو دلیل بیشتر نداره، یک، یا مطالب غیر.. یا پولی منتشر کردی و… یا خلاف قوانین

      دوم یا اینکه به احتمال زیاد هک شدی، اگه مطالب خلاف روبیکا منتشر نکردی

    10. با یه شماره دیگه وارد بشو و با اون شماره گزینه دعوت از دوست رو بزن و لینکو بده تو تلگرام یا واتس آپ و برو توش به دوستان بگو ۱۱ پیام انگلیسی بدن بهت

  17. مهمترینشو ننوشتین اینه که اول رایگان بود ولی حالا با جذب مخاطب دیگه رایگان نیست که نیست ده برابر اینستا هم بسته میخوره

    20
    366
    1. بخش روبینو قبلا رایگان بود اما الان بخش پیام رسان همچنان رایگان هست ولی به هر حال حق با شماس….

      11
      43
      1. اصلا هم بخش پیام رسانش رایگان نیست فقط ارسال پیام متنی و تصویر رایگان، دیگه نه موزیکی نه فیلمی نمیشه دانلود کرد، شما الان ببین میتونی کلیپ دانلود کنی، آپلود فیلم و موزیک کاملا پولی شده واقعا مسخرست

        10
        36
  18. کاری به تحلیل شما ندارم.ولی اگر کنترل هم میشوم.دوست دارم نیروهای امنیتی خودمان به صفحاتم دسترسی داشته باشند،تا سرویس اطلاعات اسراییل.دوما.اینستگرام وتلگرام که مالکانش دشمن قسم خورده نژاد ایرانی هستند.وسرورهایشان خارج از ایران است.هر پیام وعکسو کلیپی که ازطریق اینستا وتلگرام میفرستیم اول به امریکا میره.بعد به دست طرف میرسه.

  19. سلام
    من روبیکام کند شده بود از حساب کاربریم خارج شدم ک دوباره نصب کنم اماالان کد فعال سازی برام نمیفرسته رو گوشیای دیگ ام امتحان کردم برااوناام نمیاد اگ میتونید راهنمایی کنید ممنون

  20. سلام
    من همه فیلم ها را نگاه کردم کاملا رایگان بود.
    شارژ و اینترنت خطم را صفر کردم تموم شد ولی باز واسم فیلم ها را نگاه میکردم و کاملا رایگان بود . نمیدونم چرا دیگه نمیشه دانلودش کرد بهترین برنامه بود .

    1
    2
  21. من روبیکا رو نصب‌کردم ی جاهایی اینترنت وصله میری صفحه باز میشه قسمت روبینو میری صفحه سفید چیزی لود نمیشه قسمت ویترین هم لود نشد از ۷۸۰ گرفتم نصب کردم نشد از گوگل پلی گرفتم نشد من موندم . اخرش پاک کردم فقط بخاطر اینکه ایراد نرم افزاریش در حد باگ نیس اساسیه

  22. چراصفحه روبینوم نمیاد بالا چهارهفتس اینجوریه لدفا رسیدگی کنیددیگ این چ وضعشع اه بعضیامیگن مسدودیت داعمیه لدفادرستش کنیدب روبیکا خعلی نیازداررررررم ممنون میشم ب ایمیلم پیام بدیدتامطلع شم

  23. سلام بنده فقط مشخص نبودن متولی آزارم داد به مشکل بر خوردم به پشتیبانی نرم افزار زنگ زدم گفتن ما پشتیبانی نیستیم نرم افزار یک چیز نوشته‌ در پاسخ یک چیز دیگه ای میگن بقیه دیدگاه‌ها هم25 درصد باهاش موافقم تمام نرم افزارهای ایرانی فقط باید پول خرج کنی

  24. من به همه میگم که روزای اول روبیکا یه اپ تقریبا مستقل و با طراحی کمی متفاوت بود اما الان شده کپی اینستا گرام من بین روبیکا و انستاگرام حتما اینستا گرامو انتخاب میکنم چون ادمای معروف تری توش هست
    اینا یه طرف ماجراست که الان هچ تفاوت با انستاگرام پیدا نکرده . بحث از اونجا جالب میشه که خلاقیت ما شده کپی بردار ی از اپ خارجی اون اوایل روبیکا بهترین پست روز رو توی وتترین میذاشت ولی الان شده ویترین اختصاص عین اینستاگرام

  25. چرا روبیکا تنظیمات نداره مثلا دانلود خودکار رسانه؟ وقتی تو یه کانال می ری خودکار تمام عکس ها دانلود میشه که هم از نت مصرف میکنه و هم حافظه گوشی رو سریع پر میکنه

  26. رامبدجمالی

    روبیکا کلاهبرداری به روش ایرانی . چندین بار برنده شدم هنوز هیچ پولی برام واریز نکردن در یکی از مسابقات ریاضی 5 میلیونی فقط دو نفر موندیم یعنی نفری 2/5 میلیون اون حتی به حساب کاربری من هم اضافه نشد هیچگونه تماسی هم نمیشه باهاشون گرفت فقط یک تلفن هست که جواب نمیدن یکماهه دنبال این هستم چطور پیداشون کنم نمیشه. درضمن پول دوستان منو هم واریز نکردن هر کدوم بالای سه میلیون طلب دارن
    از اینکه به مدیریت سایت دسترسی نداریم جای شبهه است چطور سایتی که تراکنش مالی داره مسئولش مشخص نیست
    کلاهبرداری های داخل بازی که جای خود مثلا میبینی توی دو دور 1500 نفر هستند برای سوال بعدی تعداد میشه 3000 نفر
    یعنی اون 1500 نفر دیگه اکانت جعلی خودشونن که وارد کردن که اون جایزه که ندادن هم بین اکانتهای خودشون باقی بمونه و برنده ها مبلغ کمتری بگیرن
    البته تعدادی از دوستان اوائل رقمهایی رو دریافت کردند

  27. سلام
    ببخشید بخش پیام رسانم خرابه و الان نزدیک به یه ساله هر چی گفت و گو ها رو حذف میکنم بر میگردن لطف رسیدگی کنید خیلی بدع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH