محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر دنیا کدامند؟

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در زندگی کاربران هر روز نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند و به جرات می‌توان گفت کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب نباشد.

انقلابی که امروزه در صنعت اپلیکیشن‌های موبایلی رخ داده، راه طولانی و درازی را پشت سر گذاشته و تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده است. شاید شما هم سیستم‌عامل جاوا و سیمبین نوکیا را به‌ خاطر داشته باشید و جالب است بدانید در آن زمان هم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان وجود داشتند ولی به میزان فعلی محبوب و پرکاربرد نبودند.

در حال حاضر اگر سری به مارکت‌های اندرویدی بزنید، مشاهده می‌کنید که تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای مختلف در زمینه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شود که هرکدام هم ادعای امنیت بالا و امکانات بهتر نسبت به رقبا را دارند. البته تنها تعداد اندکی از این برنامه‌ها می‌توانند کاربران را برای استفاده از آنها مجاب کنند.

نکته جالب دیگری که می‌توان گفت تنها درباره اپلیکیشن‌های پیام‌رسان صادق است؛ محبوبیت منطقه‌ای این نرم‌افزارهاست. برخلاف شبکه‌های اجتماعی که به‌ صورت جهانی محبوب می‌شوند، کاربران هر کشور تقریبا تمایل بیشتری را نسبت به یک پیام‌رسان خاص نشان می‌دهند و همین موضوع موجب می‌گردد در هر کشور یک اپلیکیشن پیام‌رسان مشخص پراستفاده شود و دیگر رقبا در حاشیه به کار خود ادامه دهند.

همان‌طور که می‌دانید در ایران، تلگرام توانسته با فاصله نسبتا زیادی گوی سبقت را از دیگر نمونه‌های مشابه ربوده و نبض بازار را در اختیار بگیرد. حال این سوال پیش می‌آید که در کشورهای مختلف کدام یک از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب هستند؟

محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان

تصویر فوق که توسط بررسی وب‌سایت HootSuite منتشر شده، تا حد زیادی پاسخ پرسش مطرح شده را مشخص می‌کند. طبق این بررسی اپلیکیشن ایمو در کشورهایی از جمله: سنگاپور و کوبا مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است. باید افزود که واتس آپ با داشتن بخشی 55 درصدی از کاربران در میان دیگر پیام‌رسان‌ها حرف اول را می‌زند. در جایگاه دوم و سوم نیز فیسبوک مسنجر و وایبر قرار دارند. همچنین در کشور کره جنوبی پیام‌رسان کاکائو تاک، زالو در ویتنام و BBM در کشور اندونزی بسیار محبوب هستند.

از سوی دیگر آمار شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که فیسبوک برخلاف رسوایی اخیر، هم‌چنان با بهره‌مندی از حدود دو میلیارد کاربر در جایگاه نخست قرار دارد. در این رده‌بندی اینستاگرام و شبکه اجتماعی VKontakte هم از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

شبکه اجتماعی VKontakte در واقع نمونه روسی فیس‌بوک بوده که در همین کشور طرفداران خاص خود را دارد. در کشور چین نیز به دلیل بسته شدن دسترسی کاربران به فیسبوک، اینستاگرام و توییتر شبکه اجتماعی QZone و پیام‌رسان وی‌چت به ترتیب با داشتن 700 میلیون و یک میلیارد کاربر رتبه اول و دوم را تصاحب کرده‌اند.

نکته قابل توجه علاقه زیاد کاربران ژاپنی به استفاده از توییتر بوده و همین مسئله موجب گشته تا شبکه‌های اجتماعی معروف دیگری مانند فیسبوک و اینستاگرام در حاشیه قرار بگیرند. به‌ نظر می‌رسد دستاورد شرکت مایکروسافت یعنی اسکایپ هم روزگار خوشی را سپری نمی‌کند و باید دید این کمپانی چه برنامه‌ای را برای افزایش کاربران در دستور کار خود قرار می‌دهد. شما کدام یک از پیام‌رسان‌های مورد بحث را بهترین می‌دانید؟

2 در مورد “محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر دنیا کدامند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH