10 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!

اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان‌های ایرانی است که در روزهایی که تلگرام برای اولین بار فیلتر شده بود، با سرعت بسیار زیادی در حال رشد بود و در چند روز بیش از 500 هزار بار نصب موفق داشته است که نمودارهای مربوط به بازدید از این اپلیکیشن نشان می‌داد که شاید به‌زودی ایتا را جلوتر از پیام رسان‌های بزرگی مانند سروش، بله و روبیکا ببینیم.

در همان زمان‌ها و با شروع فیلترینگ تلگرام و آغاز موج جدیدی از پیام‌رسان‌های داخلی که با تبلیغات و از راه‌های مختلف، سعی در جذب مخاطبان داشتند. ما هم در همان مواقع این پیام‌رسان‌های مختلف را نقد و بررسی کردیم.

این مطلب درباره اینکه اصلا ایتا چیست و چه نقدی به آن وارد است را هم در فروردین ماه سال 1397 منتشر کردیم و 6 دلیل برای استفاده نکردن از پیام رسان داخلی ایتا مطرح کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود تایید دو مرحله‌ای و عدم وجود امکانات مالی و بانکی که مزیت پیام رسان‌های ایرانی حساب می‌شود، اشاره کرد. البته در همان زمان ۷ دلیل نیز برای استفاده کردن از ایتا عنوان کردیم که می‌توانید آن مقاله را هم بخوانید.

پیام رسان ایتا

حال پس از گذشت چندین سال و مطرح شدن دوباره نام پیام‌رسان‌های داخلی، از جمله ایتا و همچنین برطرف شدن برخی از این ایرادات و تغییرات این برنامه، تصمیم گرفتیم این مطلب را به‌روزرسانی کنیم. اما پیش از شروع بیایید ببینیم که ایتا چیست ؟

ایتا چیست ؟

ایتا یکی از چند پیام رسان ایرانی است که فعالیت خودش را از سال 1396 و توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز آغاز کرد. ایتا به نوعی جز محبوب‌ترین پیام‌رسانی‌های ایرانی بوده و در واقع یک نسخه بومی از تلگرام است.

مشکلات ایتا

1. یک تلگرام قدیمی بی‌کیفیت!

از جمله ویژگی‌های بد پیام رسان ایتا، کپی بودن این نرم افزار است. با یک بررسی ساده می‌توان به این موضوع پی برد که مسئولین این پیام رسان برای آن‌که بتوانند یک پیام رسان قابل قبول برای کاربران ایرانی طراحی کنند، احتمالا دست به استفاده از سورس‌های تلگرام زده‌اند و بر خلاف دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی اقدام به برنامه نویسی صفر تا صد آن ننموده‌اند.

خود ایتا در توضیحات برنامه (تصویر پایین) نوشته است که ایتا تنها شباهت ظاهری به تلگرام دارد و دلیل آن را هم ارتباط خوب کاربران ایرانی با رابط کاربری تلگرام عنوان کرده است! پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: اپلیکیشن پیام رسان ایتا نسخه غیررسمی تلگرام است! + سند

ایتا کپی از سورس تلگرام است
توضیحات پیام رسان ایتا

در سال 97 که این مطلب را منتشر کردیم، برای این قسمت این‌گونه نوشتیم: «اینکه این پیام رسان از یک اپلیکیشن قدرتمند کپی شده باشد، به خودی خود بد نیست ولی سوال اینجاست که در آینده‌ای نه چندان دور، برنامه نویسان ایتا چگونه می‌خواهند پیشرفت‌های تلگرام و امکاناتی که احتمالا مورد استفاده کاربران خواهد بود، در ایتا اعمال نمایند؟»

پس از گذر 4 سال دقیقاً شاهد ضعف ایتا در قسمتی که بالا عنوان کردیم، بودیم؛ برای همین هم در تیتر این بخش، «یک تلگرام قدیمی بی‌کیفیت» را ذکر کردیم. یعنی ایتا علی‌رغم آن‌که کپی تلگرام است، کپی از تلگرام قدیمی بوده و حتی شباهت زیادی به برنامه‌های جانبی تلگرام در سال‌های گذشته، مانند موبوگرام دارد. به عنوان مثال می‌توان به امکانات فوروارد، حذف دوطرفه پیام‌ها و سایر قابلیت‌های جدید تلگرام اشاره کرد که در ایتا آپدیت نشده‌اند.

ایتا حتی یک کپی درست و کارآمد از تلگرام هم نیست؛ همچنان در همین مورد یک بمانیم و به چند ضعف بزرگ ایتا در کپی‌برداری از تلگرام اشاره کنیم.

  • استیکرهای بدون پک!

متن پایین را بخوانید، قبل از آپدیت جدید این مقاله، متن پایی نجزو بخش‌های اصلی مقاله “6 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!” بود اما حالا آن ار جزو نقبل قول برده‌ایم تا شما آن را ببینید اما هدف چیست؟ در نسخه قبلی این مقاله به ناکارآمد بودن بخش استیکرها اشاره کردیم، به نظر می‌رسد مدیران ایتا مقاله ما را خوانده و در آپدیت این برنامه، این بخش را درست کردند. درواقع الان اگر وارد ایتا شوید دیگر بخش استیکرها وجود ندارد و کلا این بخش حذف شده است. نکته جالب آن سات که مدیران ایتا به جای درست کردن این بخش کلا آن را حذف کرده‌اند.

از نکاتی که جای تعجب دارد، نبود امکانات پک‌های استیکر در برنامه‌ ایتا است. نکته طنز دیگر آن است که ایتا حتی گزینه‌ها و متنی که در قسمت استیکر در تنظیمات این برنامه نوشته شده است را هم حذف نکرده است و دقیقاً کپی همان تلگرام است!

نقد پیام‌رسان داخلی ایتا 2

همان‌طور که در وسط تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نوشته شده که می‌توانید استیکرهای دلخواه خود را از طریق رباتی با نشانی stickers@ بسازید، اما این نشانی که در تلگرام مرتبط به یک ربات است، در ایتا متعلق به یک کانال متروکه است که هیچ ارتباطی هم به استیکر ندارد و امکانی برای شما مهیا نمی‌سازد.

اما در نسخه جدید ایتا یک سوتی دیگر در بخش استیکرها وجود دارد. طبق تصویر بخش گیف و استیکر در کیبورد ایتا دیده می‌شود و کنار گزینه اسموجی قرار دارد. ولی وقتی روی گیف و استیکر می‌زنید با یک صفحه سفید و خالی طرف هستید که هیچ چیزی درون آن نیست.

وقتی می‌گوییم ایتا یک کپیبی‌کیفیت است یعنی همین، مدیران ایتا کد‌های برنامه تلگرام را کپی کرده‌اند و چون این پیام رسان اورجینال نیست و هر بار تغییری در کد‌ها ایجاد می‌کنند، یک جای دیگر خراب می‌شود. در عین حال به نظر علم کافی برای برطرف کردن این سوتی‌ها و باگ‌ها در میان اعضای تیم فنی ایتا نیست. آن‌ها آمدند کد‌های بخش استیکر را پاک کردند ولی گزینه‌های آن هنوز در کیبورد ایتا است.

  • عدم وجود استیکر و گیف

اما مورد بعدی نبود استیکر و گیف در ایتا است. در بخش بالا در خصوص سوتی مدیران ایتا در این بخش توضیح دادیم ولی چرا نباید یک پیام‌رسان بخش استیکر و گیف نداشته باشد. تنها راه اضافه کردند اشکال مختلف در متن اضافه کردن ایموجی است و خبری از استیکر و گیف نیست. دیگر حالا تمامی پیام‌رسان‌ها حداقل بخش استیکر را دارند! نبود این بخش در پیام‌رسان ایتا جای تعجب دارد.

گیف هم جزو محبوب‌ترین و ترندترین روش‌های ابراز احساسات مختلف در چت است و در اکثر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توان از گیف استفاده کرد به جز ایتا!

  • عدم وجود سکرت چت

از دیگر نکات بسیار مهم که از ضعف‌های جدی پیام رسان ایتا محسوب می‌شود، عدم امکان استفاده از گفتگوی امن است! یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده تلگرام در بخش گفتگوهای دو نفره وجود بخش Secret Chat بود که کاربران می‌توانستند با استفاده از آن و به صورت رمزنگاری شده با مخاطبین خود گفتگو کنند و بدین ترتیب و به هیچ طریقی امکان دسترسی به محتوای گفتگو وجود نداشت.

امکان گفتگوی محرمانه در بعضی از پیام رسان‌های داخلی نیز وجود دارد که با الگوریتم‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته انجام شده‌اند ولی پیام رسان ایتا در کمال تعجب، در بحث امنیت گفتگوها ضعیف عمل کرده است.

  • عدم وجود تماس صوتی و تصویری

اپلیکیشن بیسفون که اولین پیام رسان ایرانی است و یا اپلیکیشن پیام رسان سروش که انتقادات زیادی به آن وارد می‌شود و یا حتی گپ نیز از قابلیت تماس صوتی برخوردار هستند ولی ایتا هیچ امکانی را برای تماس صوتی یا تصویری برای کاربران قرار نداده است.

این پیام رسان که از سرورهای داخل کشور بهره می‌برد، حتی بخش تماس صوتی و تصویری تلگرام را هم در خود نگجانده تا دوباره ما عبارت «کپی بی‌کیفیت» را تکرار کنیم و این بار صفت «ناکارآمد» را هم کنار نام ایتا بگذاریم. یعنی حتی اگر استانداردهای خود را آن‌قدر پایین آوریم که تماس تصویری را به کل کنار بگذاریم، ایتا حتی تماس صوتی هم ندارد و در عصر مدرنی که مشغول زندگی در آن هستیم، به نظر نمی‌آید کسی راضی به داشتن پیام رسانی بدون امکان تماس صوتی شود.

  • خبری از ریکشن نیست

مد‌ت‌هاست که بخش ریکشن به پیان به پیام‌رسان‌های مطرح دنیا مانند تلگرام و واتساپ اضافه شده است اما در پیام‌رسان‌های داخلی خیر! آخرین باری که بررسی کردم تنها بله امکان ارسال ریکشن به پیام‌ را داشت و دیگر پیام‌رسان‌ها این قابلیتی که دیگر قدیمی شده را به برنامه خود اضافه نکرده‌اند.

  • استوری یا وضعیت

اگربخواهیم قابلیت‌هایی را که در تلگرام هست ولی در ایتا پیدا نمیکنید را بشماریم باید ساعت‌ها وقت بگذاریم. یکی از قابلیت‌های جدید و پراستفاده استوری است که در پیام‌رسان‌های ایرانی به نام وضعیت شناخته می‌شود. به جر تلگرام و واتساپ در میان پیام‌رسان‌های داخلی بله، آیگپ و روبیکا هم قابلیت استوری یا وضعیت را دارند ولی ایتا خیر!

  • زمانبندی ارسال پیام

از دیگر قابلیت‌های مهم و کاربردی که به مرور زمان به تلگرام اضافه شده ولی ایتا خیر، می‌توان به پیام‌بندی زمان ارسال پیام اشاره کرد که قابلیتی بسیار کاربردی به ویژه برای مدیران کانال‌ها است ولی ایتا چنین قابلیت مهمی را ندارد.

2. باگ عجیب عدم نمایش اعلان‌ها

کار اصلی یک پیام‌رسان، رساندن پیام به شماست ولی طبیعتا هر پیام‌رسانی باید شما را از رسیدن پیام جدید با خبر کند. اعلان یا نوتیفیکیشن پیام‌رسان‌ها از قابلیت‌های بسیار ابتدایی ولی بسیار مهم هستند که شما را از رسیدن پیام جدید مطلع می‌کنند. ولی پیام‌رسان ایتا باگ عجیبی دارد که نوتیفیکیشن پیام‌های جدید را نشان نمی‌دهد. این مشکل را از چند نفر پیگیری کردیم و دیدیم آن‌‌ها هم نوتیفیکیشن پیام‌ها جدید در ایتا را دریافت نمی‌کنند. درواقع شما برای دیدن پیام‌های جدید باید مدام به ایتا سربزنید تا ببینید پیامی آمده یا نه واگر نه در محیط رابط کاربری سامسونگ و شیائومی، اعلان رسیدن پیام جدید ایتا کار نمی‌کند.

این باگ بسیار عجیب و آزاردهنده نحوه کار شما را ایتا را مختلف می‌کند و باعث می‌شود پیام‌های جدید را از دست بدهیم، حال طنز ماجرا آن است که در تست این پیام‌رسان، دوستان ما در تلگرام به ما پیام می‌دادند که در ایتا به شما پیام دادید و آن را سین کنید!!!

این اتفاق مضحک کل ماهیت یک پیام رسان را از بین می‌برد. برای رفع این موضوع بارها تنظیمات بخش نوتیفیکیشن برنامه را تغییر دادیم ولی مشکل درست نشد. ایتا پیام را به شما می‌رساند ولی اعلام نمی‌کند که پیام جدیدی دارید!

3. ایتا یک پیام رسان متروکه و بدون کاربر

اولین چیزی که برای استفاده از یک پیام رسان نیاز دارید، فردی برای دریافت پیام شماست! به احتمال خیلی زیاد مخاطبان مورد نظر شما در ایتا عضو نیستند، اگر هم عضو باشند، همان‌طور که در تصاویر زیر که خودمان به صورت رندوم گرفتیم، ماه‌ها و شاید سال‌هاست آن را از گوشی خود پاک کرده‌اند، ولی به دلیل نبود سیستم پاک کردن خودکار اکانت پس از دوری طولانی مدت که در بخش اول مقاله به آن اشاره کردیم، اکانت آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

این ایراد در روزگاری که اولین نقد و بررسی پیام رسان ایتا و سایر مسنجرهای داخلی را می‌نوشتیم، مقداری ظالمانه بود و برای همین هم لحاظ نکرده بودیم، ولی الآن پس از گذشت چند سال ایتا هم مانند تمام پیام‌رسان‌های دیگر فرصت جذب مخاطب را داشته است و با توجه به نبود فیلترینگ و اینترنت نیم‌بها برای این برنامه، می‌توان گفت حتی خارج از یک فضای رقابتی این فرصت را داشته است. در هر صورت اکنون ایتا را که نصب کنید، احتمالاً مخاطبینی پیدا نمی‌کنید که واقعاً بخواهید مکالمه‌ای با آن‌ها شکل دهید، یا می‌توان گفت شانس آن کم است.

اما با نگاهی به کانال‌های مطرح این پیام‌رسان هم در می‌یابید که تعداد بازدید روزانه آن‌‌ها پایین است و احتمالا خیلی از دنبال کننده‌های کانال فیک هستند. برای ثبات این موضوع سری به هشتگ‌ها پرطرفدار می‌زنیم. همانطور که می‌بینید پرطرفدارترین هشتگ در 30 روز اخیر ایتا #طوفان‌_الاقصی بوده است. بر روی این هشتگ می‌زنیم و لیست کانال‌هایی که از این هشتگ پرطرفدار استفاده کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.
حال به نظر شما این کانال‌ها که از هشتگ ترند این روزهای ایتا استفاده کرد‌ه‌اند چقدر بازدید دارند؟در تصاویر پایین تمامی این کانال‌ها و میزان بازدید پست‌های اخیرشان در زمان مراجعه ما را مشاهده می‌کنید.
اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که برخی از برنامه‌های تلویزیونی که در پخش زنده کانال‌های آن‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی مانند بله و ایتا تبلیغ می‌شوند، در تلگرام اعضا و بازدید بیشتری نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی دارند. در واقع شما می‌توانید میزان استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مانند ایتا را نسبت به تلگرام آن هم در صورتی که در هنگام پخش برنامه تلویزیونی، کانال آن برنامه در پیام‌رسان داخلی تبلیغ می‌شود را مشاهده کنید.

4. محتوای مناسب برای گروهی خاص

این مشکل را می‌توان تا حدی وابسته به مشکل قبلی دانست؛ نبود گستره وسیع‌تری از کاربران در پیام رسان ایتا. از بخش Trending ایتا که با یک آیکون آتش مشخص است که استفاده کنید، هشتگ‌های درحال ترند در ایتا به شما نمایش داده می‌شوند.

محتواهای درحال ترند شدن همگی با موضوع مشخصی هستند و محتوای مناسب برای قشرهای مختلف جامعه را در ایتا نمی‌توان به کیفیت مورد نظر پیدا کرد. مثلا خبری از محتوا برای افراد علاقه‌مند به ورزش، فیلم و سریال، آشپزی و… نیست. حتی در قسمت تبلیغات برنامه هم محتواها خارج از چیزی که انتظار داشتیم، نبودند. حرف تبلیغات شد، کم کم به مورد چهارم می‌رسیم. این پیام‌رسان صرفا توسط قشر خاصی استفاده می‌شود، البته با بررسی بیشتر درمیابید که این قشر هم خیلی از ایتا دل خوشی ندارند.

5. تبلیغات پیام رسان ایتا

مورد بعدی که به آن اشاره می‌کنیم، خود «تبلیغات» است! داشتن تبلیغات به خودی خود یک نقطه ضعف حساب می‌شود، آن هم وجود ثابت و همیشگی آن! در عصر مسنجرهای امروز، کم‌تر پیام رسانی پیدا می‌شود که تبلیغ ثابت، آن هم در ابتدای صفحه اصلی، یعنی بیشترین جایی که چشم شما می‌خورد، درج کرده باشد.

تبلیغات در پیام رسان ایتا

داستان تبلیغات این پیام رسان هم به خودی خود جالب است. اگر با پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ کار کرده باشید، حتماً اولین و بالاترین چت شما، مهم‌ترین یا مورداستفاده‌ترین چت شماست که آن را پین کرده‌اید؛ ولی در ایتا اولین چیزی که می‌بینید تبلیغ است. تبلیغات ایتا تنها به تبلیغ یک کانال مشخص ختم نمی‌شود، بلکه ایتا حتی پست را هم تبلیغ می‌کند. چیزی که در عکس بالا می‌بینید، یک پست از کانالی با نام دیگر بود که به عنوان تبلیغ نشان داده شده بود.

6. پیام‌رسانی نامحبوب با مخاطبان ناراضی

در این بخش نیازی به گفتن نیست، تنها کافیست به مارکت‌های اندرویدی و iOS بروید و نظر مردم در خصوص ایتا را بخوانید تا متوجه عمق فاجعه شوید. امتیاز پایین و تعداد نظرات ناراضی بسیار زیاد از ایتا خود نشان دهنده کیفیت این پیام رسان است.

در دیگر مارکت‌‌ها هم که میزان کامنت‌ها کمتر است، امتیاز برنامه ایتا بسیار پایین است.

7. کیبورد عجیب و ناقص

کیبورد ایتا بسیار عجیب و البته ناقص است. در بخش ابتدایی به سوتی عجیب تیم فنی ایتا در بخش کیبورد و سفید بودن بخش استیکر و گیف پرداختیم. اما مشکلات کیبورد ایتا به همین موضوعات رفع نمی‌شود. اولین مشکل آن است که بخش جستجوی ایموجی در کیبورد کار نمی‌کند و کاملا دکوری است. برای همین اگر دنبال یک ایموجی باشید باید بین صدها ایموجی موجود بگردید و بالا و پایین کنید تا به ایموجی دلخواه برسید. این در حالی است که کیبورد دیگر پیام‌رسان‌ها چنین مشکلاتی ندارد و شما با سرچ کلمات مختلف می‌توانید تمامی ایموجی‌های مرتبط با آن را ببینید.

مثلا به دنبال ارسال ایموجی کتاب هستید یا می‌خواهید ایموجی پرچم یک کشور را ارسال کنید، در این حالت باید به دریای ایموجی‌های این برنامه که کاملا غیراورجینال و کپی تلگرام است بروید و کتاب یا پرچم کشور مورد نظر را در بین آن‌ها پیدا کنید.

مورد دوم آن است که برخی ایموجی‌ها از کیبورد ایتا حذف شده‌اند که در نوع خود جالب است. در هر صورت ایتا به عنوان یک پیام رسان بومی شناخته می‌شود و مدیران سازنده‌ آن به جای تمرکز بر روی رفع باگ‌ها، زحمت کشیده‌اند و ایموجی پرچم اسرائیل را از این پیام‌رسان حذف کرده‌اند! ایموجی انگشت وسط، پرچم رنگین‌کمانی، لب و مواردی از این دست حذف شده‌ است. کاملا مشخص است مدیران ایتا از آن دست افرادی هستند که به جای تمرکز بر روی حل مشکلات اصلی، بر روی حواشی تمرکز کرده‌اند.

تصویر پایین هم یکی دیگر از مشکلات پیام‌رسان ایتا است، گاهی برخی از ایموجی‌ها محو می‌شوند!!

8. باگ‌ها و اختلالات عجیب پیام رسان ایتا

این‌که ایتا به گونه‌ای مدیریت کرده است که با وجود آن‌که کپی تمام عیار تلگرام باشد، این‌قدر باگ و ایراد داشته باشد، به خودی خود قابل تحسین است. در تنها نصف روز استفاده از پیام رسان ایتا، به مشکلات عجیبی برخورد کردیم.

از این مورد که یک بار برنامه متوقف شد بگذریم، با باگ جالبی در بخش ارسال تصاویر مواجه شدیم. هنگامی که یکی از اسکرین‌شات‌هایی که از برنامه گرفته بودیم را ارسال می‌کردیم، عکس دیگری ارسال می‌شد! این اتفاق برای دو مورد از تصاویر رخ داد و حتی برای رفع آن، روش‌های مختلفی مثل Force Stop و پاک کردن کش برنامه را امتحان کردیم؛ ولی همان‌طور که در تصاویر زیر می‌بینید، مشکل همچنان پابرجا باقی ماند.

از این باگ‌ها که بگذریم، پیام رسان ایتا نسبت به برنامه‌های مسنجر روز دنیا، در ارسال پیام کندتر است و اختلال چند ثانیه‌ای دارد. بارها هم با نسخه وب و هم با دو نسخه اندروید، زمان خوردن تیک پیام و رسیدن واقعی پیام به دست گیرنده را سنجیدیم و دائماً تاخیر چند ثانیه‌ای بین این دو اتفاق وجود داشت (از روشن نبودن VPN و اختلالات اینترنت هم مطمئن شدیم و حتی پس از آن، با مسنجرهای دیگر هم امتحان کردیم).

مورد دیگر آن است که هنگام دیدن ویدیو، با خروج از برنامه صدای ویدیو همچنان پخش می‌شود! به این ترتیب شما مجبور می‌شوید مجددا وارد برنامه شوید، ویدیو را متوقف کنید و بعد از ایتا خارج شوید! اگر ویویو را متنوقف نکنید و از ایتا خارج شوید، صدای ویدیو را در محیط رابط کاربری می‌توانید بشنوید.

9. کارکرد بسیار کند هنگام اتصال به VPN

چندی پیش که قرار بود تیم فوتبال النصر عربستان با کریستیانو رونالدو وارد ایران شوند، فیلتربودن تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح دنیا در ایران سوژه طنز کاربران فضای مجازی شده بود و کاربران موضوع VPN نصب کردن رونالدو برای ارتباط با خانواده‌اش را طنز تلخی می‌دانستند. عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به این سوژه کاربران گفت که رونالدو می‌تواند از ایتا و بله استفاده کند.

اشاره ضرغامی به این موضوع بود که ایتا و بله و پیام‌رسان‌های ایرانی مشابه، کیفیت و ظرفیت استفاده از تمام نقاط جهان را دارند و می‌توانند به عنوان یک پیام‌رسان بین‌المللی کار کنند، البته به جز ضرغامی، مسئولان مختلف وزارت ارتباطات و سازنده‌های این پیام‌رسان‌ها نیز بارعا چنین ادعایی کرده‌اند ولی این ادعا واقعیت ندارد.

زمانی که شما از VPN استفاده می‌کنید کار با ایتا بسیار کند می‌شود و دانلود و آپلود فایل با سرعت کندی اتفاق می‌افتد. یعنی سرورهای این پیام‌رسان برای استفاده از خارج از کشور ساخته نشده و اگر شما در خارج از کشور بخواهید برای ارتباط با خانواده خود در ایران از ایتا استفاده کنید، احتمالا با مشکل مواجه می‌شوید. در این حالت اگر خانواده شما در ایران از تلگرام با VPN استفاده کنند، کیفیت ارتباط شما بالاتر از ایتا خواهد بود.

این ضعف بسیار بزرگی است که یک پیام‌رسان زمانی که با ip خارج از کشور به آن متصل می‌شوید عملکرد ضعیف‌تر و کندتر دارد و این مورد عملا باعث می‌شود تا مشکل ارتباط با دوستان و اعضای خانواده در خارج از کشور به دلیل فیلتر واتساپ، اینستاگرام و تلگرام همچنان پابرجا باشد.

10. عدم مشخص بودن پشتیبانی، اصلا ایا ایتا امنیت دارد ؟

شاید مطرح کردن این بخش همانند توضیحی که در پیام رسان سروش به آن اشاره کرده بودیم، تکراری باشد ولی قطعا این تکراری بودن از اهمیت این موضوع نمی‌کاهد. هدف از اشاره به این موضوع نیز صرفا شفاف‌سازی فعالیت این پیام رسان است که احتمالا قصد میزبانی از اطلاعات میلیون‌ها ایرانی را داشته و شاید بخواهد تبدیل به بزرگترین رسانه ایرانی شود!

در توضیحات سایت این اپلیکیشن به پشتیبانی اشاره شده است که توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز انجام می‌شود. بررسی‌های اولیه ما در همان زمان شروع به کار ایتا نشان داد که این شرکت نه تنها فعالیت و سابقه‌ای در زمینه ارائه راهکارهای نرم‌افزاری در بخش برنامه‌های موبایل و کامپیوتر نداشت، بلکه حتی به نظر می‌رسید که تنها چند ماه است که متولد شده!

بدیهی است که همان مقدار که ابهام در پشتیبانی از هر پیام رسانی در سراسر دنیا وجود دارد، در مورد ایتا نیز می‌بایست این ابهام‌زدایی انجام شود؛ چرا که برای ما به عنوان یک رسانه و قطعا برای بسیاری از کاربران ایرانی به عنوان مخاطبین این اپلیکیشن‌ها سوال پیش می‌آید که وقتی پیام‌رسان‌هایی مانند «بله» در کشور ما وجود دارند که به طور کامل پشتیبان و شرکت‌های تامین کننده بودجه آن مشخص است، حضور برنامه‌هایی مانند ایتا که به طور کلی پشتوانه آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، قانع کننده است؟ قطعا همین مورد یک دلیل محکم برای استفاده نکردن از پیام رسان ایتا محسوب می‌شود. تصور کنید که اطلاعات مهمی را در ایتا ذخیره کرده‌اید و به‌یکباره اعلام می‌شود که این اپلیکیشن دیگر پشتیبانی نمی‌شود! تکلیف دیتاهای شما چه خواهد شد؟

پیام رسان ایتا

6 دلیل بالا مواردی بود که در تجربه کاربری ما و طبق تحقیقاتی که انجام دادیم مشخص شده و بدیهی است موارد دیگری نیز برای استفاده نکردن از ایتا می‌توان مطرح کرد. امیدواریم مسئولین این پیام رسان ایرانی با مطالعه این اشکالات نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرده تا شانس خودشان را برای کسب کاربر از این بازار محبوب بالاتر ببرند؛ اما در ادامه به عنوان کلام آخر، حرفی به عنوان جمع‌بندی و مقداری توضیح داشته باشیم.

طلبکاری با وجود کیفیت پایین به اسم تولید داخلی!

گویا سندرومی در بین پیام‌رسان‌ها و به طور کلی، محصولات تولید داخل وجود دارد که هرچه کیفیت آن‌ها پایین‌تر باشد، طلبکارتر هستند! در خصوص پیام‌رسان‌ها این قضیه آن‌جایی جالب می‌شود آن‌ها مدعی نبوغ هستند، طلب حمایت دارند و خروجی کار آن‌ها کپی و پر از ایراد است.

یک نکته را به صراحت بگوییم؛ بدیهی است که کمک‌کننده پیشرفت، نقد است؛ هر کجا که نقد آزادانه‌تر، صریح‌تر و مستقیم‌تر صورت بگیرد، پیشرفت نزدیک‌تر خواهد شد. تعریف و تمجید الکی که به تازگی نام آن «حمایت» شده است، هیچ کمکی به هیچ صنعت، محصول و یا شرکتی نخواهد کرد، چه بسا که عامل ضرر است.

پیام‌رسان‌های داخلی مانند ایتا که ادعاهایی برای آن مطرح می‌شود که امکانات مناسبی برای رقابت با پیام‌رسان‌های مطرح فراهم می‌کنند ولی در عمل یک کپی بسیار ناکارآمد از تلگرام است، بهتر است به جای پنهان شدن پشت سنگر «تولید داخلی»، به ایده‌های اورجینال، امکانات مناسب و رفع مشکلات بپردازند.

از این موضوع هم غافل نشویم که با توجه به محدودیت‌ها و فیلترینگ برای پیام‌رسان‌های خارجی و تبلیغات، اینترنت نیم‌بها و اجبار برخی مراکز مانند دانشگاه‌ها، مردم همچنان ترجیح می‌دهند دردسر برنامه‌های تغییر آی‌پی و اختلالات گسترده اینترنت را به جان بخرند تا از پیام‌رسان‌های امن‌تر و با امکانات بیش‌تر همچون تلگرام استفاده کنند. موردی که در آمارهای رسمی نیز بارها به آن اشاره شده است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب «مرثیه‌ای بر یک رویای بی‌خردانه؛ سرنوشت پیام رسان های ایرانی چه شد؟» را هم مطالعه کنید و نظر خود درباره برنامه ایتا را هم با ما در زیر این پست به اشتراک بگذارید.

«این مقاله برای اولین بار در فروردین سال 1397 توسط سینا ذاکری نگارش شد و در آبان 1401 توسط عرفان محمدزاده بروزرسانی گردید، بروزرسانی مجدد این مقاله در آذر 1402 توسط سعید صانعی صورت گرفت»

556 در مورد “10 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!”

  1. کاملا بی ربط میگی ،هیچکدوم این دلایل ربطی به امنیت نداره ،وقتی یک بچه ۱۶ساله میتونه پیج اینستا و حتی واتساپ راهک کنه پس اینقدر پیچوندن ملت کاردرستی نیست ،
    ایتا پیام رسان خوبی هست واگر حمایت بشه ارتقاپیدا میکنه ،شماهاهم ژست آدمهای دلواپس رانگیرید

    17
    26
    1. اسم نویسنده ها رو که گفتی فهمیدم میشناسمشون و میدونم با کدوم مدیر تولید محتوای بیسوادی کار می کنند. افرادی که خودشون یه دیپلم هم ندارم و اندازه ی یک دکتری ادعا دارن. شما بیا اپلیکیشن بنویس ببینم چی می نویسی. این چیزایی کخ نوشتی در حد انتظارات بچه دو ساله است! پک استیکر نداره یعنی چی رفیق؟! تو فقط پک استیکر اگر بسه برات چرا استعداد دیگرانو می کوبی؟ چرا نگفتی قابلیت لایو در ایتا وجود داره که تلگرام به گرد پاش هم نرسیده! متاسفم برای تعصب و مغزهای خودباخته و بیگانه پرست زنگ زده تون. من مهندس نرم افزارم و فقط با خوندن چند خط از متنت فهمیدم جبهه گیری داری و چیزی از نرم افزار و کد نویسی حالیت نیست.

      10
      6
  2. سایبری. یه مشت سایبری به بخش کامنت های شما حمله کرده اند. همین. نه چیز عجیبی هست و نه تازگی ای برای مردم و حتی خودشون داره. عوضش تا دلت بخواد، پیام رسان ها و فضاهای اجتماعی خارجی، دست تروریسم رو از رو بسته و امنیت در حدی که تا 100 سال دیگه هم نمیتونن بهش برسن. نفس های آخرشونه. بذار بزنن.
    البته شما حتی اگر چنین مقاله مفیدی رو هم نمی نوشتید، ما بازم میدونستیم که نباید نصبش کرد.

    27
    16
    1. من وقت ندارم همه پیامها رو بخونم اولش هم درست نفهمیدم چی می گی!
      به جای عکس رهبر عزیز که برای ملیونها انسان محترم و مقدسه بهتره عکس خودت رو قرار بدی که خیلی به حقیقت نزدیکتره
      کسی هم که نفس های آخرش رو داره میکشه باطل و سرسپرده باطله .
      اونی که دست تروریست رو از رو بسته مخدری هست که ذهن و قلب امثال تورو از هم پاشیده
      وقتی نمی تونی بفهمی ما در چه دنیایی زندگی می کنیم یعنی قدرت تفکرت رو افیون فضای الوده و هزار رنگ مجازی از کار انداخته !

      17
      25
    2. آره ،آخه شما ایرانی نیستید،هیچ زحمتی برا این کشور نکشیدید،خونی ندادید،هیچ ایده وفکری هم برا رشدش ندارید،بجای دشمنی با خودمون برید تلاش کنید که رشد کنیم،پیشرفت کنیم.اگر همه چیز را راحت کنار بگذاریم دیگه ایرانی نداریم.
      دوست محترم،اگر ایرانی هستی ودلسوز برو روش پیشرفت کشورهای دیگه رو هم مطالعه کن ،تا بدونی اونها تعصب به مصرف هر چیزی که ساخت کشورشون بوده داشتن.
      جاسوسی پیام رسان های خارجی رو هم دیگه تمام دنیا طبل کردن،کمی سواد رسانه ای داشته باشین
      متاسفانه برخی ایرانیان سالی یک کتاب هم نمی خونم ،برا همین سوادشون برا نیم قرن پیش هست

      5
      3
  3. اطلاعات کاربر رو در اختیار نهادهای امنیتی قرار میده حتی بدون حکم قضایی
    برای خودم پیش اومد
    من نه ضد نظامم و نه خرابکار فقط صیغه کردن باعث شد از محل کار اخراج بشم با اصرار به استعفا اونم از طریق چتهام در ایتا
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این محل
    دیگه از هیچ پیام رسان داخلی حمایت نمیکنم

    31
    15
    1. چقد خوش خیالی که فک میکنی پیام‌رسان‌های خارجی از اطلاعاتت سواستفاده نمیکنن! پنیر مفت فقط تو موش گیر میاد رفیق!

      12
      8
      1. التماس تفکر

        دقیقا میشه ی نمونه از سواستفاده پیام رسان های خارجی از اطلاعات ما رو بگی؟
        مثلا وقتی طرف صیغه کرده که شرعیه و قانونی تو ایتا گفته و شنود شده و اخراجش کردن! مثلا تلگرام بفهمه این آقا صیغه کرده چی میشه؟

        3
        9
        1. سلام
          این چه حرفیه،اصلا راست نیست
          او دوستاش لو دادن
          بعد هم ما که تا حالا ندیدیم کسی رو به خاطر صیغه کردن اخراج کنن،این رو هم شما درآوردی
          دلیل از این محکم تر نداشتی برا رد ایتا،،?

          3
          4
  4. شما که همه پیام رسان های ایرانی روتخریب میکنید?

    شما برید از پیام رسان های خراجی حمایت کنید فقط

    همن تلگرام اولش از ایتا هم بدتر بود

    18
    52
    1. التماس تفکر

      چ ربطی به اولش داره؟ خب اولش اون اول بود و پیشرفت کرد الان ما بیکاریم بشینیم تا ایتا پیشرفت کنه بعد استفاده کنیم؟ مرض داریم تلگرام رو ول کنیم؟ شبیه اینه تو مرسدس بنز داشته باشی بعد بیان ازت بگیرن یه ماشین چوبی ایرانی بهت بدن بگن بیا استفاده کن حمایت کن تا بشه مرسدس بنز! اونم از اول هیچی نداشت
      ی ذره فکر کنید تو رو خدا

      4
      8
      1. امیدوارم یک روز یک تولیدی داشته باشی وهیچ کس ازت نمره
        یا یک چیز اختراع کنی و هیچ کس ازت حمایت نکنه
        بعد بگی ای علم از ما نخبگان حمایت نمیشه،فرار کنیم بریم خارج،اونجا قدر ما رو بهتر می دونن و…
        خوب الان هم یکسری جوان نخبه دارن این کارها رو انجام میدن،کشور هم داره از نخبه خاش حمایت می‌کنه تولیدات آنها را عرضه کرده،وما هم باید حمایت کنیم،
        مثلاً اگر همین جوانانی که ایتا را راه اندازی کردن وهروز دارن تلاش میکنم بهتر بشه،اگر حمایت نکنیم دولت بگه تو وایده هات بدرد نمی خوره وبعد این جوان بره خارج از کشور ویک پیام رسان خارجی راه بندازه بهتر میشه
        اونوقت همین شما داد نمی زنی که از نخبه ها حمایت نمیشه،مغز ها فرار میکنن
        تناقض در حرف ای برخی حال آدم رو بد می‌کنه
        هم میگید از نخبه حمایت نکنید
        هم میگید چرا نخبگان از کشور میرن
        کدوم بگریم کدومو ول کنیم،،،?

        4
        4
      1. متأسفانه مقاله تون ناشی از طرز تفکر خودکم بینی و غربگرایی تون هست لذا خطای شناختی دارید و فقط چیزایی که با افکار قبلی خودتون هم راستا هستند رو می‌بینید و بقیه موارد رو ناخودآگاه فیلتر میکنید! واسه همین نمیتونید نقاط قوت پیام رسانهای ایرانی رو ببینید و سرسختانه بر تصورات واهی و بی پایه و اساس خودتون پافشاری می‌کنید! چون به دلیل افکارتون دوست ندارید نقاط قوتی در آنها ببینید!
        من چند نمونه میگم براتون:
        اولا واتساپ امکانات ناقصی داشت فضای ابری نداشت و فایلای دانلود شده اگر ذخیره نمیشد و توسط فرستنده حذف میشد از گوشی طرف مقابل هم حذف میشد. امکان ویرایش پیام نداشت و حذف کردن هم که به شکل ضایعی پیغام حذف شد میگذاشت…
        تلگرام که فاجعه بود هر روز باید کلی گروههای مزخرف و صیغه یابی که عضوت کرده بودند پاک میکردی…
        و مهمترین نکته اینکه تو پیامرسان خارجی اگر کسی کلاه برداری میکرد یا هک میکرد گوشی رو دیگه امکان پیگیری وجود نداشت. ولی تو پیام رسان ایرانی دیگه این مشکل وجود نداره.
        بعدشم این نظام مگه بیکاره بشینه پیامای شخصی و احیانا مستهجن بعضیا رو که میترسن لو بره بخونه! شما فقط اگه با سرویس های جاسوسی در ارتباط نباشید دیگه باهاتون هیچ کاری ندارن!
        بعدم شما گیر دادی به ایتا، الان پیام رسان های ایرانی خیلی خوبی مثل روبیکا و بله و ایگپ و سروش هستن. روبیکا واقعا عالیه مثل اینستاگرام هم میتونید توش صفحه داشته باشید دقیقا عین همونه. پیام رسان هم داره واقعاً کامل و عالی. راست میگی اونو بیا نقد کن! قول میدم هیچ اطلاعات فنی نداری راجع بهش مثل همین مقاله که اینکه اینا کپی تلگرامه رو با ۶ عبارت مختلف تکرار کردی…

        9
        4
  5. عاشق شهادت

    سلام دوستان ایتا بهترین پیامرسان ایران است
    1_ به دست حاج آفا ها درست شده
    2_کاملا سرور هایش ایرانی هست
    3_با اینکه کسی همایتش نمی کنه اما روی پای خودش ایستاده
    4_امنیت ایتا عالی است
    5_دشمن زیاد داره
    6_کانال های غیر شرعی و غیر اسلامی ندارد
    7_ایتا دارد پیشرفت می کند و در آینده خواهید دید که ایتا چقدر خوب است
    8_واتساب و انیستگرام مذهبی هستند؟ ولی ایتا کاملا مذهبی هست
    9_امکانات نسبت کم ایتا موجب نمی شود که نیمه ی پر لیوان را نبینیم
    10_درآمد زایی خوبی هم دارد

    28
    48
    1. ببینید واقعا ایتا نسبت به پیام‌رسان های دیگه حتی نمونه های ایرانی سالمتر و بهتره هرچند ممکنه ایراداتی داشته باشه.
      من قبل از اینکه اصلا کسی بدونه تلگرام چیه استفاده می‌کردم خیلی مزخرف و چرت بود اما کم کم پیشرفت کرد. ماشاالله انقد بش سرور و سرویس دادن که الان به اینجا رسیده. اگر این حمایتها از ایتا میشد وضعش خیلی بهتر بود.
      اما بیخود لطفا حرف در نیاریم حاج آقا ها درست کردن یعنی چی؟!
      فرض گن مثلا یک نفر روحانی هم تو تیمش باشه اینو بش نمیگن حاج آقا ها درست کردن!

      9
      9
      1. برید ببینید در آمارهای جانی پیام رسان های خارجی چه جاسوسی هایی کردن.
        کل دنیا هم که دارن از جاسوسی خارجی ها میگن اما نمی دونم چرا برخی پنبه تو گوششون کردن و نم خوان بشنوند
        همین مقامات دوره قبل یکسری هاشون از پیام رسان خارجی رودست خوردن وفیلم های ضد اخلاقیشون اینجوری لورفته و خارجی ها از اونها کلی باج گرفتن تا عکساشون لو نره
        جای دزد وصاحب خانه را عوض کردی حواست هست
        کمی مطالعه کنید و آمارهای درست بین المللی را بررسی کنید

        4
        3
  6. الان ایتا هم پخش زنده داره و هم پرداخت.
    تازه امنیتش هم از نرم افزار جاسوسی ای که به سرش قسم میخورید (تلگرام) خیلی بهتره

    18
    49
  7. ربات هایی رو که داخل ایتا هست روببین بعد نظر بده
    شما که نه برنامه نویسی میدونی چیه و نه کد رو لطفا اظهار نظر نکن!
    چه بسا خیلیا گول این پست رو بخورن

    15
    26
  8. امیرعلی موسوی

    متاسفم برای نویسنده این مقاله که بجای اینکه از پیام رسانای داخلی حمایت کنه دو تا جوون بیان سر کار دلیل میاره که نباید ازش استفاده کرد??

    24
    39
    1. نویسنده هیچ مشکلی با ایرانی بودن پیام رسان نداشت. فقط ضعف های ایتا رو بیان کرده. میبینید که تو متن از امتیاز های برنامه های بله و سروش که هر دو ایرانین دفاع هم شده.

      7
      8
  9. خیلی هاتون خوب ایتا رو گفتید ولی در واقع ایتا داغون ترین شبکه اجتماعیه که من دیدم، چون ظاهرا فایل ها از طرف ایتا ذخیره نمی شن و بعد یه مدتی دیگه نمی تونین اونها رو باز کنین.
    مثلا شما فرض کنید یه کانال زدین و به صورت صوتی یک مطلب رو آموزش می دین ولی بعد چند ماه دیگه هیچ کدوم از فایل هاتون باز نمی شه، من تا به حال چند بار این اتفاق رو دیدم، بیشتر هم تو کانال های زیر ۱ کا ممبر.

    25
    28
    1. رفیق مشکل این نیست. مشکل اینه که از محصول داخلی حمایت نمیشه. از اون مسوولی که باید سرور بده و بودجه بذاره و حمایت کنه و خودش استفاده کنه و نمیکنه بگیر تا نویسنده این مطلب که برای استفاده نکردن از ایتا دلیل تراشیده تا من و شما که اطلاعاتمون رو مفت در اختیار دشمن میذاریم ولی حاضر نیستیم از محصولات داخلی استفاده کنیم.
      ایتا متاسفانه یک بار ظاهرا هارد یکی از سرورهاش سوخت و چندبار هم بخاطر مشکلات فنی و نداشتن سرور مجبور به ریست اطلاعاتش شد. هرچند این اتفاقات خیلی به اعتبارش لطمه زد ولی شاید بشه گفت مقصر نبودن و بخاطر ضعف حمایت این اتفاق افتاد.

      12
      3
      1. از این اطلاعاتی که داری میدی کاملا مشخصه که یه مخاطب عادی نیستی.یعنی از بچه های ایتا هستی که اومدی تو لباس یه مخاطب معمولی ،مقاله این بنده خدا رو بکوبی.. از اولم میدونستم همه این کامنتها کار خودتونه وگرنه کیه که ایتا نصب کنه..تو لیست 300 نفره تلفن من سرجمع پنج نفر هم نصب نکردن..

        3
        12
        1. اگر نخبه باشی وارد حمایت نشه چه حالی پیدا میکنید
          خوب این جوانان نخبه هم به حمایت ما نیاز دارن
          مگه نمیگیرد فرار مغزها بخاطر عدم رسیدگی به نخبگان هست،خوب الان بیایید همگی ازشون حمایت کنیم
          اشتغال هم زیاد میشه
          ما یا از وضع الآن ناراضی هستیم و دنبال اصلاحیم،خوب کمک کنیم اصلاح بشه
          یا کلا با ایران و ایرانی مشکل داریم که راه حلش خروج از ایران وپیوستن به خارجی جون ها هست
          حالا خودت معلوم کن کی هستی وزمینت کجاست.

          4
          2
    2. این مشکل از شما محافظه گوشی شما هست نه از ایتا
      هی میگم برید مطالعه کنید،کمی تحقیق درست حسابی کنید
      این نوشته آقای محمد زاده کلی ایراد داره وموثق نیست
      شما باید برید در تنظیمات ایتا ومدت زمان ماندگاری مطالب را تنظیم کنی
      شما حتما در تنظیم گفتنی چند روزه پاک بشه
      مثلاً من تنظیم کردم هیچ وقت پاک نشه
      این به سواد رسانه شما برمیگرده ،نه به ضعف ایتا

      4
      1
  10. چرا نمیتونم تو کانالم عضو اضافه کنم ؟همش خطا میزنه.اگه کسی تجربه ای داره ممنون میشم بگه?

    10
    6
  11. سلام
    با اپدیت ایتا موارد 2 و 4 و 6 برطرف شده
    انشاالله طی اپدیت های جدید بقیه مشکلات هم برطرف می گردد

    یادتان نرود ایتا هیچ وقت از طرف ارگان های رسمی حمایت نشده بلکه بعضی از ارگان ها در حال سنگ اندازی برای این پیامرسان هستند

    12
    34
    1. ممنون از مدیر ایتا که شخصا داره کامنت میذاره به اسم مخاطب عادی.. مشکل شما چیز دیگست.شما و تشکیلاتتون فاقد استقلالین.چون باید به ارگانها اطلاعات مردم رو بدین وگرنه جایی تو مارکت داخلی ندارین..و کیه که از این حقیقت خوشش بیاد..وگرنه میدونم خیلی زحمت کشیدین.اما …. بگذریم

      11
  12. سلام
    حمایت از پیام رسان های داخلی می تونه به بهتر شدن آن ها کمک کنه، سازندگان باید این برنامه ها را بهبود ببخشن و ما هم با نصب و استفاده از آن ها می توانیم حمایت کنیم.

    11
    31
  13. دو ساله از ایتا استفاده می کنم خیلی خوبه خیلی بهتر از تلگرامه پیام رسانهای خارجی به درد نخورن

    38
    49
    1. تو ایتا رو با تلگرام مقایسه میکنی اصلاً تلکرام یه چیز دیگه هست به غیر از تلگرام پیام رسان واتس اپ و سیگنال هست تلگرام وقعاً امکانات باور نکردنی داره

      25
      20
      1. واتساپ فقط اونجاش که پیام ارسال شده رو میخوای پاک کنی مینویسه فلانی پیام رو حذف کرده!!
        خخخخ خو یکی نیس بگه دلتون به چی واتساپ خوشه!

        8
        2
  14. با سلام و خسته نباشید. دوستان ما مدت هاست از ایتا استفاده می کنیم. خدا رو شکر عالیه.
    عزیزان! ما ایرانی ها باید پیام رسان های خودمون رو حمایت و تقویت کنیم، شاید این یه تکلیف باشه.
    باور بفرمایید ما در ایتا هم کانال داریم و هم گروه و استفاده زیادی داریم واقعا کارمون راه میفته و عالیه. خدا مهندسین ایرانی رو خیر بده و موفق کنه.

    37
    58
    1. ایرانی اصیل

      من که چندین ترم زبان رو از ایتا گرفتم وآزمون هم دادم و به ترم بعدی رفتم واقعا هم راضی هستم ومشکلی نبوده .
      اختلال و بروز رسانی در همه پیانرسانها بوده وهست مگه چند وقت پیش واتس آپ قطع نشد؟ فرقش اینه اکثر ما ملت بیگانه پرست شدیم واسه خارجیه صبر میکنیم واصلا بد وبیراه نمیگیم ولی برای ایرانی با کوچکترین چیز ببین چقدر بی تابی و جه حرفها وقضاوتهای بی رحمانه ای داریم دیگه فکر نمیکنیم این ها در تحریم خیلی از امکانات رو ندارند پهنای باند زیادی بهشون ندادند و دائم داره بهشون بد وبیراه گفته میشه.
      قدری انصاف وغیرت ملی داشته باشیم و صبر و همکاری کنیم سودش واسه خودمونه.
      کل اطلاعات کاربران در فیس بوک وواتس آپ وتله کرام دزدیدند چند نفر بد وبیراه گفاند؟ ولی اینجا کوچکترین نقصی رو ببین چه آشوب وجنجالی کردند؟

      7
      11
  15. درسته
    ولی قطعا نمیشه گفت اصلااا نصب نکنین!
    الان نظر خودم رو ب اونایی که میگن نصب نکنین میگم!
    نصب کنید
    چرا؟
    اگر میگید نمیدونم سو استفاده و …!باید بگم سه ساله ایتا فعالیت داره ولی چیزی نشده .
    وارد شدن به اکانت بقیه و یا هک کردنش هم اصلااا آسون نیست در واقع باید کدنویس باشی!
    از ایتا میشه در آمد کسب کرد
    بله از پیامرسانهای دیگه هم میشه
    ولی خب چرا ایتا؟چرا ایتا رو نصب کنیم؟؟؟
    اولا ایتا پشتیبانی قوی داره
    توی یه سایت رفتم از ایتا بد گفتن زیر پست هم خودشون ب عنوان یه حمایتگر ایتا کامنت فحش گذاشتن!!!!!
    چرا خوب؟
    قابل هک نیست
    اون تایید دو مرحله ای توی نسخه های بعد میاد
    پرداخت ایتا رو که دیگه نمیخواد توصیح بدم!چون عالیه!
    درسته تماس تصویری نداره
    ولی ممکنه توی نسخه های بعد بیاد
    چرا اینقدر ضد ایتا هستین؟؟؟
    اونایی که ضدایتا هستند به اصطلاح!چی گیرتون میاد ازین کارا؟؟(شما رو نمیگم .نظرات رو تو سایت بسته بودن)دیدید ایتا داره پیشرفت میکنه حسودی کردین؟؟؟
    شما میدونین ایتا پیامرسان داخلیه
    چرا ازش حمایت نمیکنین؟
    فقط چون مال یه شرکت خصوصیه؟؟؟؟؟!
    متاسفم!
    ایتا کلی قابلیت خوب داره
    نمیگم عالیه
    چون واقعا نیست
    ولی تو که ایرانی هستی!
    بیا از پیامرسان ایرانی تبلیغ کن …حمایت کن!
    تلگرام خودش کلی کاربر داره
    هکش هم میشه
    چیو میخواید بفهمونید ب بقیه؟
    اینکه ایتا بده؟
    نیست!
    عالیم نیست!

    23
    52
    1. به تو چه حسود که به ایتا حسادت میکنی

      ایتا خیلی هم خوبه
      هر کی میگه بده غلت کرده
      حسوده!
      حسود هرگز نیاسود?

      26
      40
  16. سلام به همگیتون .من دیدم که محیط ایتا تقریبا شبیه تلگرامه . برای همین ، آشنا به نظرمیاد . خیلی هم خوبه به شرطی که امکان گسترش و پیشرفت هم داشته باشه .من الان دارم از ایتا نسخه دسکتاپ استفاده میکنم . از نسخه های دیگه خبرندارم چون هنوز آزمایش نکردم . ایتا تماس صوتی ، تصویری ، لایو نداره . ایتا قسمت پیام محو شونده و یا سکرت چت نداره ( البته این مورد زیاد مهم نیست ). نمیشه بیش از یک اکانت داشت ( برای من لازم و مهمه ) . گروه بندی و دسته بندی ها باید قابل ویرایش و شخصی سازی باشه ( که نیست ) .. در کل محیطش آشناست و کار باهاش راحته اما خیلی جای کار داره اگه این توانایی و قابلیت ها بهش اضافه بشه … قابل رقابت با سایر نرم افزارهای داخلی و حتی خارجی است

    10
    20
    1. پس من چطوری سه تا اکانت یه جا دارم داخلش اینو یکی برا من بگه؟؟!؟!؟

      وقتی میخوایم مثل دست اندر کاران آی تی بزنیم تو سر محصول ایرانی انقد بهونه نیاریم لطفا !!!!

      2
      11
    1. کسی که میگه ایتا نارنجی هست خوب تم های بسیار زیادی وجود داره میتونی عوض کنی یا خودت بسازی اگر سازنده ایتا رنگ ایتا رو نارنجی کرده حتما یه فکری هم برای کاربرانش کرده من خیلی ناراحتم چون ایتا قطعه

      5
      16
    2. سلام وقت بخیر
      من شنیدم ایتا ناامنه و حتی از دوربین استفاده میکنه و بدون مجوز عکس میگیره از طرف درسته؟
      با این اوصاف من ترجیح میدم این برنامه رو حذف کنم
      اما سوالم اینه آیا بعد از دلیت اکانت و حذف برنامه از گوشی باز هم گوشی ممکنه تحت کنترل باشه؟آیا نیاز کاری انجام بشه؟

      1
      1
      1. فعلا زندگی و درس
        و…ما این تو هست پس دلیلی نداره استفاده نکنیم
        حمایت میکنیم کفیتو میبرن بالا نسبت به‌ چند سال پیش خیلی پیشرفت کرده

        2
        1
  17. ایتا بین بقیه پیام رسان های ایرانی بهترینه، اما مشکلات زیادی داره، من چندبار میخواستم تغییر شماره بدم اصلا نمیشد، یا توی گروه میخوام کسی رو مسدود کنم ارور میداد، از نظر من تلگرام بهترین پیام رسان هستش هم پرسرعت، هم امنه، هم پیشرفته

    19
    9
  18. این متن خیلی مغرضانه نوشته شده و قدیمی هم هست
    الان ایتا خیلی تغییر کرده و هیچکدوم از مواردی که رو که گفتین صدق نمی کنه

    10
    36
  19. واقعا چقد بی شعورین مثلا تلگرام و اینستاگرام خیلی امنیت دارن که هزاران بار ثابت شده ناامنن

    16
    40
  20. چرا دوست دارین به پیام رسان های ایرانی تیکه بندازین
    عالی است اما مشکل سرور دارد
    که ان هم حل شد
    اول برید اولین نسخه تلگرام ببینید بد تیکه بندازید
    یا حق….

    7
    40
  21. من تا دو روز پیش از ایتا استفاده میکردم و راضی بودم اما دیروز دیدم هر کار میکنم پیاما نمیاد هی میزنه در حال اتصال حتی دوبار حذف و نصب کردم ولی هنوز درست نشده برای ارسال کد هم هی میزنه در حال اتصال ولی نمیفرسته!!!

    21
    15
  22. این مشکلاتی که گفته شد، خیلیاش حل شده…..
    بهترین و بهترین و بهترین، فقط ایتا.
    برا ترکیدن چشم حسودا و اونایی که چشم دیدن پیشرفت جوانان ایرانی رو ندارن، صلوات

    7
    48
  23. اتفاقا ایتا خیلی هم خوبه…نصف بیشتر این مشکلاتی که گفتی برطرف شده….بترکه چشم حسود….خیانتکار نباشیم نسبت به جوانان و تولیداتشون

    8
    42
  24. ایتا عالی است و حتی از تلگرام هم بهتر است .
    بنده آرشیو مدارکم را تو ایتا گذاشتم و یک کانال خصوصی دارم .
    عالی است .

    9
    36
  25. اینقدر دشمنی با یک نرم افزار داخلی نسبتا خوب؟
    من به عنوان یک استاد دانشگاه از نسخه اول ایتا تا کنون از آن برای امور شخصی و کلاسی استفاده کرده ام و خیلی هم خوب است. فقط مشکل کمبود سرور دارند که به لطف کارشکنی دولتی و نگاه آنان به غرب ان شاءالله در دولت بعدی حل می‌شود

    6
    43
  26. دلیل ها هم خیلی *********** بود
    واقعن که این همه دلیل خوب داره
    تلگرامو باید با فیلتر باز کنی که همه فیلتر ها هم ****** شدس
    واقعن ******* واست با این دلایل چرتت
    ایتا خیلی خوبه
    ازش راضیم و ۳ساله که ازش استفاده میدکنم

    10
    37
  27. در مورد عدم وجود معاملات مالی الان قابلیت “پرداخت ایتا” اضافه شده
    در ضمن ایتا بر خلاف پیامرسان های دیگه از جایی حمایت مالی نمی شه مثلا بله با بانک ملی و سروش با صدا و سیما حمایت مالی می شن پس برای ایتا نمی سرفه همه امکانات رو یک جا ارائه کنه سیاست ایتا جوری هست که با افزایش کاربر قابلیت های مختلف رو ارائه کنه که تماس تصویری و صوتی از همون قابلیت های آینده است

    4
    28
  28. نویسنده عزیز واقعا براتون متاسفم بجای اینکه بیای و از اپلیکیشن ایرانی حمایت کنی اومدی و تخریب میکنی راحت میدونی چقدر برای این پیام رسان زحمت کشیده شده واقعا متسفم برات

    19
    54
    1. محمدهادی شهامت

      سلام
      بنده یک برنامه نویس هستم و سال هاست دارم‌ در این زمینه فعالیت بالقوه دارم و پس از تحقیقی گسترده متوجه شدم که این پیام رسان بر خلاف تلگرام فوق العاده امن هستش و ضد هک های قدرتمندی بر روی دیتا سنتر ایتا اعمال شده و یکی از مهمترین دلایل ایمنی این پیام رسان وجود دیتاسنتر آن در کشور خودمان است و بنده ادعای این سایت رو درباره استفاده ایتا رو از دیتاسنتر تلگرام رو کاملا تکذیب می کنم!

      10
      46
      1. والا واقعیتش اینه که کسایی که میاین میگن من برنامه نویسم کاملا دروغ میگن که ایتا امنه سورس کد های ایتا کپی تلگرامه و دوماا امنیتش در حد صفره چرا اینو میگم خودتون تست کنید شما لازمه یه حرف ضد دولت بزنید اونوقته که میفهمید اگر زنگ نزدن بهتون همه اپلیکیشن های داخلی من جمله روبیکا و تمام پیام رسان های داخلی امنیت ندارن خودتونو قول نزنین حقیقت همان خواهد بود چه انکار کنی چه باور

        32
        9
        1. ضد انقلاب و رهبرید شما
          آیا پیامرسان های خارجی امنیت دارند؟
          ایتا بهترین است

          6
          3
        2. بله خوبه اعتراف کردی
          شما دلتون میخواد هر غلطی خواستید بکنید هیچکس هم کاری به کارتون نداشته باشه!
          واقعا چه خوش خیالی که فک میکنی واتساپ و تلگرام امنیت داره. جرأت داری برو آمریکا، خط قرمزای قانونی اونجا رو زیر پا بذار ببینم امنیت داری یا سرویست میکنن!
          هر جای دنیا بری قانون داره و ابزارهای ارتباطی در چارچوب قانون قابل استفاده هستن.
          ایتا هم مثل پیامرسانی در شرایط استفاده ش اومده فعالیت غیر قانونی و سواستفاده ممنوعه والسلام.

          3
          1
  29. کار شما نقد نیست تخریبه چون ویژگی های خوبش رو نگفتید.
    این که یک کپی بومی شده از تلگرام هست خیلی هم خوبه که، شما یا منتقداتون آماتورن و چیزی حالیشون نیست یا صرفا میخواین ایتا رو پیش کاربرای غیر متخصص تخریب کنین.
    واقعا متاسفم…

    12
    42
  30. نویسنده ی عزیز یه تحقیق کامل تری میکردی میدیدی که نسخه آزمایشیه چرا مردم از حمایت پیام رسان ایرانی باز میداری مگه تلگرام از همون اول تلگرام بود؟؟
    بجای اینکه بگی حمایت کنید تا پیشرفت کنه میگی اسفاده نکنید؟ جایگزین خوبی هم هست برای پیامرسان تاگرام
    بازم میگم نسخه بتا است نسخه ی آزمایشی اقای محقق

    5
    38
  31. اصلا از کارتون خوشم نیومد
    الان تو این وضعیت ماها باید از پیامرسان های ایرانی حمایت کنیم…
    شما اگه 6 تا دلیل برا استفاده نکردن میاری،باید نکات خوبش رو هم بگی که فکر میکنم بیشتر از ایناهست
    خلاصه که کار زشتی کردید
    بماند…

    6
    42
    1. محمدهادی شهامت

      خانوم محترم!
      شما تلگرام رو ببین!
      چه پیام‌رسان قدرتمندی!
      میدونی چندسالشه!
      ۱۲ سال!
      دیتاسنترش میدونی چقدره؟
      اندازه یه شهر!
      برقشون میدونی از کجاست؟
      از یه نیروگاه جداگونه!
      میدونی کی امنیت کارمنداشو تأمین می کنه؟
      خود سازمان امنیت آمریکا!
      میدونی اسپانسرشون کیه؟
      خود دولت آمریکا!
      میدونی رییس و سازنده ش آقای «پاول دورف» میدونی با کی ناهار میخوره؟
      شخص ترامپ رییس جمهور آمریکا!
      حالا ایتا رو ببین!
      رییسش مأسسش یک طلبه س! توی همین قم ساختنش! چند وقت پیش ایشون اومد توی یکی از مساجد قم قسم جلاله خورد! فیلمش هم هست! قسم جلاله خورد: «والله از اول ایتا کسی از ما حمایت نکرده!»
      ولی تلگرام رو ببنید! دولت آمریکا داره خروار خروار دلار میریزه تو حلقشون!
      یکم با انصاف به قضیه نگاه کنید!
      با تشکر!

      12
      36
      1. این سازمان امنیت ملی آمریکا که گفتی یه جاسوس بزرگه حالا انگار ترامپ کی هست ترامپ یه کافره دیگه هیچی نیست
        در ضمن یه طلبه تاسیسش کرده، مگه چیه؟ طلبه آدم نیست؟ نمی تونه کار مهمی بکنه؟
        واقعا متاسفم براتون…

        4
        14
    1. محمدهادی شهامت

      چون هیچکس ازشون حمایت نمیکنه تا بتونن دیتاسنترشون رو ارتقاء بدن اما الآن حرکت های چشم گیری انجام دادن!

      4
      22
  32. این چرت و پرتا چیه تحویل مردم میدید…
    ایتا خیلیم خوبه هم سرعتش و هم کیفیت و عملکردش!
    لطفا بیخود مردم و از نصب کردن پیام‌رسان ایرانی و داخلی منصرف نکنید?

    9
    51
  33. از آنجا که در تلگرام خیلی از جرم ها را آزادانه میتوان انجام داد، تبهکاران از ایتا میترسند و تلاش دارند تا محبوبیت تلگرام خدشه دار نشود

    8
    50
    1. به نظر میرسه هر کدوم از نظرات که باب‌میلتونه میذارید من یه نظر دادم گفتید تکراریه در صورتیکه من تا حالا همچنین نظری تو این سایت نداده بودم

      2
      11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH