آیا اپل پای تراشه NFC آی‌فون را به موارد کاربری ثالث در iOS 12 بازخواهد کرد؟

بر اساس یک گزارش که روز جمعه منتشر شد، اپل با عرضه سیستم‌عامل iOS 12 قصد دارد تا تراشه NFC روی گوشی‌های آی‌فون را در اختیار برخی توسعه‌دهندگان ثالث قرار دهد. نخستین بار اپل تراشه NFC را به گوشی‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس اضافه کرد تا امکان برقراری ارتباط میان آن‌ها و پایانه‌های فروشگاهی (POS) را در بستر سرویس پرداخت اپل موسوم به اپل‌پی فراهم نماید. اما اپل با راه‌اندازی تراشه NFC قادر به افزودن قابلیت‌های بیش‌تری فراتر از امکان پرداخت هزینه‌های خرید به کمک گوشی مشتریان خواهد بود.

اپل می‌خواهد کاربران آی‌فون با استفاده از هندست‌های خود قادر به بازگشایی درب اتاق‌های هتل باشند و یا از آن به عنوان یک کارت حمل‌ونقل استفاده کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا با قرار دادن گوشی‌های خود بر روی یک پد، از مترو، اتوبوس یا قطارهای بین‌شهری استفاده کنند. اکنون در بریتانیا، بهره‌گیری از گوشی به عنوان کارت ترانزیت امکان‌پذیر است. تراشه‌ای که از سال 2016 در گوشی‌های آی‌فون گنجانده شده است، به دستگاه امکان می‌دهد تا چنین نقشی را در ژاپن ایفا نماید. در حال حاضر برخی هتل‌ها امکان بازگشایی قفل اتاق با استفاده از آی‌فون را فراهم کرده‌اند. اکنون این عمل با استفاده از سیگنال LE بلوتوث انجام می‌شود؛ روشی که به اندازه NFC ایمن نیست.

مشخص نیست که آیا اپل APIهای ضروری جهت استفاده کلیه توسعه‌دهندگان را به بسته توسعه نرم‌افزاری (SDK) خود اضافه خواهد کرد یا این‌که کمپانی ارایه قابلیت‌های جدید تراشه NFC را به برخی شرکای خاص خود محدود می‌کند. با رونمایی اپل از iOS 12 طی رویداد WWDC 2018، بایستی اخبار بیش‌تری در این زمینه منتشر شود. کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در روز 4 ژوئن آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH