اسمارت‌فون جدید سامسونگ با نام گلکسی S8 لایت گواهی‌نامه TENAA را در چین دریافت کرد

اخیرا بنچمارکی از یک اسمارت‌فون سامسونگ با اسم رمز SM-G8950 منتشر شد که برخی مشخصات این هندست را نمایش می‌داد. براساس برخی شایعات نام این گوشی گلکسی S8 لایت است.

اکنون گفته می‌شود که این هندست گواهی‌نامه TENAA در کشور چین را دریافت کرده است و این گواهی مجددا مشخصات اسمارت‌فون جدید سامسونگ را اعلام می‌کند. گواهی‌نامه TENAA نشان می‌دهد که تا عرضه رسمی گوشی زمان زیادی باقی نمانده است.

انتظار می‌رود که گلکسی S8 لایت مجهز به یک نمایشگر بی‌کران 5.8 اینچی با رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) باشد. این اسمارت‌فون از پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 660 شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 512 بهره می‌گیرد. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، سایر مشخصه‌های سخت‌افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین وجود درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی امکان افزایش ظرفیت حافظه گوشی تا سقف 256 گیگابایت را فراهم می‌کند. در بخش دوربین پیش‌بینی می‌شود که گلکسی S8 لایت با یک دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED عرضه شود. در بخش جلویی دستگاه، یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به لنز دارای دید گسترده و با قابلیت فوکوس خودکار قرار گرفته است.

درگاه‌های ارتباطی گوشی شامل 4G VoLTE، وای‌فای 802.11ac با فرکانس 2.4 تا 5 گیگاهرتز، بلوتوث 5 LE، GPS با فناوری ردیابی ماهواره‌ای گلوناس، USB 3.1 و NFC است. این اسمارت‌فون سیستم‌عامل اندروید 8.0 اوریو با پوسته سفارشی‌سازی شده کمپانی را اجرا خواهد کرد. به‌علاوه دستگاه دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است.

با وجود این‌که هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره زمان یا مکان عرضه رسمی و قیمت‌گذاری محصول در دست نیست؛ اما براساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون به‌زودی عرضه می‌شود و با رنگ مشکی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

با این‌حال به نظر می‌رسد که فروش اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس انتظارات کمپانی را برآورده نکرده است. سامسونگ ادعا می‌کند که در 2 ماه نخست تعداد 707 هزار دستگاه گلکسی S9 را فروخته که از فروش حدودا یک میلیون دستگاه اسمارت‌فون نسل قبلی یعنی گلکسی S8 کم‌تر است.

گزارش جدیدی از موسسه Strategy Analytics، گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس را در جایگاه ششم فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها و پایین‌تر از گوشی رده پنجمی ردمی 5A شیائومی قرار داده است. 4 جایگاه برتر توسط اسمارت‌فون‌های اپل تصاحب شده است و گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون 7 رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH