دست اپل رو شد؛ به‌روزرسانی iOS میکروفون گوشی‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس را غیرفعال می‌کند

برخی از مالکین گوشی‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس مشکلاتی با میکروفون هندست‌های خود طی برقراری تماس تلفنی دارند. این مطلب موضوع بخشی از یادداشت اپل خطاب به فروشگاه‌های مجاز تعمیر محصولات تولیدی شرکت است که چندی پیش فاش شد. ظاهرا این مشکل با به‌روزرسانی دستگاه‌های گفته شده به iOS 11.3 آغاز شده است. مشکل مذکور باعث غیرفعال شدن دکمه اسپیکر موجود بر روی صفحه نمایش هم می‌شود و کاربر قادر به استفاده از آن نیست. همچنین این مشکل باعث می‌شود تا طرف مقابل در طی تماس تلفنی یا تماس ویدیویی از طریق FaceTime نتواند صدای مخاطب را به خوبی دریافت کند.

در این یادداشت آمده است تعمیرکنندگان در ابتدا از مالکان بخواهند تمامی دستگاه‌هایی که از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند را غیرفعال کنند و در صورت حل نشدن مشکل برخی آزمایش‌های صوتی برای آسیب‌شناسی را انجام دهند. در صورتی که آی‌فون 7 و 7 پلاس مشکلی داشته باشند، تعمیرکار می‌تواند با صدور قبضی نسبت به تعمیر گوشی اقدام کند. البته افرادی که دارای ضمانت‌نامه هستند هیچ مشکلی در این خصوص نخواهند داشت. در صورت اتمام ضمانت‌نامه نیز افراد می‌توانند در محل سرویس درخواست خدمات ضروری کنند تا شرکت نسبت به تعمیر گوشی‌های آنها اقدام کند.

دلیل این که چرا iOS 11.3 میکروفون را در آی‌فون‌های 7 و 7 پلاس غیرفعال می‌کند، مشخص نیست، اما اپل فکر می‌کند وجود مشکلی در به‌روزرسانی نرم‌افزاری موجب بوجود آمدن مشکل سخت‌افزاری می‌شود و به همین جهت این به‌روزرسانی نیازمند اصلاح است.

در کشورهای دیگر در صورتی که کاربران با این مشکل مواجه شوند می‌توانند نسبت به وقت گرفتن برای حضور در یکی از نمایندگی‌های اپل اقدام کنند، که البته با توجه به طرح تعویض باطری‌های آی‌فون به نظر کار آسانی هم نمی‌آید. با وجود آن که شرکت به صورت رسمی موضع‌گیری خاصی در خصوص این مشکل نکرده است، اما شاهد انتشار شکایات زیادی در انجمن پشتیبانی اپل، توییتر و ردیت بوده‌ایم.

1 در مورد “دست اپل رو شد؛ به‌روزرسانی iOS میکروفون گوشی‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس را غیرفعال می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH