6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن روبیکا استفاده نکنیم

اپلیکیشن روبیکا که در ایام نوروز 97 به کاربران ایرانی معرفی و عرضه شد، حواشی زیادی به همراه داشت و در چند روز گذشته نیز از سوی گوگل پلی به عنوان یک اپلیکیشن ناایمن شناخته شد. در مجموع روبیکا بیش از آنکه به دلیل امکانات و خدماتی که به کاربران ارایه می‌دهد شناخته شود، به حواشی موجود در آن معروف بوده و بحث‌هایی که بر سر امنیت این اپلیکیشن وجود داشته، موافقان و مخالفان زیادی دارد که حال ما قصد داریم به بیان دلایلی بپردازیم که استفاده نکردن از روبیکا را توجیه می‌کند.

این اپلیکیشن با یک بودجه عظیم تبلیغاتی پا به عرصه گذاشت و در سال‌های گذشته مورد حمایت همه‌جانبه قرار داشت و در سریال‌های مختلف رسانه ملی و همچنین تبلیغات محیطی معرفی شد تا تقریبا همه حداقل اسم آن را یکبار شنیده باشند! با این همه روبیکا نیز معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

این مقاله در آبان ۱۴۰۱ به‌روز شد.

اعتمادی به روبیکا نیست!

از همان ابتدای شروع فعالیت روبیکا، بحث‌های زیادی در مورد امنیت آن مطرح شد. در آن روزها اخبار بسیار زیادی از دسترسی روبیکا به اپلیکیشن‌های دیگر به گوش می‌رسید و دسترسی‌های غیرمعقول به تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها در سال‌های اخیر خبرساز شده بود. معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا بارها به تخلفات روبیکا اشاره کرد و در نهایت مجوز فعالیت روبیکا باطل شد!

در همان روزهای سال ۱۴۰۰ خبر ساخت اکانت‌های جعلی افراد معروف در روبیکا منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که روبیکا بدون آنکه افراد معروف و سلبریتی خبر داشته باشند، برای‌شان اکانت ساخته بود و به آن‌ها تیک آبی هم داده بود! موردی که تقریبا تمام قوانین را زیر پا می‌گذارد.

در آبان ۱۴۰۱ نیز سپر دفاعی گوگل پلی به این اپلیکیشن ایراد گرفت و آن را به عنوان یک بدافزار جاسوسی معرفی کرد. این موضوع ظاهرا توسط فروشگاه نرم‌افزاری مایکت هم مورد تایید قرار گرفت که البته هنوز هم اخبار ضد و نقیض زیادی درباره آن منتشر می‌شود.

حال با کنار هم قرار دادن این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که روبیکا تخلفات بسیار زیادی داشته و همیشه حواشی زیادی را به خود دیده است و دلیلی ندارد که با اطلاعات و امنیت خودتان دو دستی بازی کنید و از آن استفاده کنید. در واقع اپلیکیشنی که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به نمونه‌های خارجی موفق همچون تلگرام و اینستاگرام دارد، بارها در رابطه با دسترسی‌های عجیب آن صحبت شده، برای دیگران بدون خواست آن‌ها اکانت ساخته و امنیت آن توسط هیچ سازمان یا سرویس بین‌المللی تضمین نشده و… ارزش ریسک کردن و استفاده را ندارد! به قول معروف، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!

نقص‌های عمده اپلیکیشن روبیکا

یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از اپلیکیشن روبیکا، کامل نبودن بخش‌های مختلف آن است که باعث می‌شود روبیکا صرفا یک اپلیکیشن نیمه کاره به نظر برسد و در مواردی که مدعی است، نتواند نیازهای کاربران را برطرف کند. به طور مثال برای تماشای فیلم و سریال در روبیکا نیازی به خرید اکانت نیست و تصور می‌کنید که رایگان است اما امکان تماشای آن‌ها با اینترنت وای‌فای یا رایتل وجود ندارد و باید حتما از اینترنت ایرانسل یا همراه اول استفاده کنید و هزینه دیتا با شما خواهد بود!

از دیگر ضعف‌های موجود در زمینه محتوای این اپلیکیشن کامل نبودن محتوای ویدیویی ارایه شده توسط تامین کنندگان آن است. بر خلاف ادعای مسئولین روبیکا، همه سریال‌ها و فیلم‌های پرطرفدار در این اپلیکیشن وجود ندارد و یکجا جمع شدن 10-12 اپلیکیشن در یک برنامه صحت ندارد.

به طور مثال سریال‌های پرطرفداری مانند شهرزاد و خون سرد یا بسیاری از فیلم‌های سینمایی روز دنیا در روبیکا وجود ندارند و صرفا فیلم و سریال‌هایی در روبیکا دیده می‌شوند که اصولا با کمی جستجو می‌توان نسخه‌های رایگان آن‌ها را (رایگان و قانونی) پیدا کرد.

 

 

یا مثلا در بخش پیام‌رسان آن که یک کپی از تلگرام بوده، تقریبا هیچ‌کدام از قابلیت‌های تلگرام موجود نیست و صرفا از لحاظ ظاهری شبیه آن طراحی شده که خیلی عجیب است. یعنی شما نمی‌توانید نظرسنجی بگذارید و یا اطلاعات خاصی از فعالیت اعضا در کانال‌ها موجود نیست. این موضوع در بخش روبینو نیز دیده می‌شود. روبینو در واقع یک کپی ظاهری از اینستاگرام است که هیچ قابلیتی را در اختیار شما نمی‌گذارد. حتی یک بخش insight جزئی هم موجود نیست؛ یعنی شما متوجه نمی‌شوید که پست شما در کجا بیشتر دیده شده و از کجا ورودی داشته! موردی که برای ادمین‌ها مشکل بسیار بزرگی به شمار می‌آید و عملا نمی‌توان تحلیل درستی از پیج داشت!

چه کسی روبیکا را ساخته است؟

از همان روزهای ابتدایی رونمایی از روبیکا، اطلاعات شفافی در خصوص سازنده یا سازندگان آن منتشر نشد. تنها می‌توان به توسکا اشاره کرد که به عنوان توسعه دهنده روبیکا معرفی شده است.

از روز اول تا به الان نام‌‌های بزرگی همچون توسکا، همراه اول، ایرانسل و دیگران به عنوان سازندگان، حامیان و سهام‌داران روبیکا مطرح شده‌اند. به صورت کلی ابهام زیادی در این مورد وجود دارد و هیچ چیز شفاف نیست. مثلا در ویکی‌پدیا آمده که پیگیری‌ نام مجموعه‌های سهامدار روبیکا در نهایت آن‌ها را به هلدینگ تدبیر و ستاد اجرایی فرمان امام رسانده است. موردی که در پیام‌رسان‌های خارجی دیده نمی‌شود. مثلا ما همین حالا می‌دانیم که جک دورسی مالک توییتر بود و آن را به ایلان ماسک واگذار کرده یا فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام زیر نظر متا و مارک زاکربرگ فعالیت می‌کنند یا حتی تلگرامی که برای پاول دورف است؛ اما روبیکا برای چه کسی است؟ حتی در جایی از وب‌سایت ساده و رسمی روبیکا نیز به این مورد اشاره نشده است.

در مورد سوابق این شرکت‌ها موارد زیادی را می‌توان مطرح کرد ولی نکته مورد بحث ما در این مطلب، مبهم بودن متولیان روبیکاست که این تفاوت‌ها و تناقض‌ها، ما را بیش از آنکه به خدمات ارایه شده در آن جلب نماید، به ترسی وا می‌دارد که ناشی از در اختیار قرار گرفتن اطلاعات شخصی کاربران در روبیکاست.

عدم حضور افراد محبوب و برنامه‌ها

مسئولین اپلیکیشن مدعی شده‌ بودند که هنرمندان و افراد شناخته شده به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند، اما بررسی‌های ساده ما نشان می‌دهد که روبیکا شما را صرفا با یک فن پیج طرف می‌کند و در خوشبینانه‌ترین حالت، پست توسط یک ادمین مشترک اختصاصی برای تمامی صفحات موجود منتشر شده است. گرچه قبلا هم خبری نبود اما بعد از ماجرای اکانت‌های فیک افراد محبوب، دیگر حتی رد پای یک سلبریتی هم در روبیکا دیده نشده است. یعنی شما در این شبکه اجتماعی نمی‌توانید با افراد محبوب‌ ارتباط برقرار کنید و پست‌های آن‌ها را دنبال کنید. علاوه بر اشخاص، شما حتی پیج‌های خیلی زیادی از شرکت‌ها را نیز نمی‌بینید. کلا خیلی‌ها به صورت رسمی در روبیکا فعالیت نمی‌کنند.

یادتان نرود که در روبیکا و سایر شبکه‌های اجتماعی ایرانی طبیعتا خبری از افراد خارجی هم نیست! اگر طرفدار یک فوتبالیست یا هنرمند خارجی هستید و یا مثلا می‌خواهید پیج یک خودروساز محبوب و بزرگ را دنبال کنید، روبیکا به درد شما نمی‌خورد و شما صرفا با یک سری پیج داخلی محدود مواجه خواهید بود.

در روبیکا رقابتی وجود ندارد

یکی از بحث‌های مهم در رابطه با بخش ویترین روبیکاست. در واقع ویترین همان اکسپلور اینستا بوده که پست‌های منتشر شده را به همه مخاطبان نشان می‌دهد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یکی از بهترین راه‌های جذب فالور همین ویترین است اما ظاهرا روند ورود پست‌ها به ویترین خیلی شفاف نیست. روبیکا در این خصوص می‌گوید:

پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مثل تعداد لایک، بازدید، کامنت، دنبال‌کنندگان صفحه منتشرکننده و… در بخش ویترین قرار می‌گیرند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود اما، به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و… بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود.

با اینکه همین بخش بسیار مبهم است اما ظاهرا شما اول باید خودتان پیج‌ را رونق دهید تا لایک و کامنت و ویو بگیرید و سپس منتظر بمانید تا شاید پست‌ها در ویترین دیده شوند! در نهایت هم اطلاعاتی از ورود پست‌ها به ویترین در دسترس نیست و متوجه نمی‌شوید که چند نفر از ویترین پست شما را دیده‌اند! جدای از این مورد، ظاهرا برخی پست‌ها بدون دلیل خاصی در ویترین به نمایش در می‌آیند. همین موضوع رقابت را در روبیکا بی‌معنی می‌کند. بر خلاف اینستاگرام که رقابت بسیار خوبی بین پیج‌ها در میان است، در روبیکا می‌توان با داشتن یک رابطه ساده پست‌ها را به ویترین برد!

عدم امکان برقراری تماس تصویری

یکی از ویژگی‌های بسیار محبوب پیام‌رسانی همچون واتساپ، امکان برقراری تماس تصویری است. جایی که شما می‌توانید با دوستان خود در سراسر دنیا به صورت تصویری صحبت کنید. حالا سراسر دنیا که پیشکش، با روبیکا حتی نمی‌توان با کسی که در کنارتان نشسته هم تماس تصویری بگیرید چون اصلا چنین ویژگی در روبیکا وجود ندارد. در واقع روبیکا که خودش را دریایی از امکانات معرفی کرده، یک تماس تصویری ساده ندارد…! بنابراین حتی اگر تمام موارد دیگر اشاره شده را فاکتور بگیرید باز هم روبیکا جایگزینی برای واتساپ یا تلگرام نخواهد بود.

شما اشکالات و دلایل استفاده یا استفاده نکردن‌تان از اپلیکیشن روبیکا را در بخش نظرات مطرح کنید.

405 در مورد “6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن روبیکا استفاده نکنیم”

  1. من روبیکا رو گوشیم نصب بوده بعد چند روز پیش گوشیمو آپدیت کردم الان شمارمو وارد‌ میکنم قبول نمیکنه هرکی دلیلشو می‌دونه بگه ممنون

  2. برنامه ای که ساخت ایران باشه بدرد نمیخوره یه مشکملی باید داشته باشه مثل روبیکا شاد ایگپ سروش دیوار شیپور و… اینا همشون که ساخت ایرانن خیلی مشکل ساز و بدرد نخور هستند

    4
    10
  3. سلام من امروز تو روبیکا برای اولین بار محدود شدم و اینکه وقتی پستی رو لایک کنم مینویسه استفاده بیش از هد مجاز لطفا رسیدگی کنین که زود رفع بشه

    3
    15
  4. سلام من روبیکام چند بار خود به خود خارج شد بدون اینکه حذفش کنم ولی این دفعه دیگه نتونستم واردش بشم

    4
    17
    1. روبیکا از نظر من اپ خوبیه
      و تو نسخه جدیدش بروزرسانی های خوبی انجام شده
      ولی این حالت ارام در گروه ها خیلی رو مخه
      مثلا میخوای فوری پیامتو بدیو بری ولی میگه 10 باید برای ارسال صبر کرد و محدودیتش هم هست که خیلی رو اعصابه
      و سرعت کند زجر اور پیام رسان که از همش بد تره
      درزمن دو روزه که کلا قسمت پیامرسان قاطی کرده
      با بهترین سرعت اینترنت هم نمیشه پیام داد
      ولی اگه این چند تا مشکل بالا که من گفتم و مشکل بقیه حل بشه خیلی اپلیکیشین خوبیه
      لطفا به همه مشکلات این برنامه رسیدگی بشه تا مهبوبیتش چند برابر بشه با تشکر

      6
      7
    2. نخود آش_لرستان?

      آیدا خانم
      یه نفر به ای ام اس های گوشی شما رات داده و شما رو از اکانت روبکا بیرون میکزده و بار آخر هم رمز گذاشته براش که نتونید دیگه وارد اکانت بشید
      اون رات که روی گوشیتون انداخته میتونه کامل گوشیتونو هک کنه

  5. امیرعلی هشت ساله

    روبیکا بده چون من پاکش کرده بودم همینطوری تو پیامرسان ایتا پیام داد اکانت داره مسدود میشه و اینا گفت کد بده تا پیداشون کنیم یعنی روبیکا ایتا ومن را هک کرده

    4
    14
      1. امیرعلی واقعا که…..

        حالا این به کنار که
        خودت نظر گذاشتی ، بعد خودت اومدی زیرش نوشتی کاملا ((درست میگی)))

        اما چرا با همون اسم امیرعلی هشت ساله خودتو ریپلای کردی؟؟؟

        امیرعلی نگو که از این سن با کاریجوآنا آشنا شدی….

        چون بجز تاثیرات ماریجوانا فقط جنون میتونه همچین تاثیری داشته باشه

  6. سلام من تا حالا بی دلیل ۲ تا از خط هام فیلتر شده دلیلش هم این بود که یکی با من لج بود منا گذاشت اتحاد فیلتر شدم لطفا رسیدگی کنید و وقتی یکی را گزارش نیکنن ببینید حق با کیه آیا طرف واقعا اشتباهی کرده یا نه؟؟!
    دوم اینکه خیلی زود محدود میشه مثلا من تا چند تا پیام که میدم میزنه استفاده بیش از حد مجاز یا کامنت و……. به اینا هم رسیدگی کنید و سوم این که راحت هک میشه و بزرگ ترین مشکل همون اتحاد و محدودیته که اگه رسیدگی کنید خیلی خوب میشه چهارم اینکه اینترنت روبینو و ویترین مصرف کمی نداره و زیاد اینترنت مصرف میکنه و پنجم تماس تصویری نداره و…….. مشکلات زیادی که دیگه نمیشه گفت لطفا به اینا رسیدگی کنید به خصوص محدودیت زود به زود ممنون!

    2
    17
    1. البته بزرگترین مشکلش اینه که شما داری تو یه سایت دیگه که هیچ ربطی به روبیکا نداره از روبیکا درخواست میکنی ….‌
      اگه این مشکل حل بشه من بهت قول میدم مشکلای بعدیش هیچوقت حل نشه

  7. سلام روبیکا خیلی هم عالیه مخصوصا حالت شب و لایو تو روبینو که تو نسخه جدیدش اومده
    ********
    پیجم تو روبیکا

    17
    20
    1. شما قطعا اگه ایفون بخری ، میری توی سایت اپل بخاطر نور چراغ قوه ازشون تشکر میکنی

      تو لعنتی‌ترین مشتری جهانی رضا

  8. امیررضا مرادپور

    من خودم روبیکا دارم ولی میگن مثلا به غیر از من و اونی که پیام میده ۳ نفر دیگه پیاممو میخونه این کار افتضاهیه باید رفع بشه علاوه بر این سرعتشم کنده و چرا نباید ادم معروف تو روبیکا نباشد؟

    7
    24
    1. نخود آش_لرستان?

      آره من یه کانال زدم توش یه مطالبی میزاشتم خصوصی
      کسی هم لینک کانال رو نداشت ولی سین میخوردن?
      کسی اگر سوالی داشت بیاد پیوی من توی روبیکا
      **************
      البته اکانت سوم رو نمیزارم?
      اولی هم کانالمه از اونجا میتونید پیدام کنید

      2
      1
      1. توی کانال روبیکات جن داشتی ،،،
        برو پیش جنگیر لعنتی جذاب ،،، ولی قول بده اکانت سومت رو هم بما بدی

    2. واقعا این افتضاحه
      چرا ۳ نفر دیگه بجز ما میخونن ؟؟ حتی شایعاتی هست که میگه اگه اون ۳نفر خوششون بیاد پیام مارو میفرستن توی گروه‌های خانوادگیشون و ۳۰،۴۰ نفر میخونن

  9. برنامه افتضاحی هست!
    مصرف اینترنت وحشتناک بالا فقط بخش روبینو ۲/۵ ، ۲ برابر اینستاگرام اینترنت میبره.
    کلی هم گیر میکنه حتی با اینترنت قوی
    درضمن بی جهت یه عالمه پیامک تبلیغاتی مزخرف میاد.
    لطفا اینها روهم اضافه کنید.
    خیلی ممنون.

    7
    25
  10. سلام.اقا این شایعه واقعیه که روبینو توسط دارک وب هک شده ؟؟؟؟ جوابمو زودتررر بدید خواهشا

    17
    17
    1. نه نگران نباش ، چون دیپ وب ، دارک وب رو هک کرده و دارک وب دیگه نمیتونه کسی رو هک کنه مخصوصا روبیکا رو ، چون روبیکا با دیپ وب دوست صمیمی هستن

      این شایعه‌ای که من گفتم واقعیه ولی شایعه‌ای که شما گفتی شایعه‌تره

      راستی میخوای یه تحقیق راجبه واژه‌ی (شایعه) و اینکه دارک وب (کسی) نیست و (چیزی) هست کنی بعد دوباره سوالت رو مطرح کنی؟؟؟

      اونجوری ماهم مجبور نیستیم زوووودتر جوابتو بدیم

    1. و بنظر منم نظر تو چرت‌ترین نظر دنیاست البته نظر همه محترمه و نظرات ماست که چون اگر نظر در بند نظر مانند در نظر مانند

  11. روبیکا اپلیکیشن خوب وکاربردیه.مشکلی که داره تو پیامرسانش اینترنتش ضعیفه کانال های مستهجن و اتحادیه بلاک کم نیست و به جای اینکه به اون کانالا پشتیبانی تذکر بده به کانال های سایبری که هدف شون امنیت و پاکسازی روبیکا هست رو تهدید به فیلتر کردن می کنه

    4
    25
    1. محمد صادق داداش بنظرم گوشیت ، بدون اجازه‌ی تو اول پیامت نوشته روبیکا برنامه‌ی خوب و کاربردیه‌ هستش ،،،
      چون بعد از اون جمله ۴تا دلیل اوردی و ثابت کردی روبیکا داغون‌ترین برنامه‌ست

  12. سلام . کسایی که روبیکا دارن مواظب باشن چون میگن بخش روبینو توسط دارک وب هک شده . روبینو تون رو صفحه ش رو قفل قفللل کنید . ?

    8
    42
    1. کسایی که روبیکا دارن دیگه لازم نیست مواظب باشن

      چون بخش پیام رسان رفت پیش دارک وب ، جرم روبینو رو گردن گرفت و روبینو آزاد شد و پیام رسان هک شد. الان باید قسمت پیام رسان رو قفل قفللل کنید …

      البته دیپ وب هم قول داده دارک وب و هک کنه که در امون صورت هممون باید دارک وب رو قفل قفللل کنیم

  13. نه پشتیبان داره نه میشه با کسی صحبت کرد . من با اینکه نه به کسی فحش دادم نه دعوا صفحه روبینوم بالا نمیاد. یه اکانت دیگمم همین اتفاق افتاد الان سه ساله هنوز بالا نمیاد
    چه باید کرد ؟

    9
    33
  14. این چه برنامه ای هست نه پشتیبان داره نه میشه با کسی حرف زد . من اکانام نه به کسی فحش دادم نه کاری کردم اکانتم کلا صفحه روبینو بالا نمیاد ،هیچ کی رو هم نمیتونم فالو کنم، یه اکانت دیگمم سه ساله بالا نمیاد، نمیدونم این رو فیلتری میگن! همجا نوشته که بر طرف میشه ولی سه ساله یه اکانتم بالا نمیاد و الان این یکی اکانتم این جوری شد.چه باید کرد؟

    8
    25
  15. چرا کد فعالسازی نمیاد. یهو خودش در اومد بیرون. تو رو خدا کمک کنید. روبیکا برام خیلی مهمه

    6
    21
  16. بد بخت شدیم

    منم نمیتونم وارد شم برنامه سا٢ته باباخراب کرده اون از بازیای چرتش اینم از برنامه خرابش

    5
    6
  17. من یه سوال داشتم
    من دوتا اکانت دارم یکیش با روبیکس یکیشم با روبیکا
    من نتمو که روشن میکنم تو روبیکا سریع میزنه آنلاین با اینکه من اصلا روبیکا رو باز نکردم
    میشه کمکم کنید لطفاااااا
    ممنون میشم
    مرسی

    3
    11
  18. سلام وقت بخیر در خصوص دسترسی ها شما وقتی تلگرام واتس اپ حتی اینستا هم نصب میکنی ازت اجازه ورود به گاری و خاطبین رو میخواد . پس این دلیل بر این نیست که جاسوسیه یا اینکه به حریم خصوصی شما دسترسی داره .

    مورد بعدی هم روبیکا اصلا هک نداره مگر اینکه خودتون شماره ویا کد فعالسازیو در اختیار کسی قرار بدید یا گوشی و خططتون در اختیار کسی باشه .

    اوناییم که یهو از برنامه خارج میشن اگر هک شده باشن کد براشون ارسال میشه ولی وقتی واذد میکنن اعمال نمیشه

    اگر از برنامه خارج شد و دیگه براش کد ارسال نشد مسدود شده

    که طبق اطلاع رسانی
    مسدودیا
    یا توهین داشتن حالا چه به خودشون یل شخص دیگه و یا هر محتوای غیر اخلاقی

    خدایی بخوای در نظر بگیری از تمام اپلیکیشنا خیلی خیلی بهتره
    از سال 97 تا الان که 99 خیلی خوب بالا اومده الانم که پخش زندس اومد .

    19
    19
    1. اصن کاری ندارم ماهیت پیام شما درست بود یا نه ،،،

      فقط چندتا سوال برام پیش اومده

      ۱_ فرمودین اصن روبیکا هک نداره ، در خط بعدیش توضیح دادین وقتی هک میشیم دیگه با کد نمیتونیم وارد اپلیکیشن بشیم ((شوخی کردید باهامون؟؟))

      ۲_اشاره کردید طبق اطلاع رسانی‌ها دلیل مسدود شدن ، توهین کردنه ، (((چه به خودمون))) چه به ……..
      چرا یه نفر باید به خودش توهین کنه؟؟
      چرا باید در شبکه‌های اجتماعی اینکار و بکنه؟؟؟
      و چراااا در روبیکااااا؟؟؟؟
      و اصن یه مجنونی پیدا شه اینکارو انجام بده ، رووووبیکا چرا باید مسدودش کنه؟؟؟؟

      چراااا شما رو مسدود نمیکنهههههههه؟؟؟؟؟

      چرااااا منه بیشعووووور کامنت شما رو دارم ریپلای میکنم؟؟؟؟؟؟؟؟

      اصن چچچچررااااااا منو مسدود نمیکنه؟؟؟؟

      چررررررااااااااااااااااااااا???????????

  19. همین الان هنگام چت کردن روبیکا از اکانتم پرید بیرون شمارمو میزنم دایره میچرخه فقط کمکم کنید لطفا اخه این چه برنامه ای ساختن

    5
    22
  20. روبیکا به حدی یک سوپر اپلیکیشن هست.اون موقعی که شما این مطلب رو نوشتی روبیکا تازه وارد شده بود.چه انتظاری داری.فک کردی تلگرام یا واتس آپ هم همون اول اینقدر کامل بودند؟نه خیر نبودند.در ضمن روبیکا من هم روبینو و هم پیام رسانش کاملا رایگانه.قسمت آهنگ و فیلم هم رایگانه. بعدشم کسایی که رو بیکا رو ساختند معلومه باید دسترسی داشته باشن تا اگه کسی کلاه بر دار یا بی ادب بود ویا کودک آزاری و…میکرد بفهمن. لطفا هم این مطلب رو بردارین.گی بوده علیخانی برنامه بهار نارنج رو داشته اون وقت ور نداشتین؟با افراد هنرمند هم میشه در ارتباط بود.با امین حیایی.رویا نونهالی.سارا و نیکا فغانی.اریا عظیمی نژاد.احسان علیخانی.حمید هیراد.محمد رضا گلزار.محسن تنابنده.ریما رامین فر.الیکا عبدالرزاقی و…

    19
    12
  21. من دیشب رفتم تو پیام رسان روبیکا یک دفعه نوشت روبیکا متوقف شد و دیگع نتونستم با شماره قبلی وارد روبیکا بشم باید چه کار کنم تا درست بشم خیلی زحمت کشیدم میترسم از دست بدم

  22. یک سوال فقط هرچه سریعتر جواببدین
    کسی میتونه از مراجع قانون حساب یک فردی رو بفهمه که اون فرد شمارش چنده ویا صاحت اصلی سیم کارت ویا آدرس خونشونو پیدا کنه؟؟
    میتونه؟
    یانمی تونه؟

    4
    8
  23. سلام من اصلا فیلم سریال دوست ندارم یه خواب زده رو نگا میکردم شانسی که اونم هفته ای یبار پخش میشه تازه الان دوهفتس پخش نمیشه توروخدا تو این روزای کرونایی مسخره شما هم اینجوری نکنین اعصابمون داغون شد یه جایی هم پیدا نمیشه پیام بزنیم درخواست کنیم

    1
    1
  24. برنامه ی خوبیه و من ازش راضیم و شما تا زمانی که کد روبیکاتون رو به کسی ندید کسی نمی تونه شما رو هک کنه
    و اینکه کانال های اتحاد بلاک و اینجور کانال ها لطفا حذف شه
    اگه یه نفر کاری اشتباهی انجام بده ریپورت میشه دیگه نیازی به این جور کانال ها نیست

    10
  25. عاقاااااااا
    یکی منو تحدید کرد ب هک … دختر بود ۱۲ سالش بود چون سال ۸۶ زدع بود اما خدش گفت ۲۵ سالشه منم جدی نگرفتم
    از امروز تبلتم اهنگ هارو پاکیدع بعضیاشو
    عکسام بعضیاش نی
    برنامه هلم باز میشغع

    دگ دوربینمو پوشوندم ?

    اینم بگم سر استقلال پرسپولیس دعوامون شد ینب من بخاطر استقلال هک شدم ?

    4
    15
  26. آقا چه وضعشه هبچ خلافی نکردیم بعد یان ریپورتمون میکنن
    کانالم ک یه عالمه عضو داشتن کانال اتحاد میزنن میان گزارش میکنن ما ریپورت میشیم منصفانه س خداوکیلی!
    تازشم چه وضعیه خدایییییییییییی??

    1
    15
  27. روبیکا اصلا معلوم نیست صاحبش کیه .چند روزه که من رو حک کردن ونمی تونم شماره یا آدرسی از شون پیدا کنم .مثلا اپلیکیشن ایرانی وقابل دسترسیه.واقعا متاسفم.

    1
    9
  28. واقعا متاسفم برای چنین پیام رسانی اول یه عالمه هزینه ی تبلیغ میکنن بعد بدون هیچ دلیلی آدمو از برنامه بلاک میکنن دیگه نمیشه وارد برنامه شد آخه واقعا چه دلیلی داره که من بلاک شم از روبیکا؟؟ ای کاش حداقل اونقدر جرأت داشتن که اول دلیل میگفتن یا اخطار میدادن متاسفم برای چنین پشتیبانی ضعیفی ای کاش روبیکا به جای اینهمه هزینه برای تبلیغ یه کم از اونا رو به پشتیبانیش اختصاص میداد….. تلگرامو فیلتر میکنن میگن از پیام رسان ایرانی استفاده کنین خودشونم از پیام رسانی ایرانی بدون دلیل میندازنمون بیرون خب خودتون باعث میشین که ما از پیام رسان ایرانی استفاده نکنیم فقط میتونم بگم متاسفم برای پیام رسان ایرانی

    4
    20
  29. منم نمیتونم لایک کنم?….هر وقت لایک میکنم رفرش که میکنم لایکم میپره…جزء لایک ها هم حساب نمیشه?….شما نمیدونید جریان چیه؟

    3
    4
  30. سلام واقعاچراهیچ جاروبیکاپاسخگونیس چراپیج هایی ک کلاهبردارهستن وگزارش میدیم توجه نمیکنیدالان ۳۵روزه پول منوخوردن یک اب هم روش هیچ توجهی روبیکانداره پشتیبانی روبیکاهم همینطور

    2
    8
  31. نیلوفر خانم راست می گین.من هم هک شدم و وقتی می خواستم از روبیکا خارج شم هی تهدیدم می کرد که اگه خارج شی تمام اطلاعاتت را می دزدیم.خائن حتی نگفت شما:(

    1. نیلوفر خانم و شما راست میگین

      من رو هم هک کردن بعد تهدیدم کردن ، وقتی گوش ندادم با لگد زدن تو پام ، به بابامم هم گفتن سیگار میکشم…
      و خائن حتی نگفت (شما)…. گفت (تو)….

  32. سلام. من هر وقت می خواهم تماس صوتی بگیرم، برنامه می‌گوید تماس برقرار نشد. لطفاً مشکل را بر طرف کنید. ممنون.

  33. سلام امروز من روبیکام پیام هام رو نمیاره پاک کردم از اول نصب کردم العان اصلا دیگه وارد نمیشه لطفا کمک کنید

  34. پیام رسان درحال بروزرسانیه ،تا چن ساعت دیگه این مشکل حل میشه و میتونید از پیام رسان استفاده کنید

    3
    10
  35. سلام من امروز هرچی وارد روبیکا شدم قسمت روبینوم کار می کرد اما پیام رسانم اصن بالا نمیومد . حذف نصب زدم دوباره وارد بشم اما اصن نمیاره حتب ب قسمت کد دادن هم نمیرسه چیکار کنم

    12
    1. چرا. .. دنبال. کننده هام. که. میزنم. ..بالا نمیاره..میگه. .. نتیجهیی یافت نشد ‌‌‌در حالی که من. ۷۰. تا دنبال کننده دارم

  36. من الان رفتم تو روبیکا نه پیامام بالا میان نه میتونم به مکسی پیام بدم چرا اینظوری شدم اخه

    1
    11
    1. امروز فک میکنم برای همه همینطور شدم اخه من و چنتا از دوستام و خانوادم همه همین حالتیه قسمت پیام رسان کار نمیکنه

      1
      4
    2. چون مکسی روبیکا رو نصب نکرده ،
      به جکسی یه تکسی بده که به مکسی بگه روبیکسی رو نصب کنه ،
      مِقسی که هَسی

  37. سلام من امروز وقتی وارد روبیکا شدم هر کاری کردم همش میزد بروز رسانی منم حذف و نصب کردم حالا هر کاری میکنم با نت ۴g نمی تونم وارد شم و کد برام ارسال نمیشه
    من نه محتوای غیر اخلاقی انتشار دادم و نه دانلود کردم …نه با کسی دعوا داشتم ک بلاک بشم چه مشکلیه اخه!!؟؟؟?

    1
    9
    1. روبیکای منم امروز همین مشکل رو داشت ..روبینو درست بود اما پیام رسان اصلا بالا نمیومد با گوشی چند نفر دیگم امتحان کردم اوناهم پیام رسانشون بالا نمیاد و درحالت بروزرسانیه فک کنم مشکل از خود روبیکاس

      1. خب تو می گی بروز رسانی ولی همش الکیه اگه روبیکا نه تنها برای تو بلکه برای همه بد شده فهمیدیعزیز

  38. اینترنت رایگان نیست ۲.زیاد هم نت میبره ۳. نمیتونی با پشتیبانی چت کنی حتما باید تماس بگیری ۴.نمیتونی اکانتت رو از بین ببری ۵.خیلیا توی روبیکا مردم رو هک میکنن و وقتی که گزارش میشن هیچی براشون اتفاق نمیفته

    3
    12
    1. چون مخاطب های روبیکا زیاد شده رایگان نیست اینترنت مودم میخاد قوی اگه پشتیبانی چت میکرد هکرا میتونستن هشک کنن تماس هاشون چون امن میگن خلیلیا فقط توی روبیکا حمله نکردن اکانت های بازی پرسیتی بازی کلش بازی کلش رویال تلگرام به همه جا حمله کردن ولی نباید توی پرسیتی حمله میکردن چون میشه اکانت هک شده ی پرسیتی رو برگردوند

      1
      2
      1. ببین کل پیامت سوژه بود ولی بیخیال چون حتی نتونستم از رو بخونمش

        ولی فقط اونجاش که طرف پرسیده بود چرا با پشتیبان نمیشه تماس گرفت فقط میشه چت کرد ،،،،، و شما کاملا کارشناسانه پاسخ داده بودی چون
        اگه پشتیبان “چت” میکرد هَکِش میکردن

        شیشه‌ای چیزی میزنید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  39. سلام لطفا هر کسی شماره پشتیبانی روبیکا رو داره بده
    اینو بگم هرکی مثل من اکانتش فیلتر شده با گذر زمان باز میشه یا به پشتیبانی زنگ بزنه .تازه جالبه که از من ۳ تا اکانتم فیلتر شده یکی به خاطر پورن دو تا هم به خاطر اینکه چند تا پسر اومدن فحش دادن بهم و گزارشم کردن چقدر بیخودی این برنامه

    1
    12
    1. اگه می خوای بری به پشتیبانی روبیکا تو بخش سرویس ها اخرای بخش برو انجا تو می تونی انتقاداتت رو ارسال کنی ولی الکیه خودتو خسته نکن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH