اکو

راهنمای نور‌های رنگی چشمک‌زن در اکو آمازون

تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم کردن اکو آمازون‌تان است. به محض اتمام این کار متوجه خواهید شد که حلقه نورانی بالای آن شروع به چشمک زدن با نور زرد خواهد کرد. خب چه اتفاقی افتاده است؟ با ما در آ‌ی‌تی‌رسان باشید تا علت چشمک‌زدن این گجت به رنگ‌های زرد، قرمز، سبز و آبی را برایتان توضیح دهیم.

اکو

اکو از نور‌های چشمک‌زن به رنگ‌های مختلف برای هشدار‌ها و اعلان‌های مختلف استفاده می‌کند. از آنجایی‌که اکو معمولی و اکو دات فاقد صفحه نمایش هستند، مهندسان آمازون از این راه‌حل ساده برای نشان دادن بصری اعلان‌ها و وضعیت کارکرد دستگاه بهره گرفته‌اند. در غیر این صورت الکسا به احتمال زیاد با هوشمندی تمام فریبتان خواهد داد و در نهایت نیز نحوه درست کار با دستگاه را فرا نخواهید گرفت.

هر دستگاه اکو در موقعیت‌های مختلف دارای یک نور رنگی خاص است

دستگاه‌های اکو معمولی و اکو دات عملا یکسان هستند و تنها اندازه آنها با یکدیگر متفاوت است و هر دوی آنها در بالای دستگاه یک حلقه رنگی دارند. از طرف دیگر مدل‌های اکو شامل، لوک، تپ، شو، پلاس و اسپات دستگاه‌های کاملا متفاوت و با مشخصات دیگری هستند اما تمام مجموعه این مدل‌ها در یک چیز مشترک‌اند، بله درست حدس زده‌اید به جز توانایی صحبت کردن با الکسا، همگی دارای LEDهای رنگی هستند که به شما اجازه می‌دهد، متوجه شوید اکوی‌تان در چه وضعیتی قرار دارد و چه می‌خواهد بگوید.

اکو لوک دارای یک حلقه رنگی کوچک در دور دوربین است. اکو شو دارای یک نوار LED رنگی در اطراف صفحه نمایش است. اکو اسپات نیز دارای یک حلقه رنگی در اطراف نمایشگر خود است و در نهایت اکو تپ نیز دارای پنج LED به رنگ‌های مختلف بر روی بدنه است. البته باید توجه داشته باشید که ترتیب و معنی رنگ‌ها در تمامی دستگاه‌ها یکسان است. خب بعد از این توضیحات معنی هر رنگ را شرح می‌دهیم.

چشمک زدن اکو به رنگ آبی: یعنی من به شما گوش می‌دهم!

به طور پیش‌فرض در اکو هیچ نوری چشمک نمی‌زند یا خاموش و روشن نمی‌شود. پس این دستگاه فقط به انتظار صحبت کردن شما در جای خود قرار گرفته است. البته یک نور بسیار ضعیف در پشت آن وجود دارد تا شما بدانید دستگاه روشن بوده و برای شروع گفتگو به شما خیره شده است.

اکو

اکو

هنگامی که شما با الکسا شروع به صحبت می‌کنید، دستگاه از خواب بیدار شده و حلقه بالای آن به رنگ آبی روشن می‌شود. اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنید یک حلقه آبی رنگ نزدیک به مرکز و یک حلقه با رنگ آبی روشن را در بند اول خواهید دید. این حلقه روشن‌تر به معنی این است که دستگاه در حال گوش دادن به صحبت‌های شماست. وقتی سوال و یا صحبت شما به پایان رسید حلقه آبی درونی مشخص‌تر می‌شود که به معنای فکر کردن الکسا به صحبت شما و آماده کردن پاسخ مناسب است.

چشمک زدن اکو به رنگ سبز: یعنی شما یک تماس دریافت کرده‌اید!

اگر اکو شروع به چشمک زدن با نور سبز رنگ کند به این معناست که شما یک تماس از طرف یکی از مخاطبین‌تان دریافت کرده‌اید. در حقیقت این بخش یکی از ویژگی‌های دریافت تماس و پیام‌رسانی الکسا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی اقدام به فرستادن یک پیام متنی به افراد حاضر در لیست مخاطبین و یا تنها تماس با یک شماره خاص نمایید.

اکو

چشمک زدن اکو به رنگ زرد: یعنی شما یک ایمیل دریافت کرده‌اید!

اگر اکو شروع به چشمک زدن با نور زرد رنگ کند به این معنا است که شما یک پیام در صندوق ورودی ایمیل‌تان دریافت کرده‌اید. ساده‌ترین راه برای خواندن پیام دریافتی و غیرفعال کردن نور زرد درخواست از الکسا برای خواندن متن پیام دریافتی برای شماست. به علاوه شما می‌توانید با خواندن پیام دریافتی از طریق برنامه الکسای گوشی، نور زرد چشمک‌زن را خاموش کنید.

اکو

چشمک زدن اکو به رنگ قرمز: یعنی میکروفون غیرفعال شده یا از کار افتاده است!

اگر شما دکمه مربوط به میکروفون در بالای اکو را فشار دهید، میکروفون دستگاه خاموش می‌شود. به محض این کار، الکسا با روشن کردن نور قرمز چشمک‌زن به اطلاع شما می‌رساند که میکروفون در دسترس نیست و او دیگر نمی‌تواند صدای شما را بشنود یا به درخواست‌های شما پاسخ بدهد. پس اگر می‌خواهید نور چشمک‌زن قرمز را غیرفعال کنید، خیلی ساده می‌توانید دوباره دکمه میکروفون را بزنید تا میکروفون بار دیگر فعال شود.

اکو

چشمک زدن اکو به رنگ بنفش: یعنی حالت مزاحم نشوید فعال شده است!

اگر نور چشمک‌زن بنفش را مشاهده کردید به این معناست که حالت مزاحم نشوید در دستگاه فعال شده است. در این وضعیت می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند از طریق اکو به شما پیام دهد یا تماس بگیرد. پس با خیال راحت به دیگر کار‌های‌تان برسید.

اکو

چشمک زدن اکو به رنگ نارنجی یا بنفش: به معنای متصل شدن به وای‌فای است!

به طور معمول شما نباید شاهد نور نارنجی باشید. اما مشاهده یک نور نارنجی چرخان در موقع راه‌اندازی دستگاه، به معنای تلاش اکو برای اتصال به یک شبکه وای‌فای است. اما اگر با یک نور بنفش چرخان مواجه شدید به این معنا خواهد بود که اکو برای اتصال به وای‌فای با مشکل روبه‌رو شده است. پس اگر این نور چرخان بنفش را زیاد مشاهده کردید به دنبال علت عدم اتصال به شبکه وای‌فای توسط اکو بگردید و ممکن است لازم باشد برخی از تنظیمات مربوط به وای‌فای خود را تغییر دهید یا فاصله اکو با آنتن مودم را کم کنید!

اکو

1 در مورد “راهنمای نور‌های رنگی چشمک‌زن در اکو آمازون”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH