TSMC احتمالا تراشه کایرین 980 را با استفاده از فرآیند 7 نانومتری FinFet خود تولید خواهد کرد

تراشه بومی کایرین 970 شرکت هواوی که در هندست‌های P20 و P20 پرو این کمپانی مشاهده می‌شود با استفاده از فرآیند 10 نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است. برخلاف آن‌که برخی شایعات از تولید تراشه نسل بعدی کایرین 980 هواوی توسط سامسونگ حکایت داشتند؛ یک گزارش که امروز منتشر شده اعلام می‌کند که TSMC بخش عمده‌ای از این تراشه‌ها را با استفاده از فرآیند 7 نانومتری FinFet تولید خواهد کرد. تراشه کایرین 980 در 6 ماهه دوم سال جاری قابل دسترس خواهد بود و در اسمارت‌فون پیشرفته بعدی هواوی نیز به کارگرفته می‌شود.

تراشه کایرین 980 می‌تواند در اسمارت‌فون‌های جانشین میت 10 و میت 10 پرو به کار گرفته شود

پردازنده تولیدی شرکت Cambricon قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای تراشه کایرین 970 به ارمغان آورد و چنین کاری را در خصوص تراشه کایرین 980 نیز اجرا خواهد کرد. تراشه هوش مصنوعی جدید Cambric on با نام 1M با استفاده از فرایند 7 نانومتری TSMC طراحی شد. تراشه کایرین 980 می‌تواند در 3 ماهه چهارم سال جاری و زمان رونمایی از هندست‌های جایگزین میت 10 و میت 10 پرو معرفی شود. در اکتبر سال گذشته از 2 اسمارت‌فون مذکور رونمایی شد.

در حال حاضر TSMC ظرفیت تولید تراشه‌های 7 نانومتری در خطوط مونتاژ خود را افزایش داده است و انتظار می‌رود که این محصول تا پایان سال جاری در دستگاه‌های تلفن‌همراه، هوش مصنوعی، ابزارهای گیمینگ و حتی کسب پول رمزنگاری شده به کار گرفته شود.

3 در مورد “TSMC احتمالا تراشه کایرین 980 را با استفاده از فرآیند 7 نانومتری FinFet خود تولید خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH