بررسی آنر 9 لایت

بررسی آنر 9 لایت: چهار چشم!

بررسی آنر 9 لایت؛ میان‌رده‌ای جذاب و دوست داشتنی با 4 دوربین ناقابل!

آنر یکی از برندهای زیر مجموعه هواوی بوده که شهرتش به دلیل ساخت اسمارت فون‌های میان‌رده و اقتصادی است. این برند معمولا گوشی‌های خودش را به صورت آنلاین و در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رساند. تابستان سال گذشته بود که آنر تصمیم گرفت تا محصول جدیدی را با نام آنر 9 لایت معرفی کند و حالا پس از چند ماه، شاهد حضور این مدل در بازار کشورمان هستیم. اگر می‌خواهید بدانید که این گوشی تازه از راه رسیده چه حرفی برای گفتن دارد، با ما و بررسی آنر 9 لایت همراه باشید.

طراحی

این روزها اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از ترکیب شیشه و فلز برای ساخت محصولات‌شان بهره می‌گیرند و آنر نیز به تبعیت از آن‌ها در آنر 9 لایت از این دو ماده محبوب استفاده کرده است. در واقع فریم اصلی گوشی از آلومینیوم ساخته شده، قاب پشتی از شیشه بوده و به‌طرزی هنرمندانه این دو در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. جالب اینکه شیشه پشتی کمی هم دارای انحناست که همین موضوع علاوه بر زیبایی به خوش دستی آنر 9 لایت نیز کمک کرده است.

با در دست گرفتن این مدل حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و در همان لحظه نخست متوجه کیفیت ساخت بالایش می‌شوید؛ با اینکه جنس بدنه آنر 9 لایت مرغوب است و شاید فراتر از انتظار شما باشد اما در حدی نیست که بتوان آن را در کنار پرچم‌داران بازار قرار داد و از ظاهر و به‌طور کلی طراحی‌اش به‌به و چه‌چه کرد!

استفاده از شیشه موجب شده تا دستگاه علاقه خیلی زیادی به جذب چربی انگشتان دست داشته باشد. بنابراین همچون اکثر محصولات امروزی، می‌بایست همیشه از یک دستمال جهت تمیز کردن گوشی دلبندتان استفاده کنید، موردی که البته با قرار دادن این عزیز در یک کاور شیک به طور کلی حل می‌شود.

ضخامت آنر 9 لایت 7.6 میلی‌متر و وزن آن تنها 149 گرم بوده که برای محصولی در این سطح کاملا قابل قبول است. در نگاه از روبه‌رو حاشیه‌های کم دستگاه خودنمایی می‌کنند به‌طوری که سمت چپ و راست نمایشگر عملا شاهد حاشیه اضافی نیستیم و بالای نمایشگر نیز به دوربین‌های سلفی، اسپیکر مکالمه مزین شده است. اگر نگاهی به زیر نمایشگر بیندازید، با لوگوی درخشان آنر مواجه می‌شوید و خبری از کلیدهای سخت افزاری خاصی در این بخش نیست.

در سمت راست، کلیدهای یکپارچه صدا و پاور گوشی را می‌بینید و در سمت مقابل تنها درگاه سیم‌کارت به چشم می‌خورد که آن‌هم توسط سوزن مخصوص به خودش در دسترس قرار می‌گیرد. در لبه پایینی به ترتیب از راست، تک اسپیکر دستگاه، پورت میکرو USB و خوشبختانه جک استاندارد صدا را شاهد هستیم و این‌ها یعنی اینکه در لبه بالایی شاهد ورودی و یا خروجی خاصی نخواهید بود.

بگذارید گوشی را به پشت برگردانیم. نخستین چیزی که در این قسمت توجه شما را به خودش جلب می‌کند، تصویر خودتان است! در واقع اگر پشت گوشی را تمیز کنید، رسما با یک آینه خیلی شیک و جمع و جور روبه‌رو می‌شوید. دوربین دوگانه آنر 9 لایت چند میلی‌متری از بدنه اصلی بیرون‌زده و فلاش همراه آن در بخشی جداگانه و در زیر شیشه قاب پشتی قرار گرفته است. کمی پایین‌تر و درست در مرکز، سنسور تشخیص اثر انگشت گرد مانندی جا خوش کرده که مقداری هم در بدنه فرو رفته است. در نهایت دوباره شاهد لوگوی آنر در اینجا هستیم تا مشخص شود که با یک چینی تمام عیار دست و پنجه نرم می‌کنید!

گوشه‌های آنر 9 لایت به‌صورت گرد طراحی شده که کمک زیادی به خوش دست بودن دستگاه کرده‌اند با این حال آنر نتوانسته مشکل لیز بودن گوشی را حل کند. این مورد به خصوص زمانی که قصد بلندکردن دستگاه از روی میز را دارید، بیشتر خودش را نشان خواهد داد. در واقع آنر 9 لایت دستگاهی نیست که قرص و محکم به سطح بچسبد و اگر مراقب نباشید، با یک اشاره کوچک خیلی راحت از روی میز افتاده و پخش بر زمین می‌شود!

به طور کلی اگر کمی سطح توقع خودتان را پایین بیاورید، در می‌یابید که آنر 9 لایت در رنج خودش یکی از باکیفیت‌ترین و به‌روزترین گوشی‌های بازار از لحاظ طراحی است چرا که اکثر المان‌های یک گوشی خوب را در خودش دارد.

نمایشگر

آنر برای این دستگاه خودش از یک نمایشگر 5.65 اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ بهره گرفته است. رزولوشن این نمایشگر که از پنل IPS LCD بهره می‌برد، ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده که در واقع همان FHD پلاس است اما به دلیل نسبت متفاوت، شاهد تعداد پیکسل‌های بیشتری در آن هستیم. در هر اینچ از این گوشی بیش از ۴۰۰ پیکسل را می‌بینید و در حالت کلی مشکلی از این بابت نخواهید داشت. بنابراین هنگام مطالعه متون و یا وب‌گردی همه چیز در حالت خوب خودش هست و نمی‌توان به این دلبر آنر خرده گرفت.

کیفیت نمایشگر و نحوه به نمایش در آمدن رنگ‌ها خوب است اما در حد انتظار ما نبود! پیش‌تر نمایشگرهای بهتر و با کیفیت‌تری را از آنر و هواوی دیده بودیم اما این مدل خیلی رنگ‌ها را گرم نشان نمی‌دهد و می‌توان گفت که خیلی معمولی است! در بخش تنظیمات می‌توانید میزان گرمی و سردی رنگ‌ها را تغییر دهید و کمی وضعیت را بهتر کنید تا به نقطه‌ای نزدیک به ایده‌آل‌تان برسید. اگر کمی رنگ‌ها را به سمت سرد بودن نبرید، رسما رنگ سفید در نمایشگر این مدل متمایل به زرد خواهد بود!

کنتراست صفحه با ارفاق نمره قبولی می‌گیرد، میزان روشنایی آن نسبتا بالاست و در زیر نور آفتاب می‌توان با آنر 9 لایت کار کرد (نه در حدی که سر ذوق بیایید!) البته اگر رفلکس بالای صفحه را فاکتور بگیریم! اگر بخواهید نور نمایشگر را به حداقل برسانید، تقریبا این مدل تا مرز خاموشی پیش می‌رود. این یعنی می‌توانید در محیط‌های تاریک (مثلا شب‌ها قبل از خواب) از گوشی عزیز استفاده کنید و نگران چشم‌های‌تان نباشید. حتی به منظور محافظت بیشتر، آنر در بخش تنظیمات صفحه قابلیت فیلتر کردن رنگ آبی را گنجانده و می‌توان تا حد زیادی نیز آن را شخصی سازی کرد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی در رابطه با محافظ صفحه این گوشی در دسترس نیست و نمی‌دانیم که برای محافظت در برابر خط و خش و حتی شکستگی‌های ناشی از سقوط، کدام فناوری عزیز پیش‌قدم می‌شود. ظاهرا آنر (بخوانید هواوی) کلا با این بخش میانه خوبی ندارد!

سخت‌افزار

هواوی معمولا در ساخت محصولاتش از پردازنده‌های خانگی استفاده می‌کند و حالا آنر که زیر مجموعه هواوی است، آستین را بالا زده و از چیپ ۶۴ بیتی Kirin 659 در آنر 9 لایت بهره گرفته، محصولی که ظاهرا محبوبیت بسیار بالایی در نزد چینی‌ها دارد؛ چرا که اکثر محصولات میان‌رده این کمپانی با همین چیپست عرضه شده‌اند. Kirin 659 شامل ۸ هسته پردازشی ناقابل می‌شود؛ این هسته‌ها همگی از نوع Cortex-A53 هستند با این تفاوت که چهارتای آن‌ها با فرکانس ۱.۷ و چهارتای دیگر با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

Kirin 659 که با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده، تا ۶۰ درصد پردازش‌های بهتری نسبت به Kirin 620 داشته و از لحاظ گرافیکی نیز می‌توانید تا دو برابر چیپ اشاره شده بر روی آن حساب کنید. به طور کلی نیز این چیپست ۷۰ درصد کارایی بهتری خواهد داشت. علاوه بر این‌ها آنر از تراشه I5 نیز بهره گرفته تا عملکرد کلی گوشی را بهبود بخشد.

وظیفه پردازش‌های گرافیکی به‌عهده Mali-T830 قرار گرفته که با دو هسته می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. به این مجموعه قدرتمند می‌توانید 3 گیگابایت رم (در برخی نسخه‌ها از 4 گیگابایت رم استفاده شده است) را اضافه کنید تا به میان‌رده بودن این مدل پی ببرید.

برای آنکه عیار این گوشی را بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم. آنر 9 لایت در AnTuTu و در بهترین حالتی که ما تست کردیم، می‌تواند تا امتیاز 62148 را کسب کند.

برای تست هسته‌ها از گیک‌بنچ استفاده کردیم. این مدل در حالت تک هسته‌ای، امتیاز 647 را کسب کرد که در برابر میان‌رده‌های بازار چندان حرفی برای گفتن ندارد. در حالت تست چند هسته‌ای البته این گوشی امتیازش به بیش از 3500 رسید که می‌توان آن را در رده بهترین میان‌رده‌ها قرار داد.

اگر گیمر هستید و مدت زمان زیادی با گوشی دلبندتان بازی می‌کنید، آنر 9 لایت گزینه چندان خوب و مناسبی برای شما نخواهد بود. بعد از نیم ساعت بازی کردن شاهد لگ‌های زیادی در بازی محبوب Asphalt Nitro بودیم و شاید بهتر باشد که با این مدل مشغول انجام بازی‌های دو بعدی و فکری شوید و قید نمونه‌های گرافیکی را بزنید!

با توجه به اینکه رابط کاربری هواوی خیلی سبک نبوده و گوشی مورد بحث هم یک پرچم‌دار نیست، انتظار خیلی بالایی از آن نداشتیم اما هنگام کار با آنر 9 لایت اصلا احساس کندی و یا لگ‌ زدن نخواهید کرد. همه چیز خیلی خوب و روان اجرا می‌شود، حتی زمانی‌که چندین اپ مختلف را بر روی گوشی نصب کرده باشید. از لحاظ مالتی تسکینگ، این مدل جز بهترین میان‌رده‌های بازار نیست اما خیلی خوب می‌تواند میان برنامه‌ها سوئیچ کند.

دوربین

آنر تمرکز زیادی بر روی دوربین گوشی‌هایش دارد و اخیرا شاهد محصولاتی از این برند با 4 دوربین ناقابل بوده‌ایم. البته چینش این دوربین‌ها متفاوت بوده به طوری که دو دوربین در پشت دستگاه وظیفه ثبت تصاویر اصلی را بر عهده دارند و دو دوربین دیگر موجب می‌شوند تا بتوانید سلفی‌های زیبایی بگیرید.

دوربین اصلی آنر 9 لایت 13 مگاپیکسلی بوده که با یک دوربین ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین دوم به ثبت عمق بیشتر در تصاویر کمک کرده و در واقع تاثیر اصلی آن ایجاد تصاویر زیبا با افکت بوکه است. یعنی خبری از لنز واید، مونوکروم و… نیست و کارایی لنز دوم به همین چند مورد خلاصه می‌شود. بنابراین شما به دوربین دوم گوشی دسترسی ندارید و عملا از یک دوربین استفاده می‌کنید و دوربین دوم خودش کارش را انجام می‌دهد!

این دوربین فاقد لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس لیزری و از این قبیل قابلیت‌های خاص است و تنها به یک فلاش LED خشک و خالی مجهز شده تا یار و یاور آن در محیط‌های کم‌نور باشد. کیفیت تصاویر گرفته شده با آنر ۹ لایت تعریف چندانی ندارد و عکس‌های ثبت شده جزئیات زیادی را شامل نمی‌شود، با این حال داینامیک رنج بالایی داشته و از کنتراست مناسبی برخوردارند. سرعت فوکوس و به‌طور کلی عکس‌برداری بالا نیست و شاید این مدل خیلی برای عکاسی از سوژه‌های حساس مناسب نباشد؛ گرچه برای یک میان‌رده انتظار بیشتری هم از آن نداشتیم.

در محیط‌های کم نور، حتی با استفاده از فلاش نیز شاهد نویز هستیم و فوکوس گوشی در این بخش‌ها خیلی خوب و قابل اطمینان عمل نمی‌کند.

آنر قابلیت‌های بسیار زیادی نیز برای این گوشی در نظر گرفته که از جمله مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به عکاسی در حالت پرو و همچنین ضبط چند ثانیه ویدئو پیش از ثبت عکس اشاره داشت. به کمک دوربین دوم، این مدل می‌تواند تا تصاویر پرتره خاصی همچون دوربین‌های DSLR بگیرد. کیفیت پرتره‌های گرفته شده با آنر 9 لایت در مجموع خوب بوده و برای یک محصول میان‌رده قابل قبول است. نکته جالب در رابطه با دوربین گوشی به نسبت تصاویر باز می‌گردد، جایی که شما نمی‌توانید عکس‌هایی با نسبت رایج 16 به 9 ثبت کنید! در ادامه شاهد نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین آنر 9 لایت هستید:

چیپست کایرین 659 از ویدئوهای 4K پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل این سوگولی آنر نهایتا می‌تواند به صورت فول‌ اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. کیفیت ویدیوهای ثبت شده نسبتا راضی کننده هستند اما در محیط‌های کم نور، شاهد نویز نسبتا زیادی هستیم. همچنین به دلیل عدم بهره گیری این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال، شاید بهتر باشد که هنگام حرکت توسط آنر 9 لایت فیلم برداری نکنید!

آنر برای دوربین سلفی میان‌رده خودش از همان ترکیب بخش پشتی استفاده کرده است؛ یعنی در جلو نیز شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی به همراه یک نمونه 2 مگاپیکسلی هستیم که باز هم دوربین دوم به ثبت تصاویر با عمق بیشتر و اعمال افکت بوکه کمک شایانی به دوربین اصلی می‌کند. شما با دوربین سلفی نیز می‌توانید به صورت پرتره عکاسی کنید.

دوربین سلفی فاقد فلاش LED است اما آنر به صورت نرم افزاری از فلاش بهره گرفته است. بدین صورت که هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور، پیش از ثبت عکس چهره شما توسط نور نمایشگر روشن شده و سپس گوشی اقدام به ثبت عکس می‌کند. قابلیتی که خیلی خوب و حرفه‌ای نیست اما در مواقع ضروری کار راه‌انداز است! تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی همچون نمونه اصلی‌ست و شامل جزئیات خیلی زیادی نمی‌شود اما عکس‌های خوبی را به ثبت رسانده و می‌توانید روی سلفی‌های آن حساب کنید.

رابط کاربری

آنر 9 لایت با سیستم عامل اندروید اوریو راهی بازار شده است. مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی نیز از رابط شخصی‌سازی شده خود (هواوی) با نام EMUI 8.0 برای گوشی جدیدش بهره گرفته است.

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته و منوی نوتیفیکیشن‌ها نیز همچنان دو مرحله‌ای است. در این قسمت تقریبا میانبر تمام تنظیمات گوشی در اختیار شماست و ترکیب رنگ مشکی با آبی هم زیبایی آن را دو چندان کرده است .افکت‌های استفاده شده در رابطه کاربری نیز جالب بوده و از سرعت مناسبی برخوردارند.

اگر در لاک اسکرین انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید، با یک منوی کوچک روبه‌رو می‌شوید و بدون آنکه نیازی به باز کردن قفل دستگاه باشد، می‌توانید از ماشین حساب و یا تایمر استفاده کنید، وارد رکوردر شوید و صدایی را ضبط کنید، از چراغ قوه بهره بگیرید و یا اینکه توسط دوربین یک QR Code را اسکن کنید.

در رابط کاربری بخش‌هایی نیز برای دسترسی سریع‌تر به برخی ویژگی‌ها گنجانده شده است. به عنوان مثال با کشیدن 3 انگشت از بالا به پایین می‌توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و یا اینکه می‌توانید دوبار بر روی صفحه بزنید، تا نمایشگر قفل شود (در لاک اسکرین). با اینکه سایز دستگاه مناسب بوده و می‌توانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید اما آنر قابلیت کار با یک دست را نیز در این گوشی قرار داده است تا با دستان کوچک نیز بتوانید از این مدل بهره لازم و کافی را ببرید.

در حالت کلی آنر ۹ لایت به یک رابط کاربری جذاب و با قابلیت‌های فراوان مجهز شده و تقریبا تمام نیازهای شما را پوشش می‌دهد. حتی اگر این رابط و ظاهر کلی آن را دوست نداشتید، می‌توانید از لانچرهای متعدد موجود برای اندروید، بهره بگیرید.

اسپیکر

آنر 9 لایت به یک اسپیکر در بخش زیرین خودش مجهز است و همچون گوشی‌های سونی و یا اچ‌تی‌سی دارای اسپیکر استریو نیست. محل قرارگیری اسپیکر نسبتا مناسب بوده و تقریبا در اکثر حالات دست‌تان مانع از خروج صدا نمی‌شود (به‌جز زمانی که گوشی را به صورت افقی گرفته‌اید). بلندی صدای گوشی در حد معمولی ارزیابی می‌شود و اگرچه عالی نیست اما تا حدی شما را راضی نگاه خواهد داشت.

خوشخبتانه شاهد حضور گرم جک استاندارد صدا در این مدل هستیم و این یعنی می‌توانید بدون هیچ دردسری از هدفون استفاده کنید. هدفونی که همراه با آنر 9 لایت عرضه می‌شود، شباهت زیادی به نمونه‌های موجود در جعبه آی‌فون‌های اپل دارد، اما کیفیت ساخت آن پایین‌تر است! با این حال خروجی صدا در هدفون نسبتا خوب بوده و برای یک گوشی میان‌رده راضی کننده است. حتی توسط بخش Huawei Histen نیز می‌توانید تا حدودی صدا را شخصی سازی کنید.

پلیر دستگاه از اکثر فرمت‌های صوتی رایج پشتیبانی می‌کند اما امکانات خیلی زیادی ندارد. در صورت استفاده اگر از آن راضی نبودید، کافی است از پلیرهای متعدد موجود در گوگل پلی استفاده کنید؛ به همین راحتی…

سایر قابلیت‌ها

همچون اکثر محصولات امروزی، آنر 9 لایت هم به یک سنسور اثر انگشت ناقابل مجهز شده است. این سنسور در پشت دستگاه دیده می‌شود. محل قرارگیری سنسور از نظر ما مناسب است و تقریبا در تمامی حالات (به‌جز زمانی که گوشی بر روی میز است) می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما انصافا از حق نگذریم دقت سنسور بسیار بالاست و تقریبا همیشه خیلی زود قفل گوشی را باز می‌کند. البته اگر دستان‌تان خیس و یا حتی نم‌دار باشد، این سنسور غیر قابل استفاده خواهد بود. شما این توانایی را دارید که چندین اثر انگشت متفاوت را در آن ذخیره کنید تا با انگشتان مختلف بتوانید از دستگاه بهره ببرید.

این سنسور قابلیت‌های جالب دیگری نیز دارد. به‌عنوان مثال اگر در رابط کاربری انگشت خود را بر روی آن از بالا به سمت پایین بکشید، منوی نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود و اگر عکس این‌ کار را انجام دهید، می‌توانید این منو را ببندید. در رابط کاربری دوربین نیز این سنسور همچون یک کلید اختصاصی شاتر عمل می‌کند و می‌توانید با لمس آن از محیط عکس بیندازید. حتی هنگام تماشای تصاویر در گالری نیز می‌شود میان عکس‌ها سوییچ کرد.

عملکرد سنسور عالی است و برای بازکردن قفل دستگاه هم نیازی نیست که کلید پاور را بفشارید و یا کار خاصی انجام دهید؛ همان قرار دادن انگشت بر روی سنسور، یعنی باز شدن قفل دستگاه!

آنر 9 لایت یک محصول دو سیم‌کارته است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. البته شما نمی‌توانید از هر دو مورد به صورت هم‌زمان استفاده کنید و یا باید دو سیم کارت همزمان فعال داشته باشید و یا یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه، که این هم یکی از موارد منفی میان‌رده جدید آنر است.

آنر 9 لایت از شبکه‌ LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود کنید. این مدل در 7 رنگ متفاوت راهی بازار می‌شود تا بتواند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کند. میان‌رده تازه به دوران رسیده آنر همچنین به GPS و بلوتوث نسخه ۴.۲ مجهز است اما خبری از رادیو در آن نیست. یکی از نقاط ضعف این مدل عدم پشتیبانی از پورت USB Type-C است که موجب می‌شود گوشی جدیدتان را با همان پورت قدیمی میکرو USB شارژ کنید.

باتری

آنر برای این مدل از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری بهره گرفته است. در تست‌های ما و با یک استفاده معمولی می‌توانید تا یک روز و نیم از این مدل بهره‌مند شوید و پس از آن دیگر آنر 9 لایت تاب فعالیت ندارد. برای شارژ شدن این گوشی به چیزی در حدود 130 دقیقه زمان نیاز دارید که به‌نظر کمی بالا می‌رسد!

کلام آخر در بررسی آنر 9 لایت

این گوشی میان‌رده از قابلیت‌های بسیار متفاوتی بهره برده که از میان‌ آن‌ها می‌توان به ۴ دوربین برای عکاسی و همچنین نمایشگر FullView اشاره داشت. با این حال برخی ویژگی‌ها همچون سخت‌افزار متوسط در این مدل دیده می‌شود تا بدانید که با محصول بی نقصی روبه‌رو نیستید اما بایستی پذیرفت که می‌توان آن را دوست داشت. آنر 9 لایت با قیمتی در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد.

4 در مورد “بررسی آنر 9 لایت: چهار چشم!”

  1. وقتی تازه معرفی شده بود داشتم میخریدم با قیمت یک میلیون تومان ولی حالا سه میلیون تومان قیمت دارد نمیدونم باید بخندم یا گریه کنم!

  2. باتشکرازبررسی خوبتان،باتوجه به ال سی دی بودن صفحه نمایش و ابعاد ان ،باتری ۳۰۰۰ میلی مطمینید یک ونیم روز دوام میاره!چون انر ۸ لایت ۲۰۱۷ باهمین پردازنده وهمین مدل صفحه با ابعاد ۵٬۲ اینچ بزور یکروز دوام میاره!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH