به‌زودی سربازان آمریکایی مجهز به دستگاه نظارت سلامت درون‌کاشت خواهند شد

حفظ سلامت جسمی و روحی سربازان در میدان نبرد یکی از دغدغه‌های اصلی هر کشوری بوده است. حال باز هم فناوری به کمک بشر آمده تا راه حل این مشکل را ارایه کند. جراح کل ارتش، ستوان Gen. Nadja West، پرده از دستگاه نظارت سلامت درون‌کاشت (ایمپلنت) برداشته است که امکان دارد آینده سلامت سربازان باشد. به گزارش Army Times، دکتر وست در همین خصوص به صحبت با انجمن ارتش آمریکا در ارلینگتون به تاریخ 8 مه پرداخته بود. در صحبت‌های وی آمده است:

ما باید تمام سربازان را در همه حال تحت نظر داشته و به دنبال الگوهای جراحت یا دیگر نشانه‌ها برای تشخیص به موقع باشیم. هنگامی که هر سرباز یک حسگر باشد و بتوانیم به صورت مداوم اطلاعات آنها را مشاهده و جمع‌آوری کنیم، این کار بهتر صورت خواهد پذیرفت.

دستگاه‌های نظارت که شامل یک چیپ طلایی درون‌کاشت در مچ سربازان خواهد بود، قابلیت ارسال وضعیت جسمی از جمله قند خون، سطح اکسیژن و حتی اطلاعات خواب آنها را دارد. از این اطلاعات می‌توان در گلچین افراد برای انجام ماموریت‌های نظامی یا ارسال آنها به زمین‌های نبرد استفاده کرد.

البته این تنها قابلیت این دستگاه‌ها نخواهد بود. به گزارش The Daily Mail، با دریافت این اطلاعات پزشکان می‌توانند از راه دور اقدام به جراحی افراد زخمی کنند. یک چهارم تلفات در جنگ بر اثر خونریزی‌های شدید و به موقع نرسیدن ادوات دارویی اتفاق می‌افتد و جراحی از راه دور می‌تواند جان سربازان زیادی را در محیط‌هایی که کسی برای کمک وجود ندارد، نجات دهد.

این نوع از جراحی‌ها در Fort Campbell توسط جراحانی که در کنتاکی پایگاه یافته بودند، به کمک اطلاعات ماهواره‌ای از سربازان صورت پذیرفته است. باید منتظر اخبار بیشتری در این خصوص باشیم، چرا که دکتر وست اعلام کرده ارتش اولین سرمایه‌گذاری رسمی خود بر روی جراحی مجازی را در درمانگاه ارتشی بروک واقع در ایالت تگزاس انجام داده است.

1 در مورد “به‌زودی سربازان آمریکایی مجهز به دستگاه نظارت سلامت درون‌کاشت خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH